با حضور رییس جمهور؛جوایز مدال آوران بازیهای آسیایی و پارا آسیایی اهدا شد

با حضور رییس جمهور؛جوایز مدال آوران بازیهای آسیایی و پارا آسیایی اهدا شد
با حضور رییس جمهوری، وزیر ورزش و جوانان،رئیس کمیته ملی الپیک و جمعی از مسئولان لشگری و کشوری جوایز مدال آوران بازیهای آسیایی و پاراآسیایی 2014 ایران اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در این مراسم که عصر جمعه در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزارشد  دکتر حسن روحانی لوح سپاس و پاداش مدال آوران بازیهای آسیایی و پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی را به روسای فدراسیون ها و ورزشکاران اهدا کرد.
دراین مراسم ، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مسوولان وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، رییسان فدراسیون ها و ورزشکاران از حاضران در این مراسم بودند .
دراین مراسم 177 مدال آوربازیهای آسیایی اینچئون دربخش انفرادی و تیمی و 217 مدال آور بازیهای پاراآسیایی 2014در بخش انفرادی و تیمی پاداش خود را به صورت حواله نقدی دریافت کردند
پیش تر معاون فرهنگی ،آموزش و پژوهش وزرات ورزش و جوانان اعلام کرده بود که به نفرات اول تا سوم قهرمانان این دوره از بازی ها هر کدام به ترتیب 150، 75و 40 سکه طلا پاداش داده می شود.
کاروان ایران درهفدهمین دوره بازی های آسیایی با کسب 21 مدال طلا، 18نقره و 17برنز و مجموع 57 مدال بعد از کشورهای چین، کره جنوبی، ژاپن و قزاقستان در جایگاه پنجم2014 ایستاد.از مجموع 57 مدال 16 مدال متعلق به بانوان است.
در این مراسم دکترگودرزی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه کاروان ایران ۶ ماه فرصت آمادگی برای حضور در بازی‌های آسیایی 2014 ایتچئون را داشت، گفت : با تمام کمبودها ورزشکاران کشورمان توانستند نتایج بهتری را نسبت به دوره‌ قبل کسب کنند.
گودرزی در ادامه به نتایج حضور کاروان های ورزشی ایران در اینچئون اشاره کرد و گفت : اقدامات و فعالیت هایی که در حوزه ورزش براساس سیاست های دولت تدبیر و امید انجام می شود ، مبتنی بر برنامه محوری و تفکر راهبردی ازطریق تدوین سندملی ورزش کشور و برنامه راهبردی این وزارتخانه است .
او افزود :ضمن اینکه تشکیل شورای راهبردی وزارتخانه در 31 استان کشور و تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه ورزش همگانی و توسعه ورزش قهرمانی در آنچه که در حوزه ورزش به دست آمده بسیار اثر گذار بوده است .
وزیر ورزش و جوانان با تاکید به قانون مداری  به  تدوین قانون جامع ورزش و جوانان اشاره کرد و افزود : تدوین پیش نویس قانون اهداف وظایف و اختیارات این وزارتخانه و ارائه آن به دولت، جهت تصویب و تقدیم به مجلس و اجرای مصوبات قانونی به ویژه قانون واگذاری باشگاه های دولتی که مورد تاکید رییس جمهور محترم بوده است از دیگر مواردی است که در این زمینه انجام شده است.
وی  همچنین حرکت در مسیر توسعه ورزش همگانی با تاکید بر ایفای نقش موثر ورزش در نظام جامع سلامت ازطریق اختصاص 10 درصد بودجه فدراسیون های ورزشی به ورزش همگانی  را مورد توجه قرار داد و با اعلام خبراجرای بیش از 3 هزار و250 برنامه همگانی در سراسر کشورافزود: ضمن اینکه مرحله اول طرح "ورزش رایگان برای همه "در هفت استان کشورنیز، به اجرا در آمده است.
دکتر گودرزی ، اجرای مرحله اول خانه ورزش روستایی در سراسر کشور، ساماندهی بیش از 11 هزار و 356 تیم ورزشی روستایی زنان و مردان در کشورواجرای طرح ساماندهی بیش از 20 هزار باشگاه ورزشی همگانی در سراسر کشور از دیگر فعالیت های انجام شده این وزارتخانه در بخش توسعه ورزش همگانی است.
وی  توسعه پایدار ورزش قهرمانی ازطریق ارتقاء ظرفیت مدال آوری به ویژه در رشته های پایه و پرمدال را مورد تاکید قرار داد و گفت : توسعه کمی و کیفی  استعدادیابی با تاکید براینکه 28 کانون در یکسال گذشته تجهیز و روزآمد سازی شده  از جمله این اقدامات است. همچنین ارتقای کیفی بیش از900 دوره آموزشی وتخصصی نیز طی یکسال گذشته به طور جدی پیگیری و اجرایی شده است.
وزیر ورزش وجوانان افزود :میزبانی رویدادهای بین المللی ورزشی با تاکید براینکه 27 میزبانی در یکسال گذشته وساماندهی حمایت و تقویت حضور نمایندگان و اعضای ایرانی در مجامع بین المللی از دیگر موارد فعالیت های این وزارتخانه بوده است.
وی به تلاش وزارتخانه برای حمایت از قهرمانان و مدال آوران ورزشی از طریق تدوین پیش نویس آیین نامه استخدام ورزشکاران و قهرمانان در چارچوب ورزشکار قهرمان اشاره و تصریح کرد : تلاش برای پرداخت به موقع پاداش ها و مطالبات ورزشکاران و پیشکسوتان طی سالهای 89 تا 91 و همچنین مراسم تجلیل از مدال آوران بازیهای آسیایی و پاراآسیایی که امروز در حال برگزاری است، از جمله برنامه های حمایتی این وزارتخانه است.

دکتر گودرزی در ادامه گزارش خود در مراسم تجلیل از مدال آوران ورزشی  به مواردی چون حمایت از توسعه ورزش بانوان با حفظ ارزش های اسلامی، حرکت در مسیر توسعه فرهنگی و اخلاقی ورزشی از طریق احیای معاونت فرهنگی، تدوین نظام نامه ورزش اخلاق حرفه ای و همچنین توسعه عمرانی و اقتصادی ورزش در زمینه تحقق سیاست های اقتصادی مقاومتی اشاره کرد.
وی همچنین، اولویت بندی طرح های مهم عمرانی ورزش کشور، ایجاد زمینه های مشارکت بخش خصوصی و خیرین ورزش یار برای ساخت و تشکیل طرح های نیمه تمام را در گزارش خود مورد تاکید قرار داد .
وزیر ورزش وجوانان  درعین حال با اعلام خبر  افتتاح 311 طرح عمرانی ملی و استانی تا پایان سال 93 گفت :دو ورزشگاه 15 هزار نفری در یاسوج و کرمانشاه و 3 ورزشگاه 5 هزار نفری در گنبد، بوکان و میانه و همچنین 15 طرح ورزشی کشور که در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسند.
وی ادامه داد:درحال حاضر مشغول آماده سازی افتتاح 47 طرح عمرانی توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی هستیم.
وزیر ورزش و  جوانان همچنین گزارشی کوتاه در خصوص تعداد مدال های کسب شده در طول یک سال گذشته ارائه کرد و دراین باره اظهار داشت: درطول یکسال گذشته 1739 مدال توسط ورزشکاران در رویدادهای معتبر بین المللی کسب کرده اند  که 435 مدال آن توسط بانوان در رویدادهای بین المللی معتبر به دست آمده است.

۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ۰۶:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.