برای نخستین بار در ایران؛برگزاری مسابقات دوچرخه‌ سواری و پیاده روی در روز جهانی دیابت

برای نخستین بار در ایران؛برگزاری مسابقات دوچرخه‌ سواری و پیاده روی در روز جهانی دیابت
برای نخستین بار مسابقات دوومیدانی و دوچرخه سواری همزمان با روز جهانی دیابت در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از کمیته اطلاع رسانی مراسم هفته دیابت، برای نخستین بار در کشور همزمان با روز جهانی دیابت و برپایی دهکده دیابت در پارک آب و آتش تهران، برای اطلاع رسانی، آموزش و ارایه خدمات مشاوره ‌ای مورد نیاز شهروندان در این حوزه، جمعی از شهروندان تهرانی در دو مسابقه جداگانه دوچرخه ‌سواری و پیاده‌ روی در تهران شرکت می‌کنند.

مسابقه دوچرخه‌سواری با همکاری هیات دوچرخه‌سواری استان تهران و از ساعت 9 تا 11 روز جمعه 23 آبان ‌ماه در مسیر خیابان میرداماد تا میان مادر برگزار می‌شود و حدود 300 دوچرخه‌ سوار تهرانی در آن به رقابت خواهند پرداخت.

در دیگر مسابقه این روز که از ساعت 9 تا 12 در پارک ولایت تهران برگزار می‌شود، بیش از دو هزار شهروند تهرانی با یکدیگر رقابت خواهند کرد. همزمان با این مسابقه در ایل گلی پارک شهر تبریز و بلوار پارک آزادی شهر شیراز نیز مسابقه پیاده روی به ترتیب با حضور 700 و 500 شهروند این شهرها برگزار خواهد شد.

به اطلاع می‌رساند که هم‌ اکنون در جهان حدود 400 میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند، که پیش‌ بینی می‌ شود این رقم در سال 2035 به بیش از 600 میلیون نفر افزایش ‌‌یابد. در ایران نیز بیش از 10% جمعیت بالغ را دیابتی ‌ها تشکیل می‌ دهند که نیمی از آن‌ ها از دیابت خود هنوز بی‌ اطلاعند. حال آنکه دیابت هر سال سبب مرگ بیش از 5 میلیون نفر می‌ شود و هزینه درمان دیابت و عوارض آن بیش از 550 میلیارد دلار در سال است. بیشترین هزینه‌های دیابت صرف درمان عوارض آن شامل مشکلات قلبی - عروقی، چشم، کلیه و پا می ‌شود.

این عوارض با تشخیص به موقع و درمان مناسب دیابت قابل پیشگیری است. با " ترویج شیوه زندگی سالم " می ‌توان بیش از 70 درصد موارد ابتلا به دیابت را پیشگیری کرد. این درصد،‌ برابر پیشگیری از 150 میلیون مورد ابتلای جدید به دیابت در سال 2035 خواهد بود. این مسابقات با همکاری انجمن دیابت ایران، شهرداری تهران، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران، شرکت توسعه و نوسازی عباس آباد، شرکت نو ونوردسک پارس و پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه تهران برگزار می‌شود و به نفرات برتر جوایز نفیسی اهداء خواهد شد.

۲۱ آبان ۱۳۹۳ ۱۴:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.