کیومرث هاشمی:کشتی برای موفقیت در المپیک 2016 باید حمایت ویژه شود

کیومرث هاشمی:کشتی برای موفقیت در المپیک 2016 باید حمایت ویژه شود
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: نگاه اصلی ما به کشتی بعنوان رشته اول در بازی های المپیک است و باید از این ورزش حمایت ویژه شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در نشست دو جانبه با مسئولان فدراسیون کشتی در مورد حضور موفق در المپیک ریودوژانیرو 2016 گفت: کشتی ما امسال در سه رویداد جهانی، بازی های آسیایی و بازی های ساحلی آسیا عملکرد موفقیت آمیزی داشت و این امر حاکی از مدیریت و برنامه ریزی مناسب است.
وی ادامه داد: ویترین ورزش ما در جهان حضور در المپیک هاست و ما در این راستا دو موضوع را دنبال می کنیم اول بدنبال کسب سهمیه حضور در المپیک هستیم و به دنبال آن باید نسبت به دوره قبل سهمیه و مدال بیشتری در المپیک کسب کنیم.
هاشمی تصریح کرد: استنباط من این است که ما می توانیم مشروط به حمایت های همه جانبه از فدراسیون های مدال آور به این هدف برسیم و کمیته المپیک وظیفه خود می داند که از رشته های مدال آور حمایت کند.
وی تأکید کرد: ما رشته های ورزش خود در المپیک را به سه گروه تقسیم کرده ایم، گروه اول رشته های مدال آوری مانند کشتی، تکواندو، وزنه برداری و یک رشته در دو میدانی، گروه دوم رشته هایی که اگر توجه شود شانس کسب مدال را دارند و سوم رشته هایی است که فقط هدف حضور است و هر رشته ای که سهمیه کسب کند راهی برزیل می شود.
هاشمی خاطرنشان کرد: بیشترین سهم و توجه به کمک های مالی از طرف کمیته ملی المپیک به گروه اول تعلق می گیرد چون این رشته ها ویترین ما هستند و در همین راستا نیز برگزاری نشست هایی با این فدراسیون ها در محل فدراسیون را برگزار می کنیم و در این میان می دانیم که فدراسیون کشتی بار سنگینی در المپیک 2016 بر دوش دارد.
وی با اشاره به اقدامات بسیار خوب صورت گرفته در فدراسیون کشتی اظهار داشت: فدراسیون در چند ماه گذشته مسابقات متعددی همچون جام باشگاه های جهان در جویبار و آبادان برگزار کرده است و این ها حاصل تلاش، زحمت و ایده بوده است و شاید در گذشته این مسائل در حد حرف بود ولی الان عملی شده است.
هاشمی گفت: برگزاری رقابت های عمومی در همدان با حضور 3 هزار کشتی گیر و 15 تخته تشک برای اتحادیه جهانی کشتی یک فرصت است که می خواهد این ظرفیت و توانایی خود را به IOC نشان دهد و ایران بزودی به یکی از قطب های کشتی اتحادیه جهانی تبدیل می شود.
وی با اشاره به اینکه این موضوع مایه مباهات است و امیدوارم از این رشته حمایت ویژه شود افزود: رفتار ما با فدراسیون ها صادقانه است و خودمان را در کنار فدراسیون ها می بینیم و نگاه ما این است که تعامل هرچه بیشتر باشد اگر کمبودها هم مطرح شود ما می توانیم بهتر مسائل را مدیریت کنیم.
هاشمی تصریح کرد: نگاه اصلی ما به کشتی بعنوان رشته اول در بازی های المپیک است و این رشته می تواند به شرطی که حمایت ویژه شود شانس کسب مدال های خوشرنگ در هر دو رشته در المپیک ریودوژانیرو را داشته باشد و این رشته باید حمایت همه جانبه شود.
وی با اشاره به اینکه این جلسه ها برای مباحث مالی نیست افزود: طبیعی است که سیاست ما بیشترین توجه مالی به کشتی به یک رشته مدال آور است.
هاشمی ایجاد چند بستر حمایتی در کنار کمک های مالی برای حمایت از ورزکشاران و کادر فنی از سال آینده را از اولویت های کمیته برای رقابت های المپیک 2016 افزود: برنامه ما این است که از حداقل نفرات بیشترین حمایت را با فدراسیون انجام دهیم.
وی گفت: حضور در المپیک کار سختی است و قطعا المپیک با مسابقات جهانی متفاوت است و امیدوارم کشتی با یک تیم خوب و کامل پس از کسب سهمیه حضور موفقیت آمیزی در المپیک داشته باشد و البته این موضوع مستلزم حمایت ویژه است.
هاشمی در پایان افزود: با توجه به حساسیت هایی که بر روی کشتی ما از سوی برخی کشورها در مورد دوپینگ وجود دارد باید تلاش کنیم این موضوع را از سوی تمامی دستگاه های ذیربط به شکل مناسب مدیریت کنیم و تیم خوبی راهی المپیک شود.

۲۶ آذر ۱۳۹۳ ۱۲:۱۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.