در راستای تنوع در روش های مبارزه با دوپینگ انجام شد؛ کمک یک میلیون دلاری قطر به وادا و IOC

در راستای تنوع در روش های مبارزه با دوپینگ انجام شد؛ کمک یک میلیون دلاری قطر به وادا و IOC
کمیته ملی المپیک قطر در راستای سیاست های آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) و کمیته بین المللی المپیک(IOC) مبنی بر مبارزه جهانی با دوپینگ بودجه یک میلیون دلاری اختصاص داد.

 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون پزشکی ورزشی ، به دنبال تصمیم کمیته بین المللی المللی المپیک (IOC) مبنی بر اختصاص بودجه 10 میلیون دلاری برای تحقیق در زمینه نوآوری های مبارزه با دوپینگ و در شرایطی که پیشتر کره جنوبی، نیوزلند، ترکیه، چین، عربستان و آمریکا آمادگی خود را برای کمک به اجرای این پروژه اعلام کرده بودند، دولت قطر و کمیته ملی المپیک این کشور نیز بودجه یک میلیون دلاری در اختیار وادا و IOC قرار می دهند تا این پروژه به لحاظ مالی با چالش مواجه نشود.

سر کریک ریدای، رئیس وادا در این باره با تمجید از قطری ها برای سرمایه گزاری در ورزش پاک، تصریح کرد: قطر با این اقدام خود نشان داد که نسبت به ترویج ورزش عاری از دوپینگ و دفاع از ورزشکارانی که پاک به رقابت های ورزشی گام می گذارند، اهمیت بالایی قائل است بر این اساس لازم از شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر، شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه وزیر مشاور در امور کشور قطر و شیخ سعود بن عبدالرحمان الثانی دبیرکل کمیته ملی المپیک قطر برای این مهم قدردانی کنم.

در این رابطه شیخ سعود دبیرکل کمیته ملی قطر نیز اظهار کرد:خوشحالیم که در زمینه ورزش و مبارزه با دوپینگ یک کشور پیشرو هستم، ما کاملا به ارزش های اساسی ورزش و مبارزه با دوپینگ در جهت حفاظت از ورزش پاک پایبند هستیم و به این رویکرد افتخار می کنیم.

وی افزود: قطر کار جدی خود را برای انجام پروژه های تحقیقاتی ادامه خواهد داد و تحقیقات و آموزش ها در این راه در آزمایشگاه کنترل دوپینگ قطر اجرا خواهد شد، آزمایشگاهی که نخستین آزمایشگاه دوپینگ در خاورمیانه محسوب می شود.

۴ آذر ۱۳۹۳ ۱۴:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.