غلامرضا محمدی:با ترکیبی از باتجربه ها و جوانان در مسابقات جهانی و آسیایی شرکت می کنیم

با ترکیبی از کشتی‌گیران جوان و با تجربه در رقابت‌های جام جهانی و قهرمانی آسیا شرکت می‌کنیم.

برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور به دلیل فرصت عرض اندام به کشتی‌گیران بی نام و نشان و شناسایی استعدادهای نهفته به نفع کشتی است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با بیان این مطلب افزود: در رقابت‌های قهرمانی کشور استان‌هایی که در طول سال فرصت کمتری برای نشان دادن قابلیت‌های خود را دارند می‌توانند عرض اندام کرده و خود را به استان‌هایی نظیر مازندران، همدان، کرمانشاه و تهران نزدیک کنند.
وی ادامه داد: همچنین در این رقابت‌ها کشتی‌گیران جوان و مستعدی شناسایی می‌شوند که می‌توانند در آینده حرف‌های زیادی را برای گفتن داشته باشند و این نفرات با نظر کمیته‌ی فنی به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند تا پشتوانه‌های کشتی ایران باشند.
محمدی تأکید کرد: به منظور پشتوانه‌سازی و بها دادن به این نیروهای جوان و آینده ساز نفرات منتخب این رقابت‌ها بهمن ماه سال جاری به یک تورنمت بین‌المللی معتبر اعزام می‌شوند.
دارنده‌ی دو مدال نقره جهان تصریح کرد: قصد داریم پس از رقابت‌های لیگ با توجه به زمان کمی که در اختیار داریم رقابت‌های انتخابی جام تختی را نیز برگزار کنیم و به زودی زمان برگزاری این رقابت‌ها و فاکتورهای حضور در رقابت‌های جام تختی را اعلام می‌کنیم.
وی در مورد حضور مربیان تیم‌های ملی در لیگ کشتی ادامه داد: برگزاری لیگ با انتخابی تیم ملی کاملا متفاوت است به هرحال لیگ منبع درآمد کشتی‌گیران و مربیان است و هدف اصلی کادر فنی تیم ملی در نهایت موفقیت و بزرگی کشتی ایران است.
محمدی در مورد اجازه کمیته‌ی فنی برای حضور کشتی‌گیران در لیگ گفت: در این مورد بحث کارنامه یکساله کشتی‌گیران مدنظر است و ما این تصمیم را با حمایت رئیس و نایب رئیس فدراسیون کشتی گرفته‌ایم زیرا کشتی‌گیران همواره و در هرحال باید در خدمت تیم ملی و برنامه‌های آن باشند.
وی خاطرنشان کرد: ما درخواست کرده‌ایم تا با توجه به زمان کمی که در اختیار داریم رقابت‌های لیگ برتر کشتی در اواخر دی ماه به پایان برسد تا پس از آن تیم را برای حضور در رقابت‌های پیش رو از جمله جام جهانی آماده کنیم.
محمدی گفت: با توجه به همزمانی جام جهانی و جام تختی تصمیم گرفتیم که رقابت‌های جام تختی طی روزهای 28 تا 30 بهمن ماه برگزار شود و امکان دارد برخی کشتی‌گیران از جمله نفرات حاضر در تورنمت‌ بین‌المللی موردنظر و جام جهانی در این رقابت‌ها شرکت نکنند.
دارنده‌ی مدال طلای جوانان جهان در مورد چگونگی انتخاب نفرات در رقابت‌های جام جهانی ادامه داد: ما در این چند ماه مسابقات قهرمانی کشور، انتخابی تیم ملی، جام تختی و یک تورنمنت را پیش رو داریم و با توجه به فرصت مناسبی که داریم با بررسی کارنامه یکساله کشتی‌گیران با ترکیبی از کشتی‌گیران جوان و با تجربه در رقابت‌های جام جهانی که اواسط اسفندماه و سپس رقابت های قهرمانی آسیا که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود شرکت می‌کنیم و شرکت در چند تورنمت بین‌المللی را نیز در برنامه داریم.
سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان اظهار داشت: هدف اصلی ما موفقیت در رقابت‌های جهانی و در نهایت بازی‌های آسیایی گوانگ جو است و نکته حائز اهمیت فاصله 70 روزه بین این دو مسابقه است که باعث می‌شود ما با ترکیبی ایده‌ال در هر دو مسابقه شرکت کنیم.

۱۴ مهر ۱۳۸۸ ۱۱:۳۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.