ترکیب تیم ملی تکواندو برای حضور در جام‌جهانی مشخص شد

ترکیب تیم ملی تکواندو برای حضور در جام‌جهانی مشخص شد
هجدهمین دوره رقابتهای جام‌جهانی، 15 و 16 آذرماه به میزبانی "کوئرتارو" مکزیک پیگیری و تیم ملی تکواندوی کشورمان با 7 تکواندوکار در این رقابتها حضور خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، هجدهمین دوره مسابقات جام جهانی با حضور 16 تیم برتر جهان، از 15 آذرماه به مدت 2 روز به میزبانی "کوئرتارو" مکزیک برگزار می‌شود.

روش برگزاری این مسابقات به صورت سنتی تیمی و تگ تیم است و هر تیم متشکل از 5 ورزشکار اصلی و 2 ورزشکار ذخیره در این رقابتها حضور دارد.

مسابقات مقدماتی و یک چهارم نهایی این رویداد در 3 راند انجام می‌شود که راند اول 5 دقیقه و راند دوم و سوم به مدت 3 دقیقه برگزار می شود، مسابقات نیمه نهایی و نهایی نیز در 3 راند 5 دقیقه ای برگزار خواهد شد.

راند اول این رقابتها بر اساس مسابقات سنتی تیمی برگزار می شود؛ به طوریکه ورزشکارانِ هر تیم، با حریفان هم وزن خود مبارزه می کنند اما راند دوم و سوم این رقابتها بر اساس مدل تگ تیم انجام می‌شود و با صلاحدید مربی، تکواندوکاران بدون در نظر گرفتن ترتیب وزن به رقابت خواهند پرداخت که تعداد جایگزینی‌ها حداکثر 5 بار در راند 3 دقیقه ای و 12 بار در راند 5 دقیقه ای خواهد بود. در نهایت نیز تیمی که در مجموع راند یک، 2 و 3 بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد، بعنوان تیم برنده معرفی می‌شود.

در مسابقات جام‌جهانی این دوره از رقابتها 16 تیم کره جنوبی، ایران، مکزیک، روسیه، چین، چین تایپه، آلمان، کوبا، اسپانیا، آذربایجان، مصر، فرانسه، تونس، ترکیه، گابن و تایلند رقابت می‌کنند. که در مرحله گروهی، این 16 تیم به 4 گروه 4 تیمی تقسیم می‌شوند که 2 تیم برتر هرگروه راهی مرحله یک چهارم می‌شوند.

در پایان این رقابت‌ها تکواندوکاران تیم نخست 20 امتیاز، تیم دوم 12 امتیاز و تیم سوم 7.20 امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک 2016 به اندوخته‌های رنکینگ خود اضافه خواهند کرد.

همچنین با اعلام کمیته مسابقات، مجموع وزن 7 تکواندوکار یک تیم برای شرکت در این رقابتها نباید بیشتر از 509 کیلوگرم باشد.

تیم ملی تکواندوی کشورمان که با دعوت فدراسیون جهانی به عنوان دومین تیم‌ برتر جهان به این رقابتها دعوت شده است با 7 تکواندوکار در این رویداد شرکت خواهد کرد، ابوالفضل یعقوبی، محمد باقری‌معتمد، فرزاد عبداللهی، مسعود حجی‌زواره و علیرضا نصرآزادانی 5 تکواندوکاری هستند که با اعلام بیژن مقانلو، سرمربی تیم ملی تکواندو در این رقابتها حضور خواهند داشت.

مقانلو در خصوص 2 تکواندوکار دیگر تیم ملی در این رویداد گفت: «از بین عاشورزاده، اسبقی، خدابخشی و مردانی 2 نفر به ترکیب تیم جام‌جهانی اضافه می‌شوند. اولویت برای ما حضور موفق این بازیکنان در مسابقات فینال گرندپریکس است اما سعی می‌کنیم از 2 تکواندوکاری استفاده کنیم که رنکینگ کمتری دارند و با توجه به این موضوع فرزان عاشورزاده و سجاد مردانی را برای جام‌جهانی خواهیم داشت.»

گفتنی است؛‌ تیم ملی تکواندوی ایران در هفدهمین دوره مسابقات جام‌جهانی حضور نداشت اما در شانزدهمین دوره این رقابتها موفق به کسب سکوی نایب قهرمانی شد.

۲۷ آبان ۱۳۹۳ ۱۴:۵۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.