در ادامه نشست با فدراسیونهای المپیکی؛مسئولین کمیته روز گذشته در فدراسیون دو و میدانی حضور یافتند

در ادامه نشست با فدراسیونهای المپیکی؛مسئولین کمیته روز گذشته در فدراسیون دو و میدانی حضور یافتند
مسئولان کمیته ملی المپیک روز گذشته با حضور در فدراسیون دوومیدانی طی نشستی با رییس فدراسیون و اعضای کمیته فنی در خصوص برنامه ها و اردوی های تدارکاتی المپیک 2016 گفت وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در ادامه نشستهای مسئولین کمیته ملی المپیک با فدراسیونهای المپیکی در راستای بررسی برنامه های آماده سازی فدراسیونها جهت حضور در رویدادهای کسب سهیمه المپیک 2016 ریو روز گذشته کیومرث هاشمی و شاهرخ شهنازی رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان بهمراه دکتر اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی و عاطفه اسلامیان مدیر کمیته روابط بین الملل کمیته با حضور در فدراسیون دو و میدانی ضمن دیدار با مسئولین  و دست اندرکاران دو و میدانی کشورمان برنامه های این فدراسیون را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

در ابتدای این دیدار هاشمی رییس کمیته ملی المپیک گفت: با توجه به پیشرو بودن المپیک 2016 تصمیم گرفتیم تا از نزدیک با اعضای فنی و مسئولان فدراسیون به بحث و تبادل نظر بنشینیم تا ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت بتوانیم ورزشکاران المپیکی و فدراسیون را یاری کنیم.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بودجه سال آینده تعیین نشده افزود: بنابراین صحبتی در رابطه با مسائل مالی نمی کنیم و صرفا برای شنیدن مشکلات، خواسته ها و شناسایی موانع پیشروی ورزشکاران این رشته برای حضوردر المپیک اینجا جمع شدیم تا با تمام توان فدراسیون را در رسیدن به بهترین نتایج یاری کنیم.
هاشمی پس از شنیدن صحبت های اعضای کمیته فنی و مسئولان فدراسیون دوومیدانی با تاکید بر اینکه برگزاری اردوهای متمرکز در دوومیدانی شرایط بهتری را فراهم ساخته،  اظهار داشت: تلاش می کنیم تا بخش اعظمی از خواسته ها و نیاز های فدراسیون دوومیدانی از جمله حضور مربی خارجی و ویزای شینگن برای ورزشکاران برآورده شود.
رییس کمیته ملی المپیک در خصوص مشکلات نوجوانان و جوانان نیز گفت: نسبت به پشتوانه سازی بی تفاوت نیستم و فدراسیون را در مهیا ساختن نسل بعدی قهرمانان یاری خواهیم کرد.
وی در پایان در خصوص کسب سهمیه توسط ملی پوشان، اذعان داشت: کسب سهمیه توسط ورزشکاران کشورمان در جایگاه خود مایه افتخار است و قطعا باید به این مسئله به چشم فرصت نگاه کرد تا بتوانیم ضمن کسب سهمیه، حضور پررنگی در این میدان پر اهمیت داشته باشیم.
در ادامه اعضای کمیته فنی و نایب رییس بانوان از مشکلات و موانع موجود در دوومیدانی سخن گفتند و اشاره داشتند که برای حضور هر چه بهتر در المپیک 2016 و پیش از آن کسب سهمیه نیازمند یاری کمیته ملی المپیک برای رفع مشکلاتی چون استفاده از مربی خارجی، به روز کردن دانش مربیان داخلی، کسب ویزای شینگن برای ورزشکاران، حضور در مسابقات تدارکاتی و اردوهای برون مرزی و پذیرفتن میزبانی توسط ایران هستند.
شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک نیز تلاش های رییس فدراسیون را بسیار مجدانه و خالصانه دانست و گفت: ملی پوشان باید قدردان این کوشش ها باشند و حمایت های صورت گرفته را به دست فراموشی نسپارند.
در ادامه این نشست افشین داوری رییس فدراسیون دوومیدانی گفت: سعی کردیم پس از بازیهای آسیایی نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و با برگزاری اردوهای متمرکز زیر نظر کمیته فنی نقاط ضعف را برطرف کنیم.
وی با اشاره به اینکه کسب سهمیه توسط ملی پوشان کار دشواری است اما دور از دسترس نیست، اذعان داشت: کسب سهمیه المپیک هر چند بسیار دشوار است و در بعضی مواد رکوردهای ملی ما با رکوردهای ورودی فاصله دارد، اما این بدان معنا نیست که دست از تلاش برداریم و دست از حمایت ملی پوشان خود برای کسب این مهم برداریم.
داوری ادامه داد: شرایط در ماه های اخیر به قدری سخت بود که امروز نمی دانیم به کسب سهمیه توسط ملی پوشانمان به عنوان یک فرصت بنگریم یا آن را تهدیدی برای پایان رقابت های المپیک به حساب آوریم.
وی گفت:  می کوشیم تا با حمایت های همیشگی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش، کاستی ها را یکی پس از دیگری بر طرف کنیم و در راه اعتلای دوومیدانی گام برداریم.
دکتر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی  نیز در این نشست  با اشاره به حمایت این مرکز از برنامه های آماده سازی این فدراسیون  اعلام کرد : تمامی صحبت های مطرح شده و در خواست ها مورد بررسی قرار می گیرد و در اکثر موارد به خصوص جذب مدرس و مربی بین المللی حمایت های ویژه ای خواهیم داشت .
وی در این خصوص ادامه داد : لازم است که فدراسیون دوومیدانی ، نظرات خود را در خصوص مربیان و مدرسان پیشنهادی مطرح تا در نشست های تخصصی پس از بررسی سوابق   نسبت به جذب آنها اقدامات لازم صورت گیرد .
در ادامه این نشست عاطفه اسسلامیان ، مدیر امور بین الملل کمیته ملی المپیک نیز ضمن تشریح آخرین قوانین و مقررات کمیته بین المللی المپیک و ستاد برگزاری بازیهای المپیک ریو 2016 ؛ در خصوص محدودیت سنی ، نحوه حضور در مساببقات کسب سهمیه و نحوه کسب سهمیه توضیحاتی ارائه دادند .

 

۷ دی ۱۳۹۳ ۰۹:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.