گزارش کامل بازدید نمایندگان ورزش ایران از موزه لوزان سوئیس

گزارش کامل بازدید نمایندگان ورزش ایران از موزه لوزان سوئیس
تیم موزه ورزش و المپیک ایران ضمن بازدید از موزه المپیک لوزان سوئیس یا مسئولین این مجموعه دیدار و گفتگو کردند.

 

 

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ تیم موزه ورزش و المپیک ایران شامل مهندس سید حسین هادیانی رئیس شرکت تجهیز اماکن ورزشی،خانم دکتر هایده صیرفی مدیر مرکز مطالعات و موزه آکادمی ملی المپیک ، اسدالله قزوینی نماینده کمیته ملی المپیک، دکتر محمد رضا ریاضی باستانشناس و کارشناس موزه، مهندس رسول شهبازی مهندس معماری داخلی هفته گذشته ضمن بازدید از موزه المپیک لوزان سوئیس با فرانسیس گَبه رئیس موزه لوزان و خانم فردریک ژامولی معاون موزه دیدار و گفتگو کردند.
 در این دیدار گبه ضمن خوشامد گویی به اعضا از دیدار آنان اظهار خرسندی کرد.سپس مهندس هادیانی ضمن تقدیر و تشکر از فرصت ایجاد شده برای بازدید از موزه لوزان، اهداف این سفر را توضیح داد و عنوان داشت که کمیته ملی المپیک ایران در نظر دارد موزه ای بزرگ و ارزشمند را تاسیس نماید که این سفر نیز در این راستا و برای استفاده از تجربیات و دانش مسئولین موزه لوزان صورت گرفته است.
 سپس خانم دکتر صیرفی گزارش کاملی از روند آماده سازی موزه در حال تاسیس جمهوری اسلامی ایران و نیز فعالیت های مرکز مطالعات را طی پاور پوینتی به صورت نمایش ارئه دادند.
 در این گزارش وضعیت موزه از لحاظ ابعاد و و متراژ و فضای محیطی موزه،فضاهای گوناگون در نظر گرفته شده برای موزه شامل: بخش انبار موزه، بخش نمایشگاه های دائمی و موقت، بخش آرشیو صدا و تصویر موزه، سالن سخنرانی، بخش مشاهیر، بخش تاریخ ورزش ایران،و ... تشریح کردند.
 در پایان کتاب فرهنگ نگاره های ورزشی ایران و مجموه هنر نامه ورزش و نیز سی دی آثار هنر، ورزش، المپیک(چهار دوره) و کتاب مجموعه مقالات سمینار آموزش المپیک  به دو زبان فارسی و انگلیسی  به همراه مجموعه ایران شناسی و نیز هدایایی از سوی مهندس هادیانی به گبه اهدا گردید.
بنا بر این گزارش، کتب اهدا شده مورد استقبال رییس موزه لوزان قرار گرفت  و  گبه پیشنهاد ترجمه کتاب فرهنگ نگاره ها را به زبان انگلیسی ارائه دادند. همچنین از فعالیت های گسترده ایران در زمینه هنر و فرهنگ و تاریخ ورزش شگفت زده شدند.

پیشنهاد دیگر گبه ترجمه کتاب How well do you know the Olympic Games  که به تازگی از سوی موزه لوزان به چاپ رسیده به زبان فارسی بود که این کتاب را به حاضرین هدیه دادند .
در نهایت نیز هدیه ای (لوگو موزه لوزان منقوش بر کریستال) از سوی گبه به هیئت ایرانی اهدا کردند و آمادگی موزه لوزان را در ارائه هرگونه همکاری جهت موزه ورزش و المپیک ایران اعلام نمودند.
 ایشان پیشنهاد کردند که موزه ایران تنها به نام موزه ورزش نباشد و موزه ورزش و المپیک نامگذاری گردد. همچنین ایشان از فضای بسیار بزرگ موزه ایران در مقایسه با موزه لوزان ابراز شگفتی کرد.
پس از این دیدار متخصصین موزه لوزان تمام بخش های موزه را به هیئت ایرانی نمایش داده و همراهی کردند.
سپس جلسه ای در دفتر ژوئل برتولوچی موره( مدیر لوجستیکی موزه لوزان) در خصوص معماری موزه و وضعیت ساختمان موزه و نگهداری و تاسیسات به اعضا توضیح دادند که مهندس هادیانی و مهندس شهبازی و قزوینی در این خصوص گفتگو کردند.

 

۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ ۱۱:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.