در پی برگزاری سومین دوره پیشرفته مدیریت ورزشی المپیک سولیداریتی از زبان یکی از دانش آموختگان؛حضور در این کلاسها دست آوردها و پیامد های مثبتی به دنبال داشته است

در پی برگزاری سومین دوره پیشرفته مدیریت ورزشی المپیک سولیداریتی از زبان یکی از دانش آموختگان؛حضور در این کلاسها دست آوردها و پیامد های مثبتی به دنبال داشته است
برگزاری سومین دوره پیشرفته مدیریت ورزش المپیک سولیداریتی از سوی کمیته ملی المپیک، تاثیرات نظری و عملی بسیار مثبتی برای دانش آموختگان حاضر در این دوره داشته است بطوریکه یکی از دانش آموختگان این دوره با ارسال نامه ای به کمیته ملی المپیک ضمن قدر دانی از برگزاری چنین دوره هایی به موادری از آن اشاره داشته است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ سعید خسروی که از آموزش و پروش جمهوری اسلامی ایران در سومین دوره ASMC یا همان مدیریت ورزشی المپیک سولیداریتی شرکت داشت در نامه ارسالی خود اشاره داشت:بدون شک حضور در دوره ، برای هر یک از  شرکت کنندگان و سازمان  های ورزشی آنان و باطبع کلان ورزش کشور دست آوردها و پیامد های مثبتی بدنبال داشته است که برخی از آنان در دراز مدت اتفاق خواهد افتاد و در کوتاه مدت نیز برکاتی برای شرکت کنندگان و سازمان مربوط داشته است.
متن کامل نامه ارسالی وی در خصوص حضور در سومین دوره پیشرفته مدیریت ورزشی المپیک سولیدارتی به شرخ ذیل می باشد:
از زمانی که "پیر بارن دوکوبرتن فرانسوی" به کمک دوستان خود در سال 1889 در  پاریس همایشی تشکیل داد و اساس جنبش المپیک را پی نهاد و رسما در سال 1896 در آتن دور جدید بازی ها آغاز گردید ، حدود 126 سال می گذرد  ؛ شاید در آن زمان  دوکوبرتن  و دوستانش فکر  نمی کرد ند  تنها  پس از چند دهه از احیاء این بازیها ،  تشکیلات  المپیک  تا این حد دارای  قدرت نفوذ  و اهمیت شود . با بررسی ساختار و تشکیلات این کمیته شاهد تشکیل  کمیسیون  های متعددی هستیم که  در راستای توسعه اهداف المپیک فعالیت می نمایند در این بین کمیسیون المپیک سولیداریتی بعنوان یکی از کمیسیون های مهم و دارا بودن برنامه های متنوع آموزشی و حمایتی  از جایگاه ویژه ای در ساختار کمیته بین المللی المپیک برخوردار است ، یکی از این برنامه ها که در سال های اخیر طراحی و از طریق کمیته های ملی المپیک اجرا می گردد، دوره پیشرفته مدیریت ورزشی المپیک سولیداریتی" (O.S. Advanced Sport Management Course) می باشد .
 نخستین دوره ASMC از طریق کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران در  سال 2009  میلادی برگزار گردید. دومین دوره  در سال 2012 و دوره سوم که اینجانب جزء شرکت کننده های آن بودم، امسال یعنی سال 2014 انجام شد .
 اجرای برنامه های آموزشی برای ذینغعان در ورزش از جمله ورزشکاران ، مربیان ، داوران ، مدیران و... در اولویت بر نامه ها و فعالیت های  کمیته بین المللی المپیک و متعاقبا کمیته های ملی المپیک قرار دارد ، در این راستا آموزش مدیران و تصمیم سازان سازمان های ورزشی المپیکی در بالا ترین سطح اجرایی به منظور توسعه و تاثیر گذاری در مدیریت سازمان ورزشی از اهمیت خاص برخوردار است .
سومین دوره پیشرفته مدیریت ورزشی المپیک سولیداریتی که با برنامه ریزی دقیق و حساب شده از سوی کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران  از طریق هماهنگی های لازم با کمیسیون المپیک سولیداریتی در سال 2014 برگزار گردید، از جهات مختلف قابل بررسی می باشد ، چرا که این دوره از ویژگی های درخور توجه و متفاوت با دوره های متداول آموزشی برخوردار بود.
 اهم  ویژگی های این دوره عبارت بود از : انجام مصاحبه، طول دوره آموزشی، نحوه آموزش، حضور اساتید مجرب، با تجربه و صاحب نظر در عرصه ورزش کشور ،تنوع و پیوستگی سر فصل های آموزشی، مشارکت فعال شرکت کنندگان ، پیگیری و رصد مستمر و دقیق فعالیت شرکت کنندگان توسط مدیر دوره، شیوه  ارزشیابی،حضور  نمایندگانی از فدراسیون های ورزشی ، آموزش وپرورش ، وزارت علوم و فنآوری ، نیرو های مسلح  که برای نخستین بار در یک دوره آموزشی گرد هم آمده بودند.
