کولاک ایرانی ها در پادووا؛صعود شمشیربازان ایران به جدول 64 نفره جام جهانی ایتالیا

کولاک ایرانی ها در پادووا؛صعود شمشیربازان ایران به جدول 64 نفره جام جهانی ایتالیا
علی پاکدامن، مجتی عابدینی، محمد رهبری و محمد فتوحی در جریان دیدارهای روز نخست مسابقات شمشیربازی جام جهانی ایتالیا با کسب پیروزی های ارزشمند برابر حریفان بزرگ خود موفق به صعود به جدول 64 نفره این رقابت ها شدند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون شمشیربازی، مسابقات شمشیربازی جام جهانی ایتالیا از روز گذشته (جمعه) باحضور 121 شمشیرباز از 25 کشور و با برگزاری دیدارهای انفرادی در پادووا این کشور آغاز شد.
در روز نخست این مسابقات اعضای تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران دیدارهای خود برابرحریفان شان را با نتایج قابل قبول و پیروزی های ارزشمند به پایان رساندند که نتیجه نهایی آن صعود چهار نماینده کشورمان به جدول 64 نفره مسابقات بود.
بر این اساس علی پاکدامن در مرحله مقدماتی مسابقات شمشیربازی جام جهانی ایتالیا نمایندگانی از کشورهای ایتالیا، فرانسه، ژاپن، انگلستان، اسپانیا و چین را شکست داد. پاکدامن با کسب این 6 پیروزی بدون باخت به طور مستقیم در جدول 64 نفره قرار گرفت.
مجتبی عابدینی هم پس از شکست دادن شمشیربازان اکراین، ایتالیا، لهستان و شیلی در مرحله مقدماتی موفق شد نمایندگان گرجستان و آلمان را هم در مرحله دوم و حذفی مسابقات از پیش رو بردارد و راهی جدول 64 نفره شود.
محمد رهبری هم با عملکردی مشابه عابدینی به این مرحله از مسابقات راه یافت. این شمشیرباز پس از آنکه در مرحله مقدماتی حریفان آمریکایی، اتریشی، ژاپنی و چینی خود را مغلوب کرد، در مرحله حذفی برابر نمایندگان لهستان و روسیه صاحب برتری شد و اینگونه به جدول 64 نفره صعود کرد.
محمد فتوحی دیگر نماینده ایران در مسابقات شمشیربازی جام جهانی ایتالیاست که موفق به صعود به جدول 64 نفره این مسابقات شد. صعود فتوحی با پیروزی برابر شمشیربازان اسپانیا، ونزوئلا و لهستان در مرحله مقدماتی و شکست دادن ورزشکاران آمریکا و چین در مرحله حذفی حاصل شد.
از میان ترکیب پنج نفره تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر، فرزاد باهرارسباران تنها بازیکنی بود که از صعود به جدول 64 نفره مسابقات جام جهانی ایتالیا بازماند. این بازیکن مرحله مقدماتی مسابقات را با سه پیروزی برابر نمایندگان اسپانیا، آلمان و یونان به پایان رساند اما در مرحله حذفی و در مصاف با شمشیرباز مصری متحمل شکست شد و اینگونه از دور مسابقات کنار رفت.
بدین ترتیب علی پاکدامن، مجتبی عابدینی، محمد رهبری و محمد فتوحی چهارشمشیرباز کشورمان هستند که دیدارهای خود در مسابقات جام جهانی ایتالیا را امروز (شنبه) با رقابت در جدول 64 نفره دنبال می کنند. این بازیکنان زیر نظر رضا پیکرآرا به مصاف حریفانشان خواهند رفت.
مسابقات شمشیربازی جام جهانی ایتالیا امروز در بخش انفرادی به پایان می رسد و روز یکشنبه هم دیدارهای تیمی این مسابقات برگزار خواهد شد.
حضور تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در مسابقات جام جهانی ایتالیا با هدف بهبود رنکینگ جهانی اعضای این تیم برای کسب سهمیه المپیک انجام شده است.

۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ۱۲:۴۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.