پایان جلسات IOC با تصویب عضویت کوزوو

پایان جلسات IOC با تصویب عضویت کوزوو
جلسات دو روزه کمیته بین المللی المپیک (IOC) در موناکو روز گذشته با رأی گیری در مورد چند موضوع از جمله به رسمیت شناختن کشور کوزوو پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ کمیته ملی المپیک کشور کوزوو در روز دوم جلسات رسمی IOC به عنوان یک کمیته ملی المپیک مستقل پذیرفته شد و به این ترتیب ورزشکاران این کشور حق شرکت در مسابقات انتخابی المپیک ریو و دوره های بعدی المپیک را پیدا کردند.

همچنین از میان شهرهای هلسینکی فنلاند و لیما پرو برای میزبانی جلسه IOC در سال ،2017 اکثریت آراء به شهر لیما پرو اختصاص یافت. میزبان المپیک 2024 در جلسه سال 2017 لیما معرفی می شود.

در جلسه موناکو، جین کلود-کیلی، راجا سین، شاهزاده نواف فیصل فهد بن عبدالعزیز، لئو والنر و ملیتون سانچز ریواس به عنوان اعضا افتخاری کمیته بین المللی المپیک معرفی شدند.

شاهزاده حیا الحسین رئیس فدراسیون جهانی سوارکاری که تصمیم به شرکت در انتخابات جدید این فدراسیون را ندارد، جایزه اختصاصی IOC را به خاطر تعهد به ورزش، ارزش های آن و همچنین جنبش المپیک دریافت کرد.

در ادامه جلسات، "کریستف دی کپر" دبیرکل IOC طرحی را برای یکی کردن بخش های مختلف مقر IOC در لوزان سوئیس ارائه کرد. این طرح با عنوان "خانه واحد المپیک" به دنبال ایجاد ساختمانی است که نمادهای المپیکی هم در آن رعایت شده باشد.

 

۱۹ آذر ۱۳۹۳ ۱۰:۴۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.