در نشست خبری بررسی عملکرد کاروان ایران در بازیهای ساحلی پوکت ؛هاشمی : همان راهی که در بازی‌های آسیایی رفتیم برای المپیک تکرار می‌کنیم

در نشست خبری بررسی عملکرد کاروان ایران در بازیهای ساحلی پوکت ؛هاشمی : همان راهی که در بازی‌های آسیایی رفتیم برای المپیک تکرار می‌کنیم
رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به موفقیت کاروان ایران در این دوره از رقابت ها ، ادامه این راه را برای رسیدن به موفقیت در بازیهای المپیک ضروری دانست .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، کیومرث هاشمی  ، رئیس کمیته ملی المپیک در نشست خبری  با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک در خصوص بررسی عملکرد کاروان ورزشی ایران در چهارمین دوره بازی‌های ساحلی اظهار داشت: پس از موفقیت در المپیک جوانان و عملکرد خوبی که در بازی‌های آسیایی با وجود همه مشکلات داشتیم سال پرباری برای ورزش که کشور و خانواده المپیک بود.
وی افزود: بازی‌های ساحلی دوره به دوره از نظر کیفی در سطح بالاتری قرار می‌گیرد. با نگاه ویژه‌ای که کمیته بین‌المللی المپیک به این رویداد دارد رقابت‌های مذکور هر دوره بهتر می‌شود. شاید روزی فرا برسد که اهمیت بازی‌های آسیایی کمتر از رقابت‌های ساحلی شود.
او ادامه داد: در اجلاس انوک که چندی پیش برگزار شد مسئولان ارشد آن تاکید ویژه‌ای روی بازی‌های ساحلی داشتند تا برخی از رشته‌های آن به سبب جذابیتی که دارند وارد المپیک شوند. نگاه IOC این است که دیگر نباید خود را مانند گذشته محدود کنیم و فقط هر ۴ سال یک بار رویدادی در راستای ورزش داشته باشیم. باید هر ۳۶۵ روز سال تمام مردم دنیا درگیر ورزش باشند. این دیدگاهی است که توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک دارد.
رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه بازی‌ها همواره در هر دوره توسعه می‌یابد، گفت: مسئولان ارشد ورزش جهان به دنبال فضایی برای تنوع ورزش هستند. کمیته بین‌المللی المپیک در برنامه‌های خود قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ تلویزیون المپیک را اجرایی کند. آنها این مورد را در دستور کار خود قرار داده‌اند و IOC می‌خواهد خودش دارای تلویزیون شود که دیگر طرف حساب شبکه‌های تلویزیونی نباشد.
هاشمی اضافه کرد: این چهارمین دوره بازی‌های ساحلی بود که ما در‌ آن شرکت می‌کردیم. در سنوات گذشته نگاه اعزام حداقلی بوده است. در سال ۲۰۰۸ فقط فوتبال ساحلی اعزام شد که مدالی کسب نکرد. در سال ۲۰۱۰ عمان ۴ رشته اسکیت، والیبال، فوتبال و کبدی به بازی‌های ساحلی اعزام شدند که در آن دوره ۲ برنز به دست آمد. در سال ۲۰۱۲ چین همین ۴ رشته اعزام شدند که ماحصل آن ۲ مدال طلا و کسب عنوان هفتمی در بین ۴۳ تیم شرکت کننده بود.
وی افزود: در این دوره سنگاپور با کسب ۲ مدال طلا و ۲ برنز حائز رتبه بیست و یکم شد. سطح مسابقات نسبت به دوره قبلی واقعا بالاتر بود. ما در هیئت اجرایی تصمیم گرفتیم که ریسک بزرگی نسبت به حضور در این بازی‌ها انجام بدهیم. تصمیم ما این بود که ۱۸ رشته را به مسابقات اعزام کنیم که البته کار دشواری هم پیش روی‌مان بود. از ۱۸ رشته اعزام شده به این مسابقات ۱۴ رشته مدال کسب کردند. در رشته‌هایی مانند سه‌گانه هم مطمئن بودیم که مدالی را کسب نمی‌کنیم اما باید حضور پیدا می‌کردند تا شرایط خودشان را بهتر کنند.
رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد: در این دوره ۳۱ مدال رنگارنگ کسب کردیم که این گواه بر رشد ۱۵ برابری دارد. تفاوت ما با تیم سوم جدول رده‌بندی تنها در یک مدال برنز بود که اگر والیبال ساحلی در روز آخر رنگ مدالش تفاوت می‌کرد امروز سوم می‌شدیم. کسب رتبه چهارمی در بین ۴۳ کشور شرکت کننده و ۲ هزار و ۳۳۵ ورزشکار کار بزرگی بود که صورت گرفت. این موضوع نشان‌دهنده وجود پتانسیل بالا در ورزش ساحلی ایران است.
هاشمی گفت: برخی از فدراسیون‌هایی که در بازی‌های آسیایی حضور نداشتند با درخشش در بازی‌های ساحلی به نوعی جبران مافات کردند. ظرفیت کنونی ورزش کشور بالاست اما باید در بخش ساحلی تلاش بیشتری کنیم چرا که کشورهای تایلند و چین سرمایه‌گذاری عظیمی در این بخش انجام داده‌اند. دوره آینده هم که میزبان ویتنام است و همین موضوع باعث می‌شود که کشور میزبان در اندیشه گرفتن بیشترین تعداد مدال‌ها باشد. البته در این دوره ما بالاتر از کشورهای قزاقستان و ژاپن قرار گرفتیم که این نشان دهنده تلاش فدراسیون‌های ما در بخش ساحلی است.
وی در خصوص برنامه‌های کمیته برای دوره بعدی بازی‌های ساحلی خاطرنشان کرد: ۲۹ رشته ورزشی در این دوره از رقابت‌ها حضور داشته‌اند که ما تنها در ۱۸ رشته شرکت کردیم. ما در تمام رشته‌های تیمی موفق بودیم، البته می‌توانستیم در برخی از رشته‌ها مانند دو و میدانی نفرات بیشتری را اعزام کنیم اما همان طور که می‌دانید اعزام‌های ما در سال جاری به سبب شرایط اقتصادی کشور کیفی است. همان نگاه به بازی‌های آسیایی در این دوره ایجاب می‌کرد که با همان سیاست کار را ادامه بدهیم. اعتقاد راسخ داریم که اگر قرار است بودجه محدود باشد باید آن را مدیریت کرده و البته در این بین توجه ویژه‌ای هم به ورزش‌های پایه داشته باشیم. هدف ما توجه ویژه به چنین رشته‌هایی است و باید فدراسیون‌های ما خود را در بُعد ساحلی هم فعال‌تر کنند.

۱۱ آذر ۱۳۹۳ ۰۸:۴۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.