دومین جشنواره فرهنگی ورزشی جام «امید و احسان» برگزار شد

دومین جشنواره فرهنگی ورزشی جام «امید و احسان» برگزار شد
دومین جشنواره فرهنگی و ورزشی جام 'امید و احسان' با حضور 180 نفر از مددجویان مرکز نگهداری و توانمندسازی بیماران روانی مزمن در سرای احسان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت هیئت تکواندو استان تهران ؛دومین جشنواره فرهنگی و ورزشی  جام امید و احسان  ویژه مددجویان سرای احسان کهریزک ، دوشنبه   19 آبان ماه  به منظور توانمندسازی و و ایجاد انگیزه و ارتقا روحیه بیماران روانی با مشارکت هیات تکواندو استان تهران، با حضور 180 نفر از مددجویان  در محل سالن ورزشی کهریزک سرای احسان واقع در روستای دوتویه قلعه نو چمن از توابع شهرستان ری برگزار شد.
مددجویان ورزشکار در این دوره از رقابتها  در هفت رشته ورزشی اعم از فوتبال ، فوتبال دستی ، شطرنج ، طناب کشی ، روپایی ، دومیدانی و تنیس روی میز و در  بخش قرهنگی ( نقاشی ،قران و خطاطی )  با یکدیگر به رقابت پرداختند و در پایان این مراسم به نفرات برتر و تیم های برتر اول تا سوم مدال و هدایایی  از سوی هیئت تکواندو استان تهران به رسم یادبود اعطا شد
این مراسم با حضور جمشید سهرابی رییس هیئت تکواندو استان تهران ، الهه راستگو عضو شورای شهر و رئیس ستاد ساماندهی سازمانهای مردم نهاد شهر تهران ، شیخ لر بخشدار باقرشهر و کهریزک ، مهندس عربی شهردار کهریزک، مهندس علوی قائم مقام ستاد ساماندهی شورای شهر تهران (سمن)، مهندس عباسی ریاست شورای بخش کهریزک  و رییس هیئت تکواندو کهریزک ،بیژن خراسانی دبیر هیئت تکواندو استان تهران ،حمید کولجی مسئول کمیته پیشکسوتان ،اصغر فتحی مسئول کانون بسیج تکواندو تهران بزرگ ، مرتضی غفاریان ،حسینعلی نعیمی مدیر فنی تیم های تهران ،محمد سعیدنریمانی مسئول کمیته فنی،زهرا تاجیک مشاور عالی هیئت تکواندو ،حسن کاظمی راد رییس هیئت تکواندو واعظم  توکلی نایب رییس شهرستان ری  ،مهدی  بهادری رییس و فاطمه  قنبری نایب رییس هیئت تکواندو شهرستان اسلامشهر ،مریم رضایی مسئول کمیته روابط عمومی هیئت تکواندو،سلمه حاج حسینی  نایب رییس کمیته فرهنگی ،آسیه بهاری نیا مسئول کمیته هانمادانگ  و طیبه محمدی مقدم مسئول سایت  برگزار شد .
لازم به ذکر است در این مراسم بسیاری از خیرین،  قهرمانان و مدال آوران آسیا و جهان از تیم ملی تکواندو استان تهران به همراه تعدادی از هنرمندان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.
مدیرعامل موسسه خیریه سرای احسان در ابتدای این مراسم طی سخنانی حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی را وظیفه تمامی آحاد مردم و مسوولان دانست و اظهارداشت: کمک کردن به این دسته افراد عشق و علاقه می خواهد و حضور در این مراکز بزرگترین کمک به مددجویان است.
 علیرضا طاهری افزود: هرچقدر فاصله بین این افراد و آحاد مختلف جامعه کم شود آسیب های اجتماعی کمتر خواهد شد و از طرفی این مددجویان بیشتر با مردم مانوس خواهند شد و موسسه خیریه سرای احسان سعی دارد تا با نگهداری این بیماران روحی و روانی به نحوی با روش های علمی در جهت رفع بیماری آنان گام برداشته و دوباره آنان را به جامعه بازگرداند.
 وی برگزاری دومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی در این موسسه را در راستای امید بخشیدن به مددجویان برشمرد و افزود: این جشنواره با عنوان 'امید و احسان ' با هدف روحیه دادن به مددجویان برپا شده و می خواهد فاصله بین مددجویان و جامعه را کمتر کرده و روحیه امید را در دل آنان برای بازگشت به متن جامعه پررنگتر کند.
همجنین جمشید سهرابی رئیس هیات تکواندو استان تهران هدف از برگزاری این مراسم را بهبود روحیه بیماران سرای احسان و همچنین معرفی بیشتر این مرکز دانست.
 سرکار خانم تاجیک مشاور ارشد هیات تکواندو نیز ضمن تشکر از تمامی افرادی که در این مراسم شرکت داشتند حضور پیشکسوتان تکواندو کشور آقای کولجی و سایرین را بسیار مسرّت بخش دانست.
 الهه راستگو عضو شورای اسلامی  شهر تهران در مراسم برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی مددجویان مرکز نگهداری و توانمندسازی بیماران روانی مزمن موسسه خیریه سرای احسان طی سخنانی اظهارداشت: خدمت رسانی به افرادی که از نظر روحی و روانی نیاز به کمک دارند یک وظیفه انسان دوستان است.
وی گفت: ملت خونگرم ایران همانطور که بارها ثابت کرده اند در شرایط سخت همواره یار و مددکار یکدیگر هستند با خرسندی و خوشحالی برای ادای وظیفه دینی که به آنان محول شده درگرفتن دست مددجویان سرای احسان و دیگر موسسات خیریه و ارایه هرنوع کمک مادی و معنوی لحظه شماری می کنند.
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: حضور داوطلبانه مردم و نهادها در موسسات خیریه کار عظیمی است که خداوند پیشاپیش اجر و مزد آنرا خواهد پرداخت و چه خوب است که در وحله نخست مددجویانی که در همسایگی خودمان حضور دارند را یاری کنیم و برای رفع مشکلات و نیازهای آنان بکوشیم.
وی از مدیریت موسسه خیریه سرای احسان که برای نگهداری بیماران روانی وهمچنین توانمندسازی آنان برای حضور در جامعه تلاش می کنند قدردانی کرد و از مسوولان بخش های دولتی و غیردولتی درخواست کرد تا در جهت رفع احتیاجات اینگونه نهادها و حمایت همه جانبه از آنان که در جهت کاهش آسیب های اجتماعی حرکت می کنند ، گام های اساسی تری بردارند.
عربی شهردار شهر کهریزک نیز ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم اعلام نمودند یکی از وظایف شهرداری ها فعالیت در امور فرهنگی است. شهرداری کهریزک امیدوار است بتواند کمک های بیشتری در جهت ساخت سرای احسان 2 بنماید.
 عباسی نیز این وفاق و همدلی را ستود. ایشان همگان را به مشارکت در این امر خیر دعوت نمودند. و در ادامه اظهار امیدواری نمودند که شورای شهر نیز در کنار آقای مهندس عربی شهردار کهریزک بتواند در بهبود فضای سرای احسان کمک نماید.
 شیخ لر بخشدار باقرشهر و کهریزک نیز ضمن تشکر از این برنامه اظهار داشتند: بخشداری نیز در کنار سایر ارگانها در رفع مشکلات سرای احسان کمک خواهد نمود.
 گفتنی است موسسه خیریه سرای احسان واقع در بخش کهریزک روستای قلعه نو چمن در حال حاضر دارای 471 مددجو و 80 پرسنل اداری و خدماتی است
 

۲۰ آبان ۱۳۹۳ ۱۶:۰۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.