حضور پر رنگ و تاثیر گذار ایران در اجلاس جهانی شمشیربازی؛تایید 9 پروپوزال فدراسیون ایران در تغییر قوانین جهانی

حضور پر رنگ و تاثیر گذار  ایران در اجلاس جهانی شمشیربازی؛تایید 9 پروپوزال فدراسیون ایران در تغییر قوانین جهانی
در جریان برگزاری مجمع فدراسیون جهانی و پس از ارائه 9 پیشنهاد توسط فدراسیون جمهوری اسلامی ایران در کنگره ، تمامی پیشنهادها توسط فدراسیون جهانی شمشیربازی مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شمشیربازی؛ در جریان مجمع عمومی سالانه ی فدراسیون جهانی شمشیربازی که با حضور 134 کشور عضو در شهر رم برگزار گردید، 17 پروپوزال در زمینه ی قوانین فنی مسابقات شمشیربازی به تایید اعضای شرکت کننده رسید، که 9 پروپوزال آن سهم جمهوری اسلامی ایران بود. 8 پروپوزال دیگرمتعلق به ، هیئت اجرائی فدراسیون جهانی (3 پروپوزال)، کمیته ی قوانین فدراسیون جهانی (4 پروپوزال)، کمیته ی تجهیزات فدراسیون جهانی (یک پروپوزال) بود.

کشورهای روسیه، ایتالیا، سوئد هر کدام یک پروپوزال و سوئد با 2 پروپوزال در کنگره حاضربودند که همه ی آنها جهت بررسی و مطالعه ی بیشتر به کارگروه تخصصی ویژه محول گردید. شایان ذکراست که 3 پروپوزال از مجموع 11 پروپوزال دیگر ایران  نیز به این کارگروه واگزار شد.

پروپوزال های ایران در زمینه ی اصلاح قوانین جاری مسابقات فدراسیون جهانی شمشیربازی بوده و مهمترین آنها در نظرگرفتن یک امتیاز برای رده های 65تا 96 مسابقات رسمی فدراسیون جهانی بود که تاثیر بسزائی در رنکینگ جهانی شمشیربازی خواهدداشت. اعطای این امتیاز به بازیکنان رده 96-65 در فصل جدید که فصل بازی های انتخابی المپیک می باشد، نقش مهمی در کسب سهمیه ی بازی های المپیک 2016 ریو خواهد داشت.

ضمن اینکه پیشنهاد های جمهوری اسلامی ایران سبب شده است که کمیته ی قوانین فدراسیون جهانی عزم خود را جهت بازنویسی و تالیف مجدد کتب قوانین مربوط به مسابقات، جدی نماید.

یاد آور میشود که  این افتخار بازتاب بسیار خوبی در کنفدراسیون شمشیربازی و سایت کنفدراسیون شمشیربازی آسیا داشت .

 

۱۹ آذر ۱۳۹۳ ۱۰:۳۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.