سخنگوی فدراسیون جهانی بوکس:باید نیازمندیهای مذهبی دیگر کشورها مورد توجه قرار گیرد/ناطق نوری:اقدام به تشکیل تیم ملی بوکس زنان می کنیم

سخنگوی فدراسیون جهانی بوکس:باید نیازمندیهای مذهبی دیگر کشورها مورد توجه قرار گیرد/ناطق نوری:اقدام به تشکیل تیم ملی بوکس زنان می کنیم
بوکسورهای زن جوان درافغانستان برای مبارزه در رینگ آنهم با حجاب اسلامی در المپیک لندن 2012 سرگرم تمرین هستند.

 

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛تعداد 25 بوکسور زن با پوشش حجاب در زیر کلاه ایمنی و لباسی که بدن آن ها را پوشش می دهد خود را در جلسات تمرینی ورزشگاه المپیک کابل برای مسابقه آماده می نمایند.
اعضای تیم مشتزنان با طیف سنی متغیر از 14 تا 25 سال توسط "وزیر شریفی" یک بوکسورحرفه ای  با سابقه بکار گرفته شده است. او خانواده های دختران را متقاعد ساخت که رفتن به رینگ برای دختران نامناسب نخواهد بود.
بازی های تابستانی سال 2012 اولین باری خواهد بود که زنان مجاز گردیده اند تا تحت لوای المپیک به  ورزش بوکس بپردازند.
فدراسیون بین المللی بوکس ، آیبا ، معتقد است :بانوان می توانند نیازمندی های پوشش دینی را رعایت نمایند مشروط بر آنکه صورت آنان آنقدر زیر پوشش نباشد تا به این ترتیب داوران بتوانند ضرباتی را که رد و بدل می شود ثبت نمایند.
سخنگوی آیبا اظهار داشت : در حال حاضر هیچ چیزی برای مشتزنان زن از پوشیدن لباس اسلامی ممانعت ایجاد نمی نماید. بدیهی است که نیازمندی های مذهبی باید مورد توجه قرار گرفته و ما باید حتی المقدور تمام جوانب را در نظر داشته باشیم.
با این تصمیم فدراسیون بوکس سایر کشورهای مسلمان نیز اعزام مشت زنان زن محجبه را در دست بررسی قرار می دهند. بعنوان مثال مصر تیم بوکس بانوان را دایر نموده است هر چند که تعدادی از آنان از حجاب استفاده نمی نمایند.
احمد ناطق نوری نماینده مجلس و رئیس فدراسیون بوکس ایران گفت : ما تشکیل تیم بوکس بانوان را به مجرد پیدا نمودن پوشش و لباس مناسب ، آغاز خواهیم کرد چرا که اگر تاکنون اقدامی برای تشکیل تیم ملی بوکس بانوان نکردیم بخاطر همین مشکل پوشش مناسب بود.

 

۱۸ مهر ۱۳۸۸ ۱۰:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.