مجید عسکری: شرایطم روز به روز در حال بهتر شدن است

مجید عسکری: شرایطم روز به روز در حال بهتر شدن است
مجید عسکری، وزنه بردار دسته 56 کیلوگرم تیم ملی با ابراز رضایت از شرایط بدنی اش تا آستانه رقابتهای جهانی قزاقستان گفت: در قزاقستان برای کسب مدال در یکضرب یا دوضرب تمام تلاشم را می کنم.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری، عسکری که در بازیهای آسیایی اینچئون با مهار وزنه های 124 کیلوگرم در یکضرب و 146 کیلوگرم در دوضرب در جایگاه ششم قرار گرفت، در باره شرایط خود در فاصله یک هفته تا آغاز رقابتهای جهانی قزاقستان گفت: خوشبختانه در دو هفته گذشته شرایط بدنی من بهتر از قبل شده و روز به روز این روند در حال پیشرفت است. البته شاید اگر رقابتهای لیگ در این میان نبود تمرینات بهتری را سپری می کردم، اما همین شرایط مطلوب بدنی به من کمک کرد تا در رقابتهای لیگ وزنه های خوبی را بزنم.
عسکری در هفته دوم لیگ وزنه برداری با مهار وزنه های 123 کیلوگرم در یکضرب و 153 کیلوگرم در دوضرب، به حدنصاب مجموع 276 کیلوگرم رسید که 6 کیلوگرم بیشتر از رکورد مجموع او در بازیهای آسیایی اینچئون بود. وزنه بردار دسته 56 کیلوگرم تیم ملی با اشاره به این موضوع خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فقط چند ماه از بازگشت من به دسته 56 کیلوگرم می گذرد، تمام تلاش من رسیدن به حدنصاب مجموع 280 کیلوگرم است. من سال گذشته در دسته 62 کیلوگرم با رکورد مجموع 288 کیلوگرم عنوان ششم رقابتهای جهانی را به دست آوردم و حالا در یک وزن پائین تر تلاش می کنم تا بتوانم یک مدال از رقابتهای جهانی به دست بیاورم.
عسکری با اشاره به اینکه کسب مدال در رقابتهای سبک وزن با توجه حریفان قدرتمندی که در دسته 56 کیلوگرم حضور دارند بسیار دشوار است، در پاسخ به این سئوال که فکر می کند در کدام حرکت شانس بیشتری برای کسب مدال جهانی دارد گفت: من در هر دو حرکت یکضرب و دوضرب شانس کسب مدال دارم و اینطور نیست که مثلا در یک حرکت بیشتر از حرکت دیگر تبحر داشته باشم. اما همه چیز به شرایط روز مسابقه بستگی دارد.

عسکری افزود: اصلی ترین حریفان من وزنه برداران آسیایی هستند. در استارت لیست اولیه علاوه بر قهرمان سرشناس کره شمالی، نام دو وزنه بردار از چین، دو وزنه بردار از ویتنام و یک وزنه بردار از کلمبیا دیده می شود که مدعیان اصلی کسب مدال هستند. البته چینی ها جینگبیائو وو، دارنده مدال برنز بازیهای آسیایی اینچئون را در ترکیب خود برای رقابتهای جهانی قرار نداده اند اما کسی را جایگزین او کرده اند که در کارنامه اش مدال طلای المپیک و نقره جهانی 2013 را دارد. در مجموع امسال کسب مدال در رقابتهای دسته 56 کیلوگرم برای من واقعا دشوار است اما من از تمام توانم استفاده می کنم تا بیشترین امتیاز را برای تیم ملی در راه کسب سهمیه المپیک به دست بیاورم. مطمئن باشید با ادامه تمریناتم در دسته 56 کیلوگرم سال آینده من یکی از مدعیان اصلی کسب مدال در سبک وزن دنیا خواهم بود.
مجید عسکری به عنوان نخستین وزنه بردار تیم ملی روز یکشنبه 18 آبان ماه در رقابتهای جهانی قزاقستان به روی تخته خواهد رفت.

۱۱ آبان ۱۳۹۳ ۱۲:۳۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.