5 کشور با شانس کسب اولین مدال المپیکی در ریو 2016

5 کشور با شانس کسب اولین مدال المپیکی در ریو 2016
پنج کشور از جمله کوزوو که به تازگی از سوی کمیته بین المللی المپیک به رسمیت شناخته شده است به عنوان کشورهایی نام برده می شوند که در ریو 2016 شانس کسب اولین مدال المپیک تاریخ خود را دارند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ فیجی، کوزوو، السالوادور، ساموا و ترکمنستان به عنوان کشورهایی نام برده می شوند که در المپیک ریو 2016 می توانند برای اولین بار در تاریخ ورزش این کشورها به مدال المپیک دست پیدا کنند.
"آنتونی اوبامه" در سال 2012 با کسب اولین مدال المپیکی تاریخ گابون برای این کشور تاریخ ساز شد و در بازگشت به کشور خود با استقبالی در خور قهرمانان روبرو شد. اوبامه در وزن +80 کیلوگرم رشته تکواندو به مدال نقره رسید.
چهار سال بعد در المپیک 2016 نیز ورزشکاران پنج کشور فوق، شانس کسب اولین مدال المپیک کشور خود و تبدیل شدن به قهرمان ملی را دارند.
کشور کوزوو که به تازگی از سوی بسیاری از فدراسیون های جهانی و کمیته بین المللی المپیک به رسمیت شناخته شده است، شانس بسیار خوبی برای کسب اولین مدال در رشته جودو دارد.
"مالیندا کلمندی" که مدال طلای قهرمانی جهان را در سال 2013 و 2014 برد، شانس اصلی کوزوو برای کسب مدال به شمار می رود.
رشته راگبی که سالیان طولانی از لیست بازی های المپیک بیرون مانده بود در المپیک 2016 با فرمت 7 نفره به لیست بازی ها بازگشته و به این ترتیب دو کشور دیگر شانس کسب اولین مدال تاریخ المپیک را پیدا می کنند. کشورهای فیجی و ساموا که در بیشتر رقابت های سری جهانی راگبی در چهار رده اول جای داشته اند، در المپیک ریو 2016 نیز از مدعیان این رشته هستند.
استادیوم آکواتیکز ریو هم جایگاه خوبی برای ثبت اولین مدال تاریخ کشور السالوادور به شمار می رود. جایی که "مارسلو آلبرتو آکوستا" شناگر این کشور با حریفان المپیکی رقابت می کند. آلبرتو در بازی های المپیک نوجوانان نانجینگ برای اولین بار در تاریخ السالوادور مدال نقره 400 متر آزاد را به دست آورد.
در حالی که بیشترین امید السالوادور به ورزشکاران جوان این کشور است، کشور ترکمنستان روی ورزشکاران با تجربه خود برای کسب اولین مدال المپیک تاریخ این کشور حساب می کند.
"عمربک بازاربایف" که در وزن منهای 60 کیلوگرم وزنه برداری المپیک آتن و لندن در رده ششم قرار گرفته بود، بیشترین شانس کسب مدال ترکمنستان در ریو به شمار می رود.


۱۹ فروردین ۱۳۹۴ ۱۲:۳۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.