کیومرث هاشمی در دیداربا رئیس فدراسیون جهانی IFBBعنوان داشت:بزرگترین تهدید برای المپیکی شدن این رشته استفاده برخی ورزشکاران از مواد نیروزای غیر مجازاست/ رافائل:ایران یکی از قطبهای اصلی این رشته است

کیومرث هاشمی در دیداربا رئیس فدراسیون جهانی IFBBعنوان داشت:بزرگترین تهدید برای المپیکی شدن این رشته استفاده برخی ورزشکاران از مواد نیروزای غیر مجازاست/ رافائل:ایران یکی از قطبهای اصلی این رشته است
رشته زیبای بادی بیلدینگ پتانسیل المپیکی شدن را داشته و می تواند با برنامه ریزی درستی که از سوی فدراسیون جهانی صورت پذیرفته با همکاری کشورهای مختلف قاره ای و جهانی در این زمینه موفق عمل کند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛صبح امروز رافائل سانتوجا رئیس فدراسیون جهانی IFBBبا حضور در محل کمیته ملی المپیک با کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی الپیک دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار کیومرث هاشمی ضمن خیر مقدم به رئیس فدراسیون جهانی و اشاره به ابعاد همگانی و قهرمانی فعالیت این رشته ورزشی در ایران ابراز داشت:رشته زیبای بادی بیلدینگ در حال حاضر نزدیک به 18 هزار باشگاه ورزشی در ایران دارد و بنا بر گفته ریاست محترم این فدراسیون نزدیک به سه میلیون نفر در کشورمان به این رشته می پردازند لذا با توجه این حجم گستردگی کار،عضویت در هیات رئیسه فدراسیون جهانی حداقل انتظار ما از مسئولان فدراسیون جهانی برای ایران است.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد:فدراسیون بادی بیلدینگ کشورمان رئیس دلسوز و فعالی در راس خود دارد  و این رشته مورد حمایت کمیته ملی المپیک می باشد ولی در عین حال انتظار داریم فدراسیون جهانی با توجه به پتانسیلهای موجود در کشورهایی همچون ایران بتواند گامهای محکمی در زمینه المپیکی شدن بردارد اما بزرگترین تهدید و مانع برای گسترش و المپیکی شدن این رشته استفاده برخی ورزشکاران از مواد نیروزای غیر مجاز است که قطعا فدراسیون جهانی در این باره تمهیدات لازم را اندیشیده است.

هاشمی خاطر نشان کرد: پیردو کوبرتن به اهمیت ورزش در کنار هنر توجه داشت و بادی بیلدینگ ظرفیت هنری و ورزشی بسیاربالایی دارد و شما با تاکیه بر همین اصل می توانید با حضور این رشته در بازیهای قاره ای و جهانی  همچون بازیهای آسیایی و یا اروپایی گامهای محکمی برداردید.در واقع از نظر زیبا شناختی رشته شما می تواند حلقه اتصال ورزش و هنر باشدو برای مسئولین کمیته بین المللی اثر گذار و این موضع باید در میان کشورهای عضو فدراسیون جهانی جا بیفتد.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد:طی سه ماه آینده نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا در ایران برگزار خواهد شد و می توانیم با آقای شیخ احمد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا در این باره نظراتمان را ارائه دهیم و حمایت های خود را از فدراسیون جهانی داشته باشیم.

در ادامه رافائل رئیس فدراسیون جهانی ضمن ابرازخوشحالی از سفر به ایران ابراز داشت:از پیشنهادهای سازنده ریئس کمیته ملی المپیک قدر دانی می کنم و بدون تردید در دستیبای به این هداف بر روی حمایتهای کمیته ملی المپیک ایران نگاه ویژه ای داریم.

وی در ادامه ابراز داشت:فدراسیون جهانی در حال حاضر 192 عضو دارد و مورد اقبال عمومی کشورهاست و در این بین ایرانیها بخاطر نوع ژنتیک و فعالیت های خوبی که دارندیکی از کشورهای موفق در این زمینه بوده و مورد توجه و حمایت ماست.

وی ادامه داد:برای ورود این رشته به المپیک صحبتهایی با آقای شیخ احمدالصباح رئیس شورای المپیک آسیا داشته ایم که شاهد ورود این رشته به بازیهای ساحلی آسیایی و سپس رقابتهای جهانی ساحلی هستیم در بخش مبارزه با دوپینگ نیز اقدامات بسیاری زیاد انجام شده است  و موفق هم عمل کرده ایم اما برای موفقیت این رشته بدون تردید به حمایت کمیته ملی المپیک ایران و نقطه نظرات شما نیازمندیم.

رئیس فدراسیون جهانی در خاتمه ابرازداشت:برای ورود این رشته به المپیک باید تمامی قاره ها را با خود همراه کنیم  و در این بین ایران نه فقط در این رشته بلکه در بسیاری از رشته های ورزشی جایگاه خوبی در جهان دارد و همین موفقیت و قدرتمند بودن مدال آوران این کشور در رقابتهای بادی بیلدینگ ما را برآن داشت تا میزبانی رقابتهای مهم جهانی را به ایران بدهیم.

۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ۱۳:۱۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.