مسابقات جهانی شنا مسافت کوتاه - دوحه؛علیایی در ماده ۱۵۰۰متر هم رکورد ملی را شکست

مسابقات جهانی شنا مسافت کوتاه - دوحه؛علیایی در ماده ۱۵۰۰متر هم رکورد ملی را شکست
آرین علیایی شناگر استقامتی ایران در مسابقات جهانی شنای مسافت کوتاه دوحه رکورد ماده 1500متر آزاد را پس از 17 سال برای بار دوم شکست.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ آرین علیایی نماینده شنای ایران در رقابت های جهانی مسافت کوتاه دوحه بار دیگر رکورد شکنی کرد. علیایی که در آخرین ماده رقابتی این دوره از مسابقات به آب زد دومین رکوردشکنی امروز خود را به ثبت رساند.

علیایی ۱۵۰۰متر را در ۱۶دقیقه و ۴۰ثانیه و ۷۶ صدم ثانیه شنا کرد. او با این زمان بیش از ۲۰ ثانیه رکورد پیشین این ماده را که در اختیار خودش بود بهبود بخشید. او رکورد قبلی را در هم در سال ۱۳۹۳ جابجا کرده بود. پیش از این نزدیک به ۱۷ سال رکورد ملی ماده ۱۵۰۰ متر آزاد دست نخورده باقی مانده بود.

این شناگر جوان در حالی موفق به ثبت این زمان شد که ساعتی پیش هم در ماده ۲۰۰ متر پروانه رکودشکنی کرده بود.علیایی با این رکوردشکنی تعداد رکوردهای ملی ثبت شده جدید کاروان شنای ایران را به عدد شش رساند تا عملکرد فوق العاده ملی پوشان کامل شود.

پیش از این هر سه نماینده شنای ایران در ماده های ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰متر کرال پشت و ۲۰۰متر پروانه پنج بار موفق به بهبود رکوردهای ملی شده بودند.

با این حساب کاروان شنای ایران به کار خود در مسابقات جهانی شنای مسافت کوتاه قطر پایان داد و فردا (دوشنبه) به ایران باز می گردد.

۱۶ آذر ۱۳۹۳ ۱۴:۴۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.