رئیس فدراسیون جهانی بدمینتون:برای انتخاب میزبان المپیک رأی اعضا IOC نباید محرمانه باشد

رئیس فدراسیون جهانی بدمینتون:برای انتخاب میزبان المپیک رأی اعضا IOC نباید محرمانه باشد
رئیس فدراسیون جهانی بدمینتون اعتقاد دارد رأی اعضا کمیته بین المللی المپیک (IOC) برای انتخاب میزبان بازی های المپیک باید عمومی باشد تا به اعتبار آراء نیز اضافه شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ "هویر" رئیس فدراسیون جهانی بدمینتون در مورد طرح خود برای رأی گیری جهت انتخاب شهر میزبان بازی های المپیک توضیح داد: "رأی اعضا IOC باید عمومی باشد تا به اعتبار کمیته افزوده شود و شفافیت پروسه انتخاب شهر میزبان افزایش پیدا کند."
در حال حاضر اعضا کمیته بین المللی المپیک به صورت ناشناس برای انتخاب میزبان المپیک رأی می دهند اما این طرح به برنامه اصلاحات IOC برای سال 2020 اضافه شده است و در صورت رأی موافق اعضا اجرایی می شود.
هویر اعتقاد دارد با این طرح علاوه بر بالا رفتن اعتبار پروسه انتخاب میزبان، شهرهای بیشتری هم نامزد میزبانی بازی ها می شوند، به خصوص که همه متوجه می شوند چه کسانی به کدام شهر رأی داده است.
در سال های اخیر شهرهای اروپایی علاقه کمی به میزبانی المپیک نشان داده اند. در جدیدترین مورد نیز شهرهای الوایو اوکراین و اسلو نروژ از میزبانی المپیک زمستانی 2022 انصراف دادند. ضمن اینکه دو شهر آلمانی تنها علاقمندان اروپایی برای میزبانی المپیک تابستانی 2024 هستند.

۱۷ آبان ۱۳۹۳ ۱۱:۲۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.