کسب اولین دان ٨ یک غیر چینی توسط پورغلامی نژاد

کسب اولین دان ٨ یک غیر چینی توسط پورغلامی نژاد
محمد پورغلامى نژاد موفق شد به عنوان اولین غیر چینی در جهان دان ٨ ووشو را کسب کند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ووشو، انجمن ووشو چین طى نامه رسمى اظهار داشت: محمد پورغلامى نژاد اولین دارنده دان ٨ ووشو در جهان است که ملیت چینى ندارد. کسب این افتخار را به ایشان و فدراسیون ووشو ایران تبریک اعلام می کنیم.

براساس نتایج دوره آزمون درجات فنى ووشو که در کشور چین انجام پذیرفت، محمد پورغلامى نژاد پس از گذراندن آزمونهاى مختلف فنى، شفاهى، دفاع تز و دارا بودن سوابق مهم فعالیت هاى مؤثر ملى و بین المللى در امور مختلف ووشو و نیز طى سنوات هشت ساله از دریافت دان قبلى (هفت) موفق به دریافت درجه دان ٨ شد.

مراحل این آزمون توسط گروه رسمى پروفسورها و اساتید بزرگ، چن شون آن دارنده دان ٩، لى شائو جون دارنده دان ٨ و چن گورو رنگ دارنده دان ٨ که وی نایب رئیس انجمن ووشو چین و رئیس کمیته فنى آسیا نیز است، انجام پذیرفت .

آخرین درجه ووشو دان ٩ یا در اصطلاح چینى دوان ٩ ( نشان اژدهاى طلائى) است که با شرائط خاص و به افرادى که بیش از نیم قرن فعالیت مؤثر در این ورزش داشته و داراى حداقل ٦٥ سال سن باشند اعطا مى شود.

پورغلامى در کارنامه خود ٤١ سال فعالیت مستمر در هنرهاى رزمى، هشت سال سابقه در هیئت رئیسه فدراسیون جهانى و ١٦ سال سابقه عضویت و نایب رئیسى کمیته فنى آسیا را داشته و از ابتداى تأسیس فدراسیون در ایران عضو هـیئت رئیسه و کارشناس خبره آن است.وی دبیرکلی فدراسیون ووشو غرب آسیا را نیز برعهده دارد.

۱۷ آبان ۱۳۹۳ ۱۴:۰۷

نظر مخاطبان

سیامک مهاجر-کردکوی
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ Iran
5
0
1

کسب این افتخار مهم را به جامعه ووشو(کونگ فو چینی) کشور تبریک عرض مینماییم


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.