کیانوش رستمی بعد از کسب مدال طلای جهانی: هدف بعدی من شکستن رکورد دنیاست

کیانوش رستمی بعد از کسب مدال طلای جهانی: هدف بعدی من شکستن رکورد دنیاست
کیانوش رستمی با ابراز خوشحالی از کسب مدال طلای رقابتهای جهانی قزاقستان گفت: این خوشحالی بیشتر به این خاطر است که دو سال از صحنه رقابتهای جهانی دور بودم. دو سال با مشقت های فراوان، اما حالا مدال طلا در دستان من است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری، کیانوش رستمی که بعد از کسب مدال طلای دسته 85 کلیو گرم در کنفرانس خبری صحبت می کرد، گفت: برای کسب این مدال قبل از چیزمی خواهم از بهمن زارع و هادی پانزوان تشکر کنم. آنها زحمات زیادی برای من کشیدند تا دوباره بتوانم مدال طلای دسته 85 کیلوگرم را از مدعیان قدرتمند این وزن پس بگیرم. آنها به خصوص بعد از بازیهای آسیایی اینچئون برای من سنگ تمام گذاشتند و کاری کردند که به لحاظ روحی – روانی بتوانم آن اتفاقات را فراموش کنم و با رکوردهای بهتری به صحنه رقابتهای جهانی قدم بگذارم.
رستمی افزود: بازیهای آسیایی اینچئون اولین مسابقه من پس از دو سال دوری از وزنه برداری بود و من به خاطر همین دوری از صحنه رقابتها نتوانستم نتیجه خوبی کسب کنم. به همین دلیل با انگیزه بیشتر برای جبران آن نتیجه تلاش کردم و الان خوشحالم که نتیجه زحمات خودم و مربیان تیم ملی را با کسب عنوان قهرمانی جهان گرفتم.
رستمی درباره حرکت های دوضرب و اتفاقاتی که او را تا مرز کنار رفتن از مسابقات پیش برد، گفت: همه حاضرین در سالن دیدند که حرکت اول دوضرب من کاملا درست بود. پای من روی تخته فیکس شده بود و وزنه به آهستگی در حال چرخش بود، اما داوران بیش از اندازه تعلل کردند تا در نهایت این حرکت خطا اعلام شود. این موضوع فکرمن را کاملا بهم ریخت و باعث شد حرکت دوم را هم به دلیل عصبانیت از دست بدهم. با این وجود برای حرکت سوم تمام ذهنم را مترکز کردم. می دانستم اگر این وزنه از دست برود همه چیز برای من از دست رفته خواهد بود. به همین خاطر به چیزی جز مهار آن فکرنکردم. خدا هم به من لطف کرد و در نهایت توانستم با مهار آن قهرمان جهان شوم.
کیانوش رستمی در حالی این جملات را به زبان می آورد که تلویزیون نصب شده در اتاق کنفرانس در حال پخش صحنه مهار وزنه 213 کیلویی توسط کیانوش رستمی بود. نماینده کشورمان با افسوس به این صحنه نگاه کرد و در پاسخ به این سئوال خبرنگاران که چرا با وجود کسب مدال طلا افسوس می خورد گفت: من برای شکستن رکورد دنیا به قزاقستان آمده بودم و این توان را در خودم می دیدم که به وزنه 219 کیلویی حمله کنم. من در تمرینات بارها وزنه 220 کیلویی را زده بودم اما داوران با تصمیم خود من را از رسیدن به این هدف بازداشتند.
او همچنین در پاسخ به این سئوال که چه زمان رکورد دنیا را خواهد شکست با خنده گفت: همین فردا! قطعا هدفگذاری بعدی من این است که در مسابقات جهانی سال آینده ضمن دفاع از عنوان قهرمانی جهان  بتوانم رکورد دنیا را هم به نام خود تغییر دهم.

۲۳ آبان ۱۳۹۳ ۱۳:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.