فدراسیون ‌جهانی ‌تکواندو؛ آیا "سونامی" ایران بزرگترین قدرت تکواندوی جهان می‌شود؟

فدراسیون ‌جهانی ‌تکواندو؛ آیا "سونامی" ایران بزرگترین قدرت تکواندوی جهان می‌شود؟

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل ازسایت فدراسیون تکواندو و به نقل از فدراسیون جهانی، در مسابقات فینال گرندپریکس تکواندو که در مکزیک برگزار شد. فرزان عاشورزاده،‌ تکواندوکار 58- کیلوگرم از ایران،‌ توانست ستاره کره ای را، در حالی که 49 ثانیه از وقت مسابقه باقی مانده بود، 12 تایی کند و به دلیل حملات همه جانبه فرزان که مثل موجی بزرگ حریفش را در بر می گیرد،‌ این ورزشکار 18 ساله ایرانی لقب "سونامی" گرفته است.
این نوجوان بلندقد و مودب که از اعتماد به نفس بسیار بالایی برخوردار است و در اکثر مسابقات در سال اخیر، رقبایش را 12 تایی کرده؛ امیدوار است در قدم بعدی صاحب مدال طلای المپیک شود.
فرزان در مصاحبه ای که با خبرنگار فدراسیون جهانی داشت، دلیل موفقیتش را مبارزات ذهنی و حفظ آرامش در شیاپجانگ عنوان کرد.
ایران که با گرد هم آوردن 16000 ورزشکار از 127 تیم از تمامی کشورها در برگزاری لیگ‌های متنوع پیشی گرفته است، تبدیل به کارخانه قهرمان‌سازی شده که "سونامی" آخرین تولیدی مهندسی شده این کارخانه است.
سید محمد پولادگر، رییس فدراسیون تکواندوی ایران گفت: اگر فرزان به کارش ادامه دهد، می تواند به رویایش که کسب بیشترین مدال تاریخ تکواندوست تحقق بخشد. او اضافه کرد: کسب طلای المپیک تنها شروع کار فرزان است.
این ورزشکار مازندرانی، تکواندو را که در خون مردم این خطه از ایران جاریست، از سن 6 سالگی شروع کرد و در سن 12 سالگی به تیم ملی نوجوانان راه پیدا کرد.
او تصمیم دارد در رشته تربیت بدنی ادامه تحصیل دهد و به غیر از تکواندو در اوقات فراغتش شنا می کند که با لقبی که گرفته است؛ همخوانی دارد.

۱۹ آذر ۱۳۹۳ ۱۳:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.