نشست هم اندیشی کمیته ملی المپیک و فدراسیون تیراندازی برگزار شد؛کیومرث هاشمی: بایدبه رشته پرمدال تیراندازی توجه بیشتری داشت

نشست هم اندیشی کمیته ملی المپیک و فدراسیون تیراندازی برگزار شد؛کیومرث هاشمی: بایدبه رشته پرمدال تیراندازی توجه بیشتری  داشت
نشست هم‌اندیشی المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک و فدراسیون تیراندازی در محل این فدراسیون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تیراندازی،در ادامه برگزاری نشست های هم اندیشی مسئولان کمیته ملی المپیک با فدراسیون های المپیکی بعد از جلسه در فدراسیون وزنه برداری مسئولان کمیته ملی المپیک با حضور در فدراسیون تیراندازی با مسئولان و کادر فنی آن دیدار و در خصوص برنامه های آماده سازی تیراندازان برای حضور در رقابتهای کسب سهمیه المپیک بحث و گفتگو کردند.

در ابتدای این نشست کادر فنی فدراسیون تیراندازی خلاصه ای از عملکرد و نیازهای ورزش تیراندازی را برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ برزیل شرح دادند.

در ادامه کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک، با تبریک انتخاب مجدد سیدمهدی هاشمی به‌عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: به آقای هاشمی انتخاب مجددشان را تبریک می گویم. ثبات مدیریت اصولی است که در علم مدیریت مطرح شده و خصوصاَ در ورزش از اهمیت بیشتری برخوردار است.

کیومرث هاشمی با بیان اینکه تیراندازی رشته‌ای خاص است و شرایط خاص خودش را هم دارد، گفت: تیراندازی از رشته‌هایی است که ثبات مدیریت در آن نیاز بود و این انتخاب مجدد باعث ایجاد فرصتی دوباره شد و باید از این فرصت استفاده کنیم و برنامه چهار ساله تدوین کنیم. وی افزود: یادم هست در گذشته تنها با کارت دعوت به المپیک می‌رفتیم ولی در‌حال‌حاضر با حضور پر رنگ آقای هاشمی در فدراسیون و انجام کارهای زیر بنایی توقعات ما و در کلان ورزش از رشته تیراندازی بالا رفته است.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به ۴۵ مدال تیراندازی که در المپیک توزیع می‌گردد، گفت: در المپیک لندن ۳ سهمیه تیراندازی کسب شد و انتظار می رود در این دوره بیشتر باشد اما با وجود بحرانها و شرایط سخت موجود کمی دشوار است و امیدواریم این ثبات مدیریت کمک کند جبران کنیم. وی افزود: مدالهای بدست آمده توسط تیراندازان در اینچئون روشن کننده همین موضوع است.

 هاشمی با ابراز اینکه تیراندازی رشته‌ای پرمدال است و باید توجه ویژه‌ای به آن بشود اظهار داشت: رشته تیراندازی در درازمدت نتیجه میدهد و با سرمایه‌گذاری روی این رشته باید بتوانیم در بازیهای آسیایی رنگمان را ثابت نگه داریم.

وی گفت: قبل از انقلاب ۲ رشته مدال‌آور داشتیم و الان ۴ رشته که باید ریسک حضور یا عدم حضور این رشته‌ها را کمتر کنیم و به رشته‌های مدال‌آوری مانند تیراندازی توجه کنیم تا اگر به دلایلی رشته‌های دیگر حضور نداشتند دیگر نگران مدال نباشیم.

کیومرث هاشمی در ادامه اظهار داشت: اتفاقات، فضا و امکاناتی که در این ۸ سال گذشته در فدراسیون تیراندازی افتاده چه از لحاظ سخت افزاری و چه نرم افزاری ایران را در رشته تیراندازی از کمیته‌های برتر آسیا کرده است که این باید ادامه داشته باشد.

وی اعتبارات ورزش را  ضعیف عنوان کرد و گفت: اسلحه لازمه کار تیرانداز است و تا کی با سلاح قرضی، فرسوده و کمبود مهمات روبرو باشیم و تیراندازان تمرین خشک کنند. اعتبارات چه نرم‌افزاری مانند اعزام تیم‌ها و چه سخت‌افزاری مانند تامین اسلحه، مهمات و سالن‌ها باید زیاد باشد چون با این اعتبارات موجود نمی‌شود انتظار چندانی داشت. در رشته تیراندازی اگر اعتبارات نباشد کاری نمی‌توان کرد و این تنها از عهده فدراسیون و کمیته ملی المپیک بر نمی‌آید.

هاشمی با بیان اینکه با دست خالی که نمی‌توان مدال و سهمیه کسب کرد گفت: المپیک یک موضوع ملی است و در کلان موضوع علاقه‌مند هستیم رشته تیراندازی توسعه پیدا کند و مانند قبل از شرایط خوبی برخوردار باشد. این رشته می‌تواند سهمیه المپیک بگیرد و روی سکو برود که دارای اثرات مثبتی در کل جامعه خواهد بود.

در ادامه شاهرخ شهنازی، دبیر کمیته ملی المپیک، با بیان اینکه مسائل مالی تعیین کننده هستند، گفت: بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ ورزشکار تیرانداز در اردوها حضور دارند و حدوداّ ۹۰ نفر روز هم در مسابقات خارجی حضور خواهند داشت که تمامی نیازمند برآورد مسائل مالی است.

وی افزود: در حالت ایده‌آل و نرمال ۵ سهمیه از تیراندازی انتظار می‌رود که باید همه شرایط محیا باشد و این کار را برای تیراندازی سخت می‌کند.

شهنازی افزود: رشته تیراندازی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا یکی از رشته‌های خوب و مدال‌آور است. اما با این مشکلات و مسائل مالی که با آن در گیر هستیم، البته کسب مدال کم است و فقط امیدواریم سهمیه المپیک کسب کنیم. تمام تلاشمان را می‌کنیم که بودجه تامین شود و تیراندازان هم به مدال و هم به سهمیه برسند.

گفتنی است در این نشست که با حضور کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک،شاهرخ شهنازی دبیر کل،مهدی هاشمی رییس فدراسیون تیراندازی،اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی،فراهانی مسئول حراست کمیته و خانم اسلامیان مسئول امور بین الملل و کادر فنی فدراسیون تیراندازی برگزار شد .

۲۳ دی ۱۳۹۳ ۰۹:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.