روز جهانی تنیس روی میز با حضور شاهرخ شهنازی برگزار شد؛دبیر کل کمیته ملی المپیک:وظیفه ما مسئولین خدمت به مردم است

روز جهانی تنیس روی میز با حضور شاهرخ شهنازی برگزار شد؛دبیر کل کمیته ملی المپیک:وظیفه ما مسئولین خدمت به مردم است
مراسم روز جهانی تنیس روی میز عصر روز گذشته با حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک و مسئولان ورزش استان اصفهان در جوار پل تاریخی خواجو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل سایت هیات تنیس روی میز اصفهان؛ مراسم روز جهانی تنیس روی میز عصر روز گذشته و با حضور مسئولان ورزش کشور و ازجمله شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک و قائم مقام کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا، محمد سلطان‌حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی از معاونان ، امین کریمیان مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان، مهدی تکابی رئیس هیأت تنیس روی میز استان، مسعود تابش قائم مقام باشگاه سپاهان و نمایندگانی از باشگاه ذوب‌آهن، حسین زیبایی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اصفهان، مهدی اسدی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان، پیشکسوتان، ملی‌پوشان، ورزشکاران و مربیان این رشته ورزشی و جمعی از مردم اصفهان حضور داشتند.

 این مراسم که با شعار "تنیس روی میز برای من و همه" و با همکاری هیأت تنیس روی میز استان و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد، محمد سلطان‌حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان ضمن خیر مقدم به دبیر کل کمیته ملی المپیک اظهار داشت: اگر مراسمی از این دست در شهر اصفهان و در این مکان زیبا و تاریخی برگزار می‌شود، هدف آن تحقق شعار روز جهانی تنیس روی میز یعنی تنیس روی میز برای من و همه است تا این ورزش زیبا و ارزان قیمت را که می‌تواند آمادگی جسمانی را در همه ابعاد گسترش دهد و شادی و نشاط را در سطح جامعه ایجاد کند یاد بگیریم.

وی افزود: تنیس روی میز رشته‌ای است که با امکانات سخت‌افزاری بسیار ناچیز می‌توان حتی در پارک‌ها به آن پرداخت.
در ادامه این مراسم شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید هیچ ایرانی وجود ندارد که در عمر خود تنیس روی میز بازی نکرده باشد.
وی افزود: فدراسیون جهانی تنیس روی میز با هماهنگی سازمان ملل متحد، روز ششم آوریل برابر با هفدهم فروردین ماه را به عنوان روز بزرگداشت رشته تنیس روی میز که حدود ۸۰ سال در جهان قدمت دارد، به ثبت رساند.

قائم مقام کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا گفت: از رئیس هیأت تنیس روی میز استان اصفهان درخواست کردم که از مراسم امروز فیلم‌برداری شود تا من آن را در جلسه آینده تنیس روی میز آسیا به نمایش بگذارم و نسخه‌ای از آن را هم به کمیته المپیک ارسال کنیم تا علاقه مردم ایران به این رشته را به نمایش بگذاریم.
شهنازی ادامه داد: تنیس روی میز رشته بسیار پرطرفدار و خانوادگی است و تقریبا اکثر ایرانیان تنیس روی میز را بازی کرده اند.

وی با گرامیداشت یاد شهدا و جانبازان افزود: اگر امروز می‌توانیم در کنار این پل تاریخی با آرامش و امنیت این روز را جشن بگیریم مرهون فداکاری‌های آنها هستیم و درحالی که در اطراف همه مرزهای ایران جنگ و ناامنی وجود دارد، ما در ایران با آرامش زندگی می‌کنیم.

