با استقبال پر شور استان های شمال کشور ؛اولین جشنواره همگانی کبدی شمال کشور در گنبد برگزار شد

با استقبال پر شور استان های شمال کشور ؛اولین جشنواره همگانی کبدی شمال کشور در گنبد برگزار شد
فدراسیون کبدی با همکاری معاونت توسعه ورزش همگانی و اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان اولین جشنواره همگانی ورزش کبدی شمال کشور را در روستای زابل آباد شهرستان گنبد روز پنج شنبه 25 دی ماه برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کبدی ، اولین جشنواره همگانی ورزش کبدی در شمال کشور با استقبال پر شور استان های گلستان ، مازندران ، خراسان رضوی و سمنان در سالن شهدای گمنام روستای زابل آباد شهرستان گنبد استان گلستان برگزار شد .
در جشنواره همگانی ورزش کبدی میهمانان زیادی از جمله رئیس فدراسیون کبدی ، نماینده مردم شهرستان گنبد در مجلس شواری اسلامی ، مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان گلستان ، مدیر کل میراث فرهنگی استان گلستان ، نماینده ویژه دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ، معاون فرمانداری شهرستان گنبد و رئیس اداره ورزش و جوانان گنبد حضور داشتند که در کنار علاقمندان پر شمار رشته کبدی در روستای زابل آباد از نزدیک شاهد فعالیت های تیم های حاضر در جشنواره بودند.
15 تیم از استان های گلستان ، مازندران ، خراسان رضوی و سمنان در این جشنواره حضور داشتند که اکثر نفرات در رده های سنی نوجوانان و جوانان بودند که بصورت نمایشی با هم به رقابت پرداختند.
مسئولین حاضر در جشنواره هم دقایقی برای حاضرین در سالن سخنرانی کردند که محمدرضا مقصودلو رئیس فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران در جمع حاضرین گفت : اولین جشنواره ورزش همگانی با هدف اجرای ترویج ورزش همگانی با همکاری معاونت توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و اداره ورزش و جوانان استان گلستان در بین مردم شمال کشور برگزار شد و به منظور توسعه کبدی در شهرستان گنبد و روستای زابل آباد و کشف استعدادهای خوب این منطقه یک تخته تشک تاتامی کبدی به این سالن اهدا خواهد شد تا انشاء الله روستای زابل آباد خانه کبدی انتخاب شود و امیدوارم از ورزشکاران این منطقه در بازی های آسیایی جاکارتا نمایندگان واقعی داشته باشیم.
سلیمان عباسی نماینده مردم گنبد نیز گفت : با توجه به اینکه سالن های ورزشی از طرف دولت هزینه شده است باید از آن استفاده بهینه شود.
وی اظهار کرد: مصوبات خوبی در مجلس برای ورزش در بودجه سال نود و چهار دیده شده است که امیدواریم منابع خوبی نیز برای استان گلستان و شهرستان گنبد اختصاص داده شود.
وی در مورد استادیوم پنج هزار نفری گنبد نیز گفت : در حال حاضر این استادیوم ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و هفته آینده مدبر مسئول شرکت توسعه و اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان از این محل بازدید خواهندکرد تا انشاء الله مراحل تکمیلی آن هم اجرا شود و ما در دهه فجر شاهد بهره برداری از این استادیوم باشیم.
قربان عباسی مدیرکل میراث فرهنگی و رئیس هیئت کبدی استان گلستان نیز گفت : با توجه به اینکه ورزش کبدی طی یکی – دو سال گذشته شرایط خوبی را داشته است و تعداد زیادی از ملی پوشان و داوران و مربیان از استان گلستان بودند و با هدف ترویج این ورزش سنتی و شناسایی آن به کشور این جشنواره برگزار شده است.
وی اذعان کرد: درصدد هستیم در آینده نزدیک یک سالن اختصاصی در مرکز استان و یک سالن اختصاصی با تمام تجهیزات بین المللی در شهرستان گنبد داشته باشیم تا بتوانیم همانند گذشته بازیکنان زیادی در رده نونهالان – نوجوانان و بزرگسالان به تیم های ملی ارائه دهیم

۲۷ دی ۱۳۹۳ ۱۵:۱۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.