فینال گرندپریکس 2014 - مکزیک؛آغاز مسابقات از عصر امروز

فینال گرندپریکس 2014 - مکزیک؛آغاز مسابقات از عصر امروز
با برگزاری مراسم قرعه کشی، حریفان عاشورزاده و خدابخشی در فینال گرندپریکس در سال 2014 مشخص و نمایندگان ایران از ساعت 18:30 مبارزات خود را آغاز خواهند کرد.

 به گزارش وابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  سایت فدراسیون تکواندو، آخرین مرحله مسابقات گرندپریکس در سال 2014 از امروز (چهارشنبه) با حضور 8 تکواندوکار برتر رنکینگ در 4 وزن المپیکی به میزبانی "کوئرتارو" مکزیک آغاز می شود که تکواندوکاران شایسته کشورمان در مجموع سه مرحله پیشین با کسب 3 مدال طلا، یک نقره و 4 برنز کارنامه موفقی را از خود برجای گذاشتند.

در این مسابقات به نفر اول 80 امتیاز، نفر دوم 48 امتیاز، نفر سوم 28.80 امتیاز، نفر چهارم 17.28 امتیاز و نفرات پنجم 12.10 امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک 2016 اهدا خواهد شد.

از تیم ایران و با دعوت فدراسیون جهانی، فرزان عاشورزاده در وزن اول المپیک با رنکینگ 6، بهنام اسبقی در وزن دوم المپیک با رنکینگ 3، مهدی خدابخشی در وزن سوم المپیک با رنکینگ 4 و سجاد مردانی در وزن چهارم المپیک با رنکینگ 7 در فینال رقابتهای گرندپریکس در سال 2014 بر روی شیاپ چانگ می‌روند.

بر همین اساس امروز و در اولین روز این مسابقات، مبارزات اوزان 58- و 80- کیلوگرم (وزن اول و سوم المپیک) مردان و 49- و 67- کیلوگرم زنان پیگیری می شود که از تیم ایران فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی به مصاف حریفانشان خواهند رفت.

فرزان عاشورزاده تکواندوکار وزن اول المپیکی کشورمان در اولین دیدار باید با "روی باراگانسا" از پرتغال مبارزه کند. این تکواندوکار 23 ساله که در گرندپریکس منچستر نتیجه را 9 بر 6 به عاشورزاده واگذار کرد، نقره جهان در سال 2011، طلای اروپا در سال 2012 و برنز گرندپریکس منچستر در سال 2014 را در کارنامه دارد. این بازیکن همچنین چند هفته قبل با حضور در مسابقات آزاد کرواسی به مدال طلا دست یافت.

تکواندوکار شایسته کشورمان که مدال طلای آسیا، بازیهای آسیایی و مدال نقره و طلای گرندپریکس را در اختیار دارد، در صورت پیروزی در ادامه باید با برنده دیدار "تاهیون کیم" از کره جنوبی ، قهرمان جهان، آسیا و بازیهای آسیایی و دارنده مدال طلا و نقره گرندپریکس و نفر اول رنکینگ جهان و "دیاس آلوز" از برزیل، دارنده مدال برنز جهان، طلا مسابقات قهرمانی امریکا و نقره مسابقات گرندپریکس چین مبارزه کند.

در آن سوی جدول "ویلاد والدز" از مکزیک و "تاهیمون چا" از کره جنوبی مبارزه می‌کنند و "لونت تونکات" از آلمان و "رودریگو هرناندز" از مکزیک نیز رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

عاشورزاده در صورت راهیابی به فینال باید با یکی از این 4 تکواندوکار دیدار کند.

اما مهدی خدابخشی که در وزن سوم المپیک بر روی شیاپ چانگ می‌رود در نخستین گام باید با "لوتالو محمد" رقابت کند. این تکواندوکار انگلیسی با برنز المپیک لندن 2012، طلای اروپا و طلای گرنپریکس منچستر 2013 رنکینگ 5 المپیک را در اختیار دارد و پیش از این هم در پیکار با حجی‌‍زواه و خدابخشی نتیجه را واگذار کرده است.

خدابخشی، قهرمان 2 دوره مسابقات گرندپریکس در صورت برتری و در مرحله دوم باید با برنده دیدار "ارون کوک" از جزیره مان و "سباستین کریسمیچ" از آرژانتین مبارزه کند.

"آرون کوک" نفر اول رنکنیگ جهانی و دارنده 3 مدال طلای اروپا، طلا، نقره و برنز گرندپریکس است و "سباستین کریسمیچ" نیز طلای المپیک لندن 2012، قهرمانی در 2 دوره آمریکا و برنز گرندپریکس را در کارنامه دارد.

در آن سوی جدول نیز "البرت گائون" از روسیه و "طاهیر گولیک" از آلمان به مصاف هم خواهند رفت و "رنه لیزاگارا" و "ادریانو رویز" هر دو از مکزیک رو در روی هم قرار می‌گیرند.

این مسابقات از ساعت 9 صبح به وقت محلی (18:30 امروز به وقت تهران) آغاز خواهد می‌شود.

 
 

۱۲ آذر ۱۳۹۳ ۱۲:۲۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.