برای حضور در مسابقات دایموند لیگ و جایزه بزرگ آسیا؛زمانی عازم قطر خواهد شد

برای حضور در مسابقات دایموند لیگ و جایزه بزرگ آسیا؛زمانی عازم قطر خواهد شد
نخستین مرحله از مسابقات لیگ الماس (دایموند لیگ) روز جمعه 25 اردیبهشت در حالی در قطر آغاز خواهد شد که مهدی زمانی دونده سرعتی کشورمان با تعدادی از قهرمانان آسیایی در حاشیه این رقابتها به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون دوومیدانی، رقابت های لیگ الماس از سال 2010 جایگزین لیگ طلایی دوومیدانی شد که هشت ورزشکار نخست دنیا در هر ماده در مسابقات به یکدیگر به رقابت می پردازند.

با توجه به اینکه از سال گذشته «دحلان الحمد» به عنوان رییس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا انتخاب شد، ترتیبی اتخاز شد تا از کشور های آسیایی یکی از قهرمانان مواد سرعتی به دعوت کنفدراسیون آسیا بتواند در حاشیه رقابتهای لیگ الماس حاضر شود و به مصاف رقبای آسیایی خود برود.

به این ترتیب امسال در نخستین مرحله از پنجمین دوره مسابقات دایموند لیگ (لیگ الماس) که در کشور قطر برگزار خواهد شد مهدی زمانی قهرمان ماده 400 متر، به عنوان نماینده سرعتی کشورمان حضور خواهد داشت.

احسان حدادی نایب قهرمان المپیک و تنها دوومیدانی کار ایران که در جمع سه پرتابگر برتر جهان قرار دارد به مانند سال های گذشته در این رقابت ها شرکت خواهد کرد.

مسابقات دایموند لیگ 2015 در 14 مرحله و (در بخش مردان) در مواد پرتاب وزنه، پرش با نیزه، دو 800 متر، پرش ارتفاع، دو 100 متر(در دو گروه)، دو 400 متر مانع، پرتاب نیزه، پرش سه گام، دو 1500 متر، دو 3000 متر و پرتاب دیسک، در بخش زنان در مواد پرتاب دیسک، پرش طول، دو 1500 متر، دو 100 متر، دو سه هزار متر و دو 400 متر پیگیری خواهد شد.

این رقابتها در شهر های دوهه (قطر)، شانگهای (چین)، یوجین (آمریکا)، رم (ایتالیا)، بیرمنگام (انگلیس)، اوسلو (نوروژ)، نیویورک (آمریکا)، پاریس (فرانسه)، لوزان (سویس)، موناکو (فرانسه)، لندن (انگلیس)، استوکهلم (سوئد)، زوریخ (آلمان) و بروکسل برگزار خواهد شد.

 

۱۸ فروردین ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.