خاکپور: کادرفنی تیم امید بسیار مجرب و با شخصیت است

خاکپور: کادرفنی تیم امید بسیار مجرب و با شخصیت است
سرمربی تیم ملی امید در نشست خبری به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، محمد خاکپور- سرمربی تیم ملی امید درباره برنامه تیم جهت حضور در رقابتهای مقدماتی المپیک گفت: حبیب کاشانی در این مدت تمام تلاشش را برای موفقیت تیم ملی امید انجام داده است. همه تیم‌ها 4 سال برای رسیدن به المپیک تلاش می‌کنند و ما فقط 3 هفته تیم را در اختیار داشتیم. ما تنها یک ماه فرصت داریم تا در مسابقات شرکت کنیم. البته یکی از مهمترین مشکلات ما حضور برخی تیم ها در لیگ قهرمانان آسیا است و نمی‌توانیم تمام بازیکنان را در اختیار داشته باشیم. واقعیت این است که تمام تلاش خود را بکار می بندیم و هیچ کس نمی‌تواند تعهد بدهد که مربی‌ یک تیم بتواند نتیجه بگیرد. ما محکوم به تلاش هستیم. شبانه‌روزی کار می‌کنیم و می خواهیم از اندک زمانی که در اختیار داریم  به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

سرمربی تیم امید ایران در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد از مهدی رحمتی در بازی‌های پیش روی تیم امید استفاده شود، گفت: من از رحمتی تشکر می‌کنم که انگیزه کمک به تیم امید را دارد اما در حال حاضر و با توجه به وقت کمی که داریم حداقل در مرحله اول از هیچ بازیکن بزرگسالی در تیم امید استفاده نخواهیم کرد.

خاکپور در خصوص تعامل باشگاه‌ها با این تیم گفت: فکر می‌کنم تمامی باشگاه‌ها و مربیان تاکنون تعامل خوبی داشته‌اند و از تک تک مربیان تشکر می‌کنم. هیچگاه در سال‌های گذشته این فرصت وجود نداشته که از تمام بازیکنان استفاده کنیم اما ما در اردوهای گذشته بازیکنان خود را در اختیار داشتیم. هرچند که در اردوی اخیر فولاد دو بازیکنش را به علت اینکه با کمبود نفرات همراه بود در اختیار ما نگذاشت اما تاکنون و در همه اردوها تعامل خوبی وجود داشته است.

وی در ادامه افزود: معتقدم کادرفنی تیم امید بسیار مجرب و با شخصیت است. ما از نظر تجربه مایلی‌کهن و تقوی را داریم و از نظر فنی صالح و طباطبایی و البته سعید عزیزیان که یکی از مربیان خوب در عرصه دروازه‌بانی است. همه این دوستان از لحاظ شخصیتی از بارزترین ورزشکاران کشورمان هستند و من به عنوان کم‌تجربه‌ترین عضو کادرفنی این افتخار را دارم که در کنار این دوستان فعالیت کنم. ما توانایی المپیکی شدن را داریم و دلیل من برای اثبات این حرف این است که شخصیت و روحیه ملی در این تیم دیده می‌شود و شاهد این مدعاهم بازیکنان ما هستند که این شخصیت ملی را مشاهده کردند و هیچ تفاوتی میان تیم ملی امید و تیم بزرگسالان دیده نمی‌شود. اردوهای خود را از 25 آذر تشکیل دادیم و بحثی هم که من در مورد زمان داشتم به همین دلیل بود. در اردوی کیش تمام بضاعت تیم را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که 40، 50 بازیکن باید به اردو دعوت شوند.

