نوزدهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان -دانمارک؛باز هم جدال ایران و کره برای قهرمانی/آیا طلسم 38 ساله قهرمانی چشم بادامیها می شکند؟

نوزدهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان -دانمارک؛باز هم جدال ایران و کره برای قهرمانی/آیا طلسم 38 ساله قهرمانی چشم بادامیها می شکند؟
در حالی نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان تکواندو در شهر کپنهاگ، روز پایانی خود را پشت سر می گذراند که ایران کماکان با 52 امتیاز در صدر جدول قرار دارد ولی کره جنوبی با 3 امتیاز اختلاف در تعقیب اصلی ترین رقیب خود قرار دارد .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛در پایان چهار روز از مسابقات تکواندو  در دانمارک ایران با کسب 1 طلا 1 نقره و 3 برنز با مجموع 52 امتیاز همچنان در صدر قرار دارد و کره جنوبی هم با 2 طلا 1 نقره و 49 امتیاز در دره دوم و اسپانیا با 1 طلا 1 نقره و 1 برنز و 39 امتیاز در رده سوم قرار دارد.
به همین دلیل با توجه به اختلاف امتیاز ماتادورها نسبت به دو تیم اول و دوم، علنا اسپانیاییها از گردونه قهرمانی خارج و بار دیگر جدال قهرمانی بین ایران و کره جنوبی است.
کره ایهای که خطر را از جانب تکواندو کاران جوان ایرانی در همان روزهای نخست احساس کره بودند خیلی زود دست به کار شدند تا در بازی فینال وزن سوم رضا نادریان وی را برابرحریف کره ای بازنده کنند تا باعث کاهش فاصه ایران با خودشان در کسب امتیازات شوند در بازی روز چهارم هم یوسف کرمی هم به بحری ترکیه ای باخت تا ضمن عدم صعود به فینال آه از نهاد کادر فنی بلند شده تا کره ایها هم هنوز برای قهرمانی خود به رغم کسب دو مدال طلا  شانسی قائل باشند .
به هر حال امروز علیرضا نصر آزادانی در وزن  74 کیلوگرم یعنی  جایی که هادی ساعی سالها برای کشورمان افتخار آفرینی می کرد کار سختی پیش رو خواهد داشت و تمام نگاهها بسوی اوست تا با کسب مدال طلای وزن خود طلسم 18 دوره  قهرمانی کره ای را بشکند البته اگر کره ایها باز هم همچون ادوار گذشته با ناداوری مانع از این کار نشوند.
شایان ذکر است ایران یکبار در مسابقات جام جهانی لیون فرانسه( 2000 )به عنوان قهرمانی دست یافته ولی تاکنون کره ایها در مسابقات قهرمانی جهان، قهرمان 18 دوره این رقابتها بوده و به هیچ کشوری اجازه ورود بر روی سکوی قهرمانی را ندادند.

۲۶ مهر ۱۳۸۸ ۱۱:۳۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.