به عبارت دیگر  نتیجه ذاتی و نه اقتضایی؛  دوره از مرحله  طراحی ، برنامه ریزی ، اجرا  و ارزشیابی به گونه ای بود که شرکت کنندگان با شیب ملایم بر روی پیوستاری متشکل از  علم آموزی ،  تجربه اندوز ی، مشارکت ورزی با محوریت  تلاش مستمر و مداوم   فردی و بهره گیری از توانایی های  سایر شرکت کنندگان  در طول دوره حرکت  نمودند. در اصل دوره به نحوی تعریف شده است که شرکت کننده ها  نسبت به  فراگیری و نظام مند نمودن  مهارت های ادراکی و فنی مورد نیاز برای موفقیت در  عرصه مدیریت کلان ورزش کشور همراه با تمرینات عملی دائم در تلاش می باشند.
بدون شک حضور در دوره ، برای هر یک از  شرکت کنندگان و سازمان  های ورزشی آنان و باطبع کلان ورزش کشور دست آوردها و پیامد های مثبتی بدنبال داشته است که برخی از آنان در دراز مدت اتفاق خواهد افتاد و در کوتاه مدت نیز برکاتی برای شرکت کنندگان و سازمان مربوط داشته است ،  که مشتاقم برخی از آن نتایج که در حوزه کاری ام  مشهود می باشد بیان کنم :1- انسجام بخشیدن به دانش و برداشت های قبلی  ام در حوزه برنامه ریزی و مدیریت سازمان  های ورزشی  به گونه ای که در طراحی چارت سازمانی دیدگاه های خوبی نصیبم گردید ، در مبحث بازاریابی این بینش و جسارت را کسب کردم تا مدل بازاریابی در ورزش دانش آموزی را طراحی کنم ، در مبحث مالی این انگیزه را پیدا کردم تا مطالعه ای نسبتا عمیق در بودجه ورزش دانش آموزی داشته باشم و از آن طریق پگیر امور باشم ، در مبحث رویداد های ورزشی طرحی نو در برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی ارائه کردم که  به اعتقاد  تعدادی از پیشکسو تان  کشتی پهلوان این طرح می تواند  موجب تحول در نحوه اجرای این رویداد و توسعه روحیه پهلوانی و  خصلت های مد نظر باشد .
 اکنون در مرحله ترجمه یکی از کیس استادی ها (مطالعات موردی) می باشم که در طول دوره بیشترین امتیاز را کسب نموده است. امیدوارم با ارائه آن به همراه گزارشات مبسوط کمیته ملی المپیک از این دوره و ارزیابی های اساتید از شرکت کنندها، موفق به کسب مدرک تحصیلی این دوره از کمیته بین المللی المپیک گردم.
در مجموع با حضور، تمرین و مطالعه در این دوره متوجه شدم، به منظور هماهنگی و گاها رقابت با سازمان های ورزشی موفق دنیا، نه تنها آموزش و کسب دانش به صورت مستمر یکی از نیازهای ضروری دست اندرکاران سازمان های ورزشی است بلکه تمرین عملی در نحوه استفاده از این دست آوردها مهمتر می باشد.
در خاتمه  از ریاست محترم کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران ، جناب آقای کیومرث هاشمی بواسطه دیدگاه های ارزشمند و بلندشان در توجه به امر آموزش و حمایت همه جانبه از این قبیل دوره های آموزشی همچنین بسیج امکانان مربوط در راستای غنای دوره و اعطای مسئولیت مدیریت دوره به سرکار خانم کریمی که دقت عالمانه و پیگیری مصرانه ایشان موجبات انجام با کیفیت دوره گردید ، همچنین از اساتید گرانقدر  دوره که یکایک آنان از  ذخایر ورزش کشورمی باشند کمال تشکر و امتنان بعمل آید .ان شاالله با همت مضاعف دلسوزان و خادمان ورزش شاهد فردای پر افتخار برای فرزندان این مرزو بوم باشیم .

سعید خسروی
شرکت کننده سومین دوره ASMC
از آموزش و پروش جمهوری اسلامی ایران

۴ بهمن ۱۳۹۳ ۱۲:۵۸

نظر مخاطبان

نجفی
۱۳۹۳/۱۱/۰۸
0
0
0

با سلام لطفا شرایط شرکت در این دوره را بفرمایید.و دور بعدی کی خواهد بود.با سپاس

shahrvand
۱۳۹۳/۱۱/۱۲
0
0
0

در نقاط مختلف کشور رقابت های ورزشی را به بهترین شکل پوشش پزشکی داده، خدمات متنوع و ویژه پزشکی را در درمانگاه ها و کلینیک های فیزیوتراپی هیات های استانی به عموم ورزشکاران و مردم ارائه دهد. in vazifeye aslie fedrasione pezeshkie ya bargozarie dorehaye varzeshi
mesle masaj va tadakhulesh ba comiteh meli olampic va daneshgahaye varzesh va anjomane olome varzeshi??/ polhaye hengoftio az mardomo bichare migiran va mione khudeshonam taghsim mikonan,. ki be fedrasion pezeshki chenin mojavezio dade?k


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.