رئیس سازمان تربیت بدنی:سیاست ما تعامل مثبت با جامعه رسانه ای است

رئیس سازمان تربیت بدنی:سیاست ما تعامل مثبت با جامعه رسانه ای است
معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی گفت: مطبوعات نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف توسعه‌ای ورزش کشور دارند و بر این اساس سیاست ما تعامل بسیار مثبت با مطبوعات است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ دکتر علی سعیدلو در دیدار صمیمی با اصحاب رسانه با اشاره به نقش و جایگاه ورزش در بخش های مختلف جامعه ،اظهار داشت: امروز دولت و رییس جمهور محترم نگاه ویژه‌ای به توسعه ورزش کشور دارند و از آنجا که هر بخشی از جامعه برای پیشبرد اهداف خود به اطلاع رسانی و تبلیغات نیاز دارد ما هم نگاه ویژه‌ای به مطبوعات داریم و از پیشنهادات و نظرات سازنده آنها استفاده خواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه محدودیتی برای رسانه ها در انعکاس اخبار و رویدادها وجود ندارد، تصریح کرد : تنها انتظار ما این است که راوی صادق اخبار و رویدادها باشید و در عین حال در بیان مسائل، توسعه و پیشبرد امور ورزش کشور را مد نظر قرار دهید. چرا که همه ما از یک خانواده هستیم و جملگی هدفمان توسعه ورزش است . بنده انتظار ندارم که از من یا مدیرانم بنویسید ، بلکه تا می توانید از قهرمانان ، ورزشکاران و پیشکسوتان و دست اندرکاران فدراسیون ها بنویسید تا مدیران نیز در جای خود در جهت بهبود امور و رسیدگی به مسائل و مشکلات قدم بردارند.
رییس سازمان تربیت بدنی با اشاره به تشکیل شورای راهبردی ورزش در آینده‌ای نزدیک خاطرنشان کرد: اکثر قریب به اتفاق دیدگاههای رسانه ها و کارشناسان برای توسعه ورزش در دستور کار این شورا خواهد بود و بر این اساس همه باید در راستای اهداف نظام اسلامی برای رشد و توسعه ورزش کشور گام برداریم.
وی با بیان اینکه موضوع دوشغله‌های ورزش یک دعوای فرعی است، افزود: من این موضوع را از اساس قبول ندارم. عمده ترین عاملی که باعث حضور این قبیل افراد در مدیرت ورزش کشور بوده جذب اعتبارات مالی از طریق این افراد بوده است ،در حالی که با توجه به اینکه دولت موضوع یک درصد بند "ب" را به صورت اجباری کرده و پیش بینی می شود مجلس شورای اسلامی نیز این لایحه را به تصویب برساند سالانه مبلغ 20 هزارمیلیارد ریال در اختیار سازمان تربیت بدنی قرار می گیرد. طبق محاسبات ما از طریق افراد مذکور حداکثر 200 میلیارد ریال به ورزش کشور تزریق شده در حالی که با تصویب این قانون اصلی ترین مشکل ورزش یعنی کمبود اعتبار از بین رفته و ما می توانیم از مدیرانی استفاده کنیم که به صورت تمام وقت و با داشتن بودجه کافی در خدمت ورزش باشند.
دکتر سعیدلو بر اهمیت کار برنامه ای دقیق و منظم برای ورزش تاکید کرد و ادامه داد:بی شک در میادین ورزش کشور از متخصصین استفاده خواهد شد تا به این هدف دست یابیم. چون اعتقاد داریم باید منطق و قانون بر ورزش حاکم شود، این مهم مستلزم این است که در اجرای برنامه ها هم سلیقه ای برخورد نشود.
رییس سازمان تربیت بدنی صداقت در گفتار و کردار را یکی از مهمترین سیاست های دولت دهم در ورزش کشور دانست و یادآور شد: بسیاری از مردم و همه کارشناسان به خوبی با مشکلات ورزش کشور آشنا هستند، مهم این است که ما با صداقت و شهامت در جهت برطرف کردن این مشکلات گام برداریم و بهترین تصمیمات را بدون هیچ گونه ملاحظه ای اتخاذ کنیم.
وی نقد را لازمه کار مطبوعات برشمرد و افزود: همان طور که مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند اینکه مرتب از یک دستگاهی انتقاد شود طبیعی است که روحیه یاس به بار می آورد، بنابراین ضروری است که در کنار انتقادات سازنده تشویق هم وجود داشته باشد تا در یک فضای آرام و منطقی در جهت اهداف نظام اسلامی حرکت کنیم.
رییس سازمان تربیت بدنی از جمله برنامه های این سازمان را استعدادیابی در سراسر کشور ، توزیع عادلانه امکانات در مناطق مختلف و توجه به همه ابعاد و رشته های ورزش اعلام کرد.

۱۴ مهر ۱۳۸۸ ۱۱:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.