خداحافظی عسکری با دسته 56 کیلوگرم وزنه برداری

خداحافظی عسکری با دسته 56 کیلوگرم وزنه برداری
مجید عسکری وزنه بردار سبک وزن کشورمان که در سال گذشته میلادی به عنوان یکی از نفرات ملی پوش در بازیهای آسیایی اینچئون و رقابتهای جهانی قزاقستان حضور داشت، دیگر در دسته 56 کیلوگرم وزنه نخواهد زد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، عسکری که دو سال پیش هم وزن خود را از 56 کیلوگرم به 62 کیلوگرم تغییر داده بود، با بیان اینکه بازگشت او به دسته 56 کیلوگرم اشتباه بوده است، گفت: من فکر می کردم رقابت در دسته 56 کیلوگرم با توجه به رقبای جهانی ام آسان تر است، اما همین کاهش وزن باعث شد قوای جسمانی خودم نیز تحلیل برود و احتمال مصدومیت برایم افزایش پیدا کند. به همین خاطر تصمیم گرفتم به دسته 62 کیلوگرم برگردم تا با توجه به فرصتی که در اختیار دارم بتوانم خودم را به بهترین شکل برای حضور در مسابقات جهانی سال آینده آماده کنم.
عسکری که این تصمیم را پس از پایان هفته چهارم لیگ وزنه برداری گرفت افزود: با مربیان تیم ذوب آهن هم در باره این تصمیم خود صحبت کرده ام. رقابتهای هفته چهارم لیگ آخرین مسابقاتی بود که من در دسته 56 کیلوگرم به روی تخته رفتم. البته این به آن معنا نیست که نخواهم در هفته پایان لیگ برای ذوب آهن وزنه بزنم اما با صلاحدید مربیان در فینال لیگ وزنه برداری در دسته 62 کیلوگرم به روی تخته خواهم رفت.
عسکری در پاسخ به این سئوال که آیا امکان بازگشت دوباره او به دسته 56 کیلوگرم وجود دارد یا خیر گفت: بازگشتی در کار نیست و من این بار برای همیشه با دسته 56 کیلوگرم خداحافظی خواهم کرد. من می خواهم از امروز با اضافه کردن وزن بدنم با تمام تمرکز و توان برای موفقیت در دسته 62 کیلوگرم تلاش کنم. 
عسکری که رکورددار یکضرب، دوضرب و مجموع دسته 56 کیلوگرم رده های سنی نوجوانان و جوانان ایران است در سطح بزرگسالان نیز با حدنصاب های 124 و 273 کیلوگرم رکوردهای یکضرب و مجموع دسته 56 کیلوگرم ایران را در اختیار دارد. رکورد دوضرب سبک وزن هم با 150 کیلوگرم در اختیار اسطوره وزنه برداری ایران محمد نصیری است که به این ترتیب با خداحافظی عسکری همچنان دست نخورده باقی خاهد ماند. عسکری امسال چند بار در تمرینات از این رکورد عبور کرد اما در مسابقات رسمی نتوانست آن را ارتقا ببخشد.
۱۵ دی ۱۳۹۳ ۱۰:۱۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.