شهنازی بیان داشت: ما مسئولان هیچ کاری جز خدمت به مردم نداریم. امروز بسیاری از پیشکسوتان و همکاران قدیمی من در باشگاه‌های اصفهانی اینجا حضور دارند. من خودم را هم سپاهانی می‌دانم و هم ذوب‌آهنی چون این دو باشگاه هستند که رگ حیات ورزش استان هستند و خدا را شاکرم که سال‌هایی از عمر خود را در ورزش اصفهان صرف خدمت به مردم این شهر کردم.
در بخش بعدی مراسم، محمد فرقدانی و منصوره رضایی ملی‌پوشان اصفهانی تیم ملی تنیس روی میز بزرگسالان ایران و سجاد حسینی عضو تیم ملی امید در مورد روز جهانی تنیس روی میز و سوابق خود در این رشته برای حاضران صحبت کردند.
در پایان این مراسم نیز راکت و توپ رایگان در اختیار مردم قرار گرفت و حضار روی میز‌هایی که برای این مراسم در کنار پل خواجو قرار گرفته بود به بازی تنیس روی میز پرداختند.
در ادامه حضور دبیر کل کمیته ملی المپیک در اصفهان وی با دکتر سلطان حسینی مید کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار صمیمانه که با حضور دکتر مهدی جمالی نژاد معاونت هماهنگی مناطق شهرداری اصفهان، رسول جزینی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، جواد خلیفه سلطان خبرنگار پیشکسوت ورزشی و مهدی تکابی رئیس هیأت تنیس روی میز استان اصفهان و جمعی از مدیران ارشد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شدابتدا امین کریمیان به ارائه عملکرد این سازمان و هدف از ایجاد این سازمان پرداخت و در ادامه مهندس شهنازی عنوان داشت: برپایی چنین سازمانی بسیار خوب می باشد و باعث رشد هر چه بهتر ورزش همگانی در بین اقشار جامعه می شود.

همچنین دبیرکل کمیته ملی المپیک در بازدید از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان و دیدار و گفتگو با مسئولان آن ابراز داشت: برای من افتخار است که به مناسبت روز جهانی تنیس روی میز به اصفهان سفر کرده‌ام، اصفهان را شهر خودم می‌دانم و در تنیس روی میز هم سال‌ها حضور داشته‌ام و این سفر بهترین بهانه برای تجدید خاطرات حضورم در اصفهان است.

وی اصفهان را پیشتاز در همه عرصه‌ها و دوره‌های مختلف تاریخی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه این شهر در زمینه ورزش نیز از سال‌ها پیش تا کنون توفیقاتی داشته است و الان به مرحله بلوغ رسیده است.
شهنازی با بیان اینکه بسیاری از کشورها مدیریت در ورزش را به شهرداری‌ها به خاطر مردمی بودن آن، واگذار کرده‌اند خاطرنشان کرد: ما ابتدا در این زمینه غفلت کرده بودیم اما در سال‌های اخیر فرصتی صورت گرفته تا شهرداری‌ها به واسطه ارتباط نزدیکشان با مردم در این زمینه وارد شوند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک حضور به عنوان سرپرست کاروان ایران، حضور در المپیک  را تجربه مفیدی برای آشنایی با روند توسعه ورزش در کشورهای مختلف دانست و گفت: در این سفر فرصت خوبی داشتم تا نوع فعالیت کشورهای توسعه یافته در ورزش را بررسی کنم. شاید کشور استرالیا از لحاظ الگوی جهانی از نظر سیاسی چندان توسعه یافته محسوب نشود اما از نظر اجتماعی و انجام فعالیت‌های داوطلبانه به توسعه دست پیدا کرده‌اند که زمینه ساز موفقیت آنها در میزبانی رویدادهای بین المللی بزرگ ورزشی نیز بوده است.

شهنازی گفت: ما در کمیته ملی المپیک باید جایگاه ورزش شهرداری‌ها را به گونه‌ای تعریف کنیم که باعث رشد و شکوفایی فعالیت‌های ورزشی آنها شود ضمن اینکه دیگر برنامه مهم برای توسعه ورزش برعهده گرفتن میزبانی‌های مختلف بین المللی است که از استراتژی‌های فعلی وزارت ورزش نیز محسوب می‌شود و خوشبختانه شهرداری اصفهان نیز در این زمینه فعال بوده است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک همچنین ترویج نهضت داوطلبی برای انجام فعالیت‌های ورزشی را از اهداف دیگر این کمیته دانست و گفت: این امر در کشورهای کمتر توسعه یافته نیز  دیده می شود و بنابراین مسیری که شهرداری اصفهان در این خصوص انتخاب کرده‌است مسیر مناسبی است.

وی در ادامه برگزاری مستمر جلسات شورای عالی ورزش را راهکاری موثر در پیشبرد برنامه های ورزشی در کلانشهرها عنوان کرد و گفت: استفاده از نظرات نخبگان برای دست یابی به راه حل‌ها در زمینه توسعه ورزش می‌تواند مفید و موثر باشد.

۱۸ فروردین ۱۳۹۴ ۱۳:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.