شمشیربازی جوانان آسیا – امارات؛مدال برنز آسیا به بانوان اسلحه فلوره ایران رسید

شمشیربازی جوانان آسیا – امارات؛مدال برنز آسیا به بانوان اسلحه فلوره ایران رسید
تیم شمشیربازی بانوان اسلحه فلوره ایران در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا به مدال برنز دست یافت. این نخستین مدال بانوان شمشیرباز ایران در این اسلحه است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آمده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شمشیربازی، در ادامه مسابقات شمشیربازی جوانان آسیا که در امارات جریان دارد، امروز یکشنبه تیم اسلحه فلوره بانوان ایران با کسب نتایج قابل قبول به مدال ارزشمند برنز دست یافت.

مدال برنز تیم بانوان شمشیرباز اسلحه فلوره به طورمشترک با قزاقستان و در میان 10 تیم شرکت کننده به دست آمد. این تیم به واسطه کسب نتایج قابل قبول در بخش انفرادی، در دور نخست دیدارهای تیمی با قرعه استراحت روبرو شد. در دور دوم تیم ایران مقابل هند به برتری دست یافت اما در دو سوم مغلوب ژاپن شد و با کسب عنوان سوم مشترک به کار خود پایان داد.

این برای نخستین بارپس از پیروزی انقلاب اسلامی است که بانوان شمشیرباز ایران در اسلحه فلوره موفق به کسب مدال شده اند و از این حیث نتیجه به دست آمده برای شمشیربازی ایران کاملا ارزشمند است. همچنین مدال برنز تیم اسلحه فلوره بانوان اولین مدال ایران در این دوره از مسابقات قهرمانی جوانان آسیاست.

امروز همچنین دیدارهای تیمی اسلحه سابر پسران برگزار شد که طی آن تیم ایران درمیان 15 تیم شرکت کننده به عنوان پنجم دست یافت. این تیم پس از پیروزی برابر قطر در دور نخست، مقابل تیم کویت 45 بر 40 متحمل شکست شد. تیم ایران در سومین دیدار هم عربستان را با نتیجه 45 بر 23 شکست داد سپس در دیدار نهایی برای تعیین رده های پنجم تا هشتم مسابقات مقابل تایلند به برتری 45 بر 28 دست یافت و با کسب عنوان پنجم مشترک به کار خود پایان داد.

در بخش تیمی اسلحه اپه پسران نیز تیم ایران پس از کسب برتری 45 بر 35 مقابل چین تایپه، نتیجه دیدار برابر ژاپن را واگذار کردند. تیم ایران در دیدار برای تعیین رده های پنجم تا هشتم  قطر را با نتیجه 45 بر 38 شکست داد. تیم ایران برای کسب رده پنجم مسابقات باید به مصاف کویت برود. این دیدار در جریان است.

۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ۰۹:۰۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.