شروع جشن های 100 سالگی IOC در لوزان

شروع جشن های 100 سالگی IOC در لوزان
کمیته بین المللی المپیک، صدمین سال حضور مقر این کمیته در لوزان سوئیس را جشن گرفت. شهر لوزان در طول سال میزبان جشن هایی به همین مناسبت خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ "بارون پیر دکوبرترین" موسس جنبش المپیک مدرن درست 100 سال قبل در ماه آوریل 1915 میلادی تفاهم نامه ای با مسئولان شهر لوزان سوئیس برای میزبانی مقر کمیته بین المللی المپیک (IOC) امضا کرد.
"توماس باخ" رئیس فعلی IOC روز گذشته با حضور مسئولان عالیرتبه کشور سوئیس و شهر لوزان در جلسه ای رسما آغاز جشن هایی را اعلام کرد که به مناسبت صدمین سالگرد انتخاب لوزان به عنوان مقر کمیته بین المللی المپیک در سال جاری میلای در لوزان برپا می شود.
باخ و سایر مقامات سوئیسی ابتدا برای ادای احترام به روح کوبرتین به قبرستان "بویس د ووکس" رفتند و پس از آن در یک کنفرانس مطبوعاتی به میزبانی موزه المپیک شرکت کردند. در این تحقیق نتایج تحقیقی منتشر شد که تاثیرات اقتصادی عظیم مقر کمیته بین المللی المپیک و 45 فدراسیون جهانی ورزشی را بر کشور سوئیس نشان می داد.
جشن های 100 سالگی حضور IOC در لوزان سوئیس طی ماه های آینده در چند مرحله با برپایی نمایشگاه عکس، مسابقات دو و میدانی و هفته المپیک ادامه پیدا می کند.

۲۲ فروردین ۱۳۹۴ ۱۳:۰۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.