سرمربی تیم امید ایران ادامه داد: ما بازیکنان را در اردوهای چهار روزه مورد بررسی قرار دادیم تا نفرات شایسته را به تیم اضافه کنیم. بدین ترتیب 14، 15 بازیکن به تیم اولیه ما اضافه شدند. به همین دلیل بود که گفتم فرصت کافی را نداشتیم، چرا که تا امروز درگیر انتخاب نفرات مورد نیاز بودیم اما بازیکنان ما انگیزه بسیار بالایی برای حضور در المپیک دارند و معتقدم بسیاری از بازیکنان ما آینده درخشانی خواهند داشت. بی‌تردید از تمامی توانایی‌های تیم امید استفاده خواهیم کرد و آزمون و جهانبخش از جمله بهترین نفراتی هستند که می‌خواهیم از حضور آنها استفاده کنیم.

خاکپور درباره برنامه های انجام شده برای تیم امید افزود: در اردوی کیش تلاش کردیم از بازیکنان‌مان شناخت پیدا کنیم و پس از آن با عمان بازی کردیم که سبک بازی‌اش شبیه عربستان است. در اردوی ترکیه هم سعی کردیم بازی‌های مقدماتی المپیک در تهران را شبیه‌سازی کنیم. آن هم به این صورت که یک هفته فقط تمرین کردیم و در هفته دوم چهار بازی پشت سرهم انجام دادیم. خوشبختانه از طرف مدیریت تیم امید تمام امکانات در اختیار ما قرار گرفت تا در فروردین‌ماه در اولین مرحله انتخابی المپیک موفق باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که انگیزه تیم امید برای صعود به المپیک چه میزان است، گفت: مسلما هم کادرفنی و هم بازیکنان انگیزه بالایی دارند و امیدواریم این انگیزه به نتیجه‌گیری تیم منتهی شود. البته نتیجه گیری کاملا به مسائل فنی مرتبط است و از من اگر انتقاد فنی صورت بگیرد پاسخگو خواهم بود. فوتبال همیشه برد و باخت دارد اما ما تلاش می‌کنیم که برنده باشیم.

خاکتور تاکید کرد: 40 سال است که به المپیک نرفته‌ایم که این برای فوتبال ایران اصلا خوب نیست. اما باید بدانیم که هر کسی حتی اگر یک سال هم در جایی مسئولیت داشته باشد باید پاسخگو باشد. من هم اگر تیم امید خدای نکرده نتیجه نگیرد، مطمئنا همین‌جا می‌نشینم و پاسخگوی همه شما خواهم بود ولی تنها خواهشم این است که آن زمان انصاف را در کارتان لحاظ کنید. همه می‌دانند یک تیم برای اینکه به بلوغ تاکتیکی برسد به دو سال زمان نیاز دارد و البته همه می‌دانند تیمی که 40 سال  است به المپیک نرفته چطور می‌تواند دو ماهه این کار را انجام دهد؟

سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان تأکید کرد: من در تمام این سال‌ها سعی کردم خودم را در فوتبال دخالت ندهم اما وقتی حبیب کاشانی به من گفت که به او کمک کنم با کمال میل این کار را انجام می‌دهم. باز هم تأکید می‌کنم اگر هر اتفاقی در راه صعود به المپیک رخ دهد من پاسخگو خواهم بود.

وی در مورد سبک بازی تیم امید با توجه به تغییراتی که در این تیم ایجاد شده، گفت: برای رسیدن به سبک مورد نظرمان  باید زمان زیادی را طی کرد. تیم ملی بزرگسالان ما در شرایطی نبود که بخواهد چهار بازی را یک روز در میان انجام دهد. بنابراین ما در تیم امید باید از روش گردشی استفاده کنیم. ما باید از بازیکنان خود در هر چهار بازی استفاده کنیم و فشار مسابقات را روی آنها کمتر کنیم.

وی در پایان افزود: قطعا برای مرحله بعد از مشورت مربیان تیم ملی بزرگسالان استفاده خواهیم کرد و براساس ابزارهایی که در دست داریم بازیکنان و تیم موردنظر خود را انتخاب می‌کنیم.

۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ۱۰:۰۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.