در پی موفقیت کاروان ورزشی اعزامی به بازیهای آسیایی اینچئون؛بیانیه رئیس کمیته ملی المپیک به مردم عزیز و گرانقدر کشور عزیزمان ایران اسلامی

در پی موفقیت کاروان ورزشی اعزامی به بازیهای آسیایی اینچئون؛بیانیه رئیس کمیته ملی المپیک به مردم عزیز و گرانقدر کشور عزیزمان ایران اسلامی
عید قربان، مجراى فیض الهى و بهانه عنایت رحمانى به بندگان مومن و مسلم و مطیع است و چه مرحمت خداوندی بیش از این که امروز در آوردگاه آسیایی ورزش، باز هم این جوانان ما هستند که افتخاری دیگر برای کشور عزیزمان به دست آورده اند.

اینک که در آستانه خداحافظی از بزرگ ترین رویداد ورزشی قاره کهن هستیم بر خود فرض می دانم تشکر خالصانه ای داشته باشم از آن ها که در این بیست روز پرهیجان و پیشتر، با تکیه بر اخلاق در راه موفقیت ماندگار فرزندان کشور از هیچ کوششی دریغ نکردند.  
از دولت محترم که بزرگوارانه ، با علم به کمبودها به ورزش به عنوان مقوله ای اجتماعی و اثرگذار بیشترین بها را داد و دست خادمان مردم در کمیته ملی المپیک را به گرمی فشرد. بی شک اگر نبود نگاه سخاوتمندانه ریاست محترم جمهور و هیات دولت ، جایگاه فعلی ورزش مان آنی نبود که انتظار داشتیم و کسب عناوین پرافتخار فعلی را ، مرهون همین حمایت ها می دانیم.
از وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران که برادرانه در کنار ورزشکاران و مربیان و مدیران و مسئولان ، یک سال گذشته را به سالی پرتلاش برای کسب موفقیت کشورمان در بازیهای آسیایی اینچئون تبدیل کردند. از حمایت های بی دریغ وزیر محترم ورزش ، معاونین ایشان و مدیران این وزارتخانه که تا شروع مسابقات ، در تمامی مراحل آماده سازی تیم ها ، کمیته ملی المپیک را یاری کردند کمال سپاس را داریم.
از مجموعه فدراسیون های ورزشی که به عنوان محور برنامه های تدوین شده برای تقویت تیم های ورزشی ، ساختار پرتوانی را خلق کردند که نتیجه آن ، درخشندگی نام و اعتبار ایران در رده بندی نهایی تیم های شرکت کننده در بازیهای آسیایی بود.
سپاس ویژه از ورزشکاران و مربیان و کادر فنی تیم های شرکت کننده در بازیهای آسیایی ؛ که با تلاش دلیرانه خود بار دیگر پرچم پرافتخار کشورمان را در آوردگاه آسیایی به اهتزاز درآوردند. پهلوانانی که جانفشانی شان از اذهان پاک نخواهد شد و بی شک نقش اصلی در شادابی این روزهای جامعه را ایفا می کنند.
از رسانه ها ، این بازوان همراه ، دوستان مهربان و فعالان پرتلاش که با اطلاع رسانی شفاف و سالم ، آن چه امروز در اینچئون رخ می دهد را در نزدیک ترین زمان ممکن به اطلاع جامعه ای علاقه مند به ورزش می رسانند. سپاس ویژه از رسانه ملی ، که در راه انتقال و ثبت لحظات پرافتخار و تحسین برانگیز ، لحظه ای دریغ نکردند. بی شک تلاش بی وقفه اهالی خبر و رسانه ، ویترین همه ی آن چیزی بود که در اینچئون رخ داد و ثمره ی آن ، موجی از شور و نشاط در کشور بود.
و در پایان از مدیران و مسئولان محترم سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی ؛ که در روزهای پر نیاز ورزش به حضور متعهدانه یاران و همراهان ، برادرانه در کنار ما ، مشوقان واقعی تیم های ملی کشورمان محسوب می شدند.
 مردم عزیز ، فهمیده و ورزش دوست ایران عزیز ؛
تلاش فرزندان شما در اینچئون ، بار دیگر نشان داد با صرف صحیح فعل خواستن ، کسب موفقیت دور از دسترس نیست و جوانان ما خواهند توانست با ادامه همین روند ، ظرفیت های مدال آوری در دیگر رقابت های آسیایی و جهانی را بیش از پیش کنند. کمتر از دو سال دیگر ، جوانان غیور ایرانی بایستی در آوردگاه ریو ، تلاش برای افتخارآفرینی را بار دیگر مشق کنند و از امروز ، برنامه های خادمان شما در کمیته ملی المپیک برای هر چه پربارتر شدن اعتبار و ارزش موفقیت های ورزشکاران ایرانی در المپیک 2016 تدوین می شود و این مهم ، ناشدنی است اگر دعای خیر ، همراهی ، همدلی و حمایت های جامعه ورزش دوست ایرانی ،همراه نباشد.
در این راه البته نباید از توانمندی های غیرقابل انکار بانوان ورزشکار کشورمان غافل شویم. در این دوره ، شیرزنان ورزشکار ایرانی نشان دادند با حمایت و توسعه و ترویج رشته های مختلف در حوزه زنان ، می تواند بار مدال آوری در روزهای کم مدال را نیز بر دوش بکشند و این مهم به دست نمی آمد مگر با همت و تلاش و پشتکار ورزشکاران و برنامه ریزی هدفمند در جهت توسعه ورزش زنان.
مردم عزیز ، ورزش دوستان گران قدر ، همراهان ورزشکاران ایران
یک سال گذشته ، سال برنامه محوری مبتنی بر تدبیر و نگاه کارشناسی در ورزش کشور بود. در شرایطی که انتظار می رفت به واسطه تمام حواشی موجود و محدودیت های پیش روی کشورمان ، کاروان اعزامی به اینچئون نتواند انتظارات شما علاقه مندان راستین ورزش را تامین کند ، تدبیر اعزام کاروان کیفی به این مسابقات و سرمایه گذاری جز به جز نشان داد که می توان با نگاه خاص همراه با برنامه ، سالی آرام ، بدون دغدغه و پرتلاش را رقم زد و نتیجه هم همانی باشد که میلیون ها نفر انتظارش را دارند. از این حیث ، نگاه پرمهرتان را ارج می نهیم.در این دوره ، کاروان اعزامی کشورمان با کاهش چشمگیر در تعداد ورزشکار و مربی و همچنین اعتبارات دوره ای چهارساله همراه بود و البته نتیجه کسب شده رکوردی ماندگار و کم نظیر در تاریخ ورزش انقلاب شکوهمند اسلامی ایران. امیدواریم این رکورد ، در هر دوره شکسته شود و باز هم این ایران ما باشد که قله های موفقیت را