روز بهانی راه سهمیه گرفتن را بلد بود

روز بهانی راه سهمیه گرفتن را بلد بود
امیر حسین میرزاییان

بی گمان میدان المپیک ، رفیع ترین فستیوال ورزشی در کره خاکی به شمار می رود که حضور پربار در این رقابتهای معتبر، قوت قلب عمیقی برای ورزشکاران و اسباب تحسین طیف های وسیعی از جامعه را فراهم خواهد کرد .
در این رهگذر، کسب سهمیه المپیک قابل ستایش است و صدالبته اگر بتوان تیر خود را در این میدان سترگ در همان میدان نخست به هدف زد و روی سکو ایستاد، آنگاه همه چیز بر وفق مراد خواهد بود.
احسان روزبهانی بوکسور شجاع تیم ملی ایران با گرفتن بلیت حضور در المپیک 2016 گل شادی را برلبان میلیونها ایرانی نشاند و شورو شعف وصف ناپذیری را در جامعه بالنده ما رقم زد تا مردم و مسئولان بدانند بله تا المپیک زمان زیادی نداریم.
اما باید این مهم را ملکه ذهن خود کنیم که این حرکت ، نخستین استارت جدی این بوکسوردلاور کشورمان است و اگر بناست که او روی سکوی افتخار برود و پرچم پرافتخار ایران را در2016 برزیل برافراشته نماید می بایست از هم اکنون راه را برای موفقیت این ورزشکار هموار کنند.
 حال که روزبهانی توانست تب و تاب کسب سهمیه را به اردو ها بیاورد بر ما لازم است تا برای محقق ساختن حضور پر قدرت او در ریودوژانیرو به گونه ای برنامه ریزی کنیم که بوکس ایران بعد از سالها عدم کسب مدال در المپیک ریو به دنبال سکوی این رقابتها باشد.
زمانی این مهم اجابت می شود که حمایت از او و دیگر ورزشکاران بخوبی از قوه به فعل در آید تا خون خودباوری امثال روزبهانی در میدان معظم المپیک به جوش آید و آنها بتوانند در فضایی کاملا ایده آل در راه کسب موفقیت گام های بلند بردارند.
تا بازیهای المپیک آتی، زمان مناسبی در پیش است اما نباید حتی یک دم ، این فرصت طلایی را از کف بدهیم و امروز و فردا کنیم  . چرا که رقبای دندان گرد جهانی پس از اتمام بازیهای المپیک لندن ، با انرژی و اراده ای مصمم خود را برای حضوری مقتدرانه در میدان ریودوژانیرو آماده می کنند.
با توجه به این شرایط، عقل سلیم حکم می کند از همین امروز آستین همت بالا زده و برای کمک به مسئولان ورزش کشور برای یاری به مجموعه ورزش و رشته های المپیکی دغدغه خاطری نداشته باشند چرا که امروز نه تنها روزبهانی ، بلکه دیگر ورزشکاران ما نیاز حیاتی به حمایت بی چون چرای دارند.
 ورزش ایران پس از موفقیت در بازیهای آسیایی اینچئون حالا باید خود را مهیای رقابت با بهترین های جهان در رشته های گوناگون کند تا در آوردگاه ریودوژانیرو بار دیگر توانایی و استعداد بالقوه ورزشکاران ایران اسلامی به نمایش درآید.
با این حال تمای آنهایی که خاک ورزش خورده اند و در این عرصه استخوان خرد کرده هستند به خوبی می دانند که دیگر نمی توان با هزینه های گذشته و بودجه کم دست به کارهای بزرگ زد.
خودمان نیز می دانیم ورزش امروزه در جهان به فرآیندی همه گیر تبدیل شده و دولت ها برای موفقیت در آن هزینه های گزافی صرف می کنند و ما نیز برای رشد و ترقی و تداوم قدم های محکم در این عرصه نیاز به هزینه کردن؛ البته نه در سطح کشورهای مطرح و صاحب سبک، بلکه حداقل در حد خودمان داریم.
رشته های گوناگونی چون تکواندو، کشتی، دو ومیدانی، وزنه برداری، بوکس، دوچرخه سواری، تیراندازی و ... که باید در عرصه رقابت های انتخابی حضور یابند و توانایی رسیدن به مدال در المپیک را نیز دارند، برای عقب نماندن از حریفان تا دندان مسلح خود، امروز نیاز به حمایت های  بیشتری برای اجرای برنامه های آماده سازی تیم های ملی دارند.
جوانان ایران زمین با غیرت و توان خود همواره کارهای سخت و غیرممکن را با موفقیت به پایان رسانده اند و نیاز است برای اثبات دوباره این توانایی و بزرگی، مسوولان دولت و مجلس شواری اسلامی بودجه ای درخور توجه را به ورزش کشور اختصاص دهند تا اینبار در المپیک ریو همچون بازیهای آسیایی اینچئون پیام آور شادی برای مردم کشورمان باشیم.
در خاتمه امیدواریم با برنامه ریزی خوبی که مسئولان ورزش انجام داده اند و تامین هزینه اجرای آن، پرچم مقدس ایران اسلامی بارها در ریودوژانیرو به اهتزاز درآید، پس همه باید در کنار هم باشیم وبا عظمی ملی بار دیگر مقدمات افتخار آفرینی جوانان ایران را فراهم سازیم.

۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ۱۱:۳۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.