صعود مستقیم شمشیربازان ایران از مرحله مقدماتی مسابقات کلاس A لهستان

صعود مستقیم شمشیربازان ایران از مرحله مقدماتی مسابقات کلاس A لهستان
اعضای تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر با وجود تاخیر چند ساعته ای که در سفر به لهستان برای حضور در مسابقات کلاس آ داشتند و تنها دو ساعت پیش از آغاز دیدارها به محل انجام آنها رسیدند، موفق به کسب نتایج خوبی شدند که صعود مستقیم به جدول 64 نفره را به همراه داشت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شمشیربازی، مسابقات شمشیربازی کلاس A لهستان که از جمله رقابت های تاثیرگذار در رنکینگ جهانی شمشیربازان است، از روز جمعه در ورشو آغاز شد.

مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی شمشیربازان اعزامی ایران به این مسابقات هستند. طبق برنامه از پیش تعیین شده قرار بود این بازیکنان صبح روز پنجشنبه عازم لهستان شوند تا با حضور به موقع در این کشور  آماده برگزاری دیدارهای خود در مسابقات کلاس A شوند اما بارش شدید برف و به دنبال آن مشکلات جوی و اختلال در پروازها باعث معطلی چند ساعته این بازیکنان در فرودگاه شد طوریکه آنها تنها دو ساعت پیش از آغاز مسابقات به ورشو رسیدند.

در هر صورت مسابقات کلاسA   لهستان از ساعت 12 روز گذشته با حضور 208 شمشیرباز برتر دنیا آغاز شد و شمشیربازان اعزامی ایران که ساعت 10 صبح وارد ورشو شده بودند با وجود خستگی فراوان موفق شدند در روز نخست نتایج قابل قبولی کسب کنند.

بر این اساس مجتبی عابدینی با کسب پنج پیروزی برابر نمایندگان مجارستان، چین، انگلستان، لهستان و اسپانیا به طور مستقیم به جدول 64 نفره صعود کرد.

علی پاکدامن نیز با از پیش رو برداشتن حریفانی از شیلی، فرانسه، اکراین، بلاروس، لهستان و قزاقستان وارد جمع 64 بازیکن برتر شد.

همچنین محمد رهبری هم موفق شد در جدول مقدماتی نمایندگان ایرلند، لهستان، چین، روسیه و شیلی و بلاروس را شکست دهد و به طور مستقیم وارد جمع 64 بازیکن برتر شد.

در میان اعضای تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر محمد فتوحی تنها بازیکنی بود که از صعود به جدول 64 نفره بازماند. این شمشیرباز اسلحه سابر در مرحله مقدماتی شمشیربازان فرانسه، شیلی، لهستان و کانادا را شکست داد و نتیجه دیدار با نمایندگان آلمان و چین را واگذار کرد.

این بازیکن در جمع 96 بازیکن پس از پیروزی برابر حریفی از بلاروس مغلوب نماینده اسپانیا شد و از صعود به مرحله بالاتر بازماند.

در هر صورت مسابقات شمشیربازی کلاس  A لهستان امروز (شنبه) با برگزاری دیدارهای جدول 64 نفره پیگیری می شود. در این مرحله مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد رهبری به ترتیب به مصاف حریفانی از روسیه، آمریکا و بلاروس می روند.

صعود مستقیم سه نفر از ترکیب چهار نفره تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر به جدول 64 نفره مسابقات کلاس A جهانی از نتایج خوب در تاریخ شمشیربازی ایران است.

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران با هدایت پیمان فخری در مسابقات کلاس A لهستان شرکت کرده است.

۲ اسفند ۱۳۹۳ ۱۱:۰۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.