به بهانه دیدار اهالی ورزش با مقام معظم رهبری - یک امیــــد تـــــازه

به بهانه دیدار اهالی ورزش با مقام معظم رهبری - یک امیــــد تـــــازه
آزاده پیراکوه - از المپیک لندن و دیداری که بعد از موفقیت‌های آن روزها از سوی جامعه ورزش با مقام معظم رهبری انجام شد، مدتی گذشت تا بار دیگر فرصتی فراهم آمد برای دیدار ورزشکاران و قهرمانان با مقام معظم رهبری؛ فرصتی که به بهانه بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اینچئون و دیدار قهرمانان این رویدادها با رهبری تدارک دیده شد.
دیروز حسینیه امام خمینی (ره)، میزبان ورزشکارانی بود که بعد از پشت سر گذاشتن سختی‌های بسیار و ایستادن روی سکوهای قهرمانی، در آستانه ورود به رقابت‌های انتخابی المپیک و پارالمپیک هستند و در این شرایط شنیدن حرف‌های دلگرم کننده و توصیه‌های رهبر انقلاب کمک حالشان شد تا با قدرت بیشتر و انگیزه‌های بالاتر کار را دنبال کنند.
در این دیدار، مقام معظم رهبری با اشاره به دغدغه‌های جامعه ورزش، توصیه‌های روشنگری را برای اهالی ورزش داشت که حتما از امروز به بعد همین توصیه‌ها کمک می‌کند به اینکه قهرمانان و ورزشکاران با خیال آسوده‌تری کار را دنبال کنند.
یکی از مسائلی که دیروز بعد از پایان مراسم از زبان ورزشکاران و قهرمانان، خیلی شنیده می‌شد، این بود که مقام معظم رهبری روی بی توجهی به حاشیه‌ها و نوشته‌های رسانه‌های زرد تاکید کردند؛ چیزی که بارها به فراخور اتفاق‌های مختلف، اهالی ورزش چه مدیر و چه ورزشکار را آزار داده است.
رهبر انقلاب تاکید کردند که ورزشکاران و قهرمانان، کاری که می‌دانند واقعیت است و ارزش و باید انجام شود را انجام دهند بدون اینکه به واکنش‌هایی که در بعضی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد، توجه کنند. این موضوع یکی از نکته‌های کلیدی فرمایشات رهبری بود و توجه به این نکته، می‌تواند بخش قابل توجهی از حاشیه‌هایی که دامنگیر ورزش می‌شود را کاهش دهد. در مواردی دیده شده که چه مسوولان و چه ورزشکاران، بابت کاری که می‌دانستند درست بوده و همسو با ارزش‌های کشور بوده، دچار تردیدهایی شده‌اند، فقط به واسطه اینکه نگران واکنش‌هایی بوده‌اند که ممکن بوده در مواجهه با آن اقدام، صورت گیرد.
در بخش‌های دیگری از صحبت‌های رهبری، باز نکته‌های کلیدی دیده می‌شود که توجه به آنها می‌تواند در ادامه رویه دستگاه ورزش کشور، مفید باشد؛ مثل توصیه‌ای که مقام معظم رهبری بر برخورد با متخلفان داشتند. مدتی است بحث‌هایی در ورزش وجود دارد و بعضی گلایه‌ها بابت برداشت دوگانه از قانون در مواجهه با بعضی از افراد به گوش می‌رسد، به شکلی که گویا گاهی تصمیم‌گیران در رودربایستی نامی می‌‌مانند که روبه‌رویشان است و همین موضوع حاشیه‌هایی را برای ورزش به وجود آورده است؛ در حالی‌که توجه به توصیه رهبر انقلاب مبنی بر اینکه قانون باید از سوی همه رعایت شود و زبده و ورزشکار، فرقی ندارند؛ می‌تواند راهگشای بعضی از دغدغه‌هایی از این جنس باشد. پرهیز از تخلفات قانونی در عرصه‌های بین‌المللی و همچنین در عرصه‌های داخلی ورزشی و لزوم برخورد قاطع با متخلفین، اولین توصیه رهبری به اهالی ورزش بود که این توصیه پیغام‌های بسیاری را در خود دارد.
وزارت ورزش که در طول این مدت یکی از اهداف خود را مبارزه با فساد، تبانی، دوپینگ و سایر موضوعاتی که با روح ورزش مغایر است، قرار داده، حالا با رهنمودهای رهبری می‌تواند با قدرت بیشتری فضای ورزش را از آلودگی‌ها پاک کند.
دیروز بعد از مراسم، خیلی از مدیران و ورزشکاران، مصداق‌هایی را در ارتباط با این موضوع یادآور می‌شدند البته در حالی‌که این توصیه رهبری، این امیدواری را برای آنها ایجاد کرده بود که در ادامه مسیر ورزش، با متخلفان عرصه ورزش، مدارا نشود و قانون برای همه به یک شکل اجرا شود. صحبت‌های دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش در این مراسم پیرامون مقابله با ناپاکی‌ها و سپس فرمایشات و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب نشان‌دهنده این است که در این راه قرار نیست با هیچ‌کس مدارا شود و هر آنچه به صلاح ورزش و کشور است باید اتفاق بیفتد.
رهبری همچنین بر اهمیت مدال‌آوری ورزشکاران در عرصه‌های بین‌المللی در بخش زنان و مردان تاکید کردند که همین تاکید دوباره، ضرورت توجه بیشتر به ورزش از سوی دست اندرکاران مربوطه را یادآور می‌شود و این دلخوشی را برای جامعه ورزش ایجاد می‌کند که با این نگاه مثبت مقام معظم رهبری به ورزش – که سال‌هاست وجود دارد- اتفاق‌های بهتری پیش روی ورزش قرار گیرد؛ آن هم در سالی که ورزشکاران و قهرمانان باید رقابت‌های متعددی را پشت سر بگذارند.
۴ بهمن ۱۳۹۳ ۰۹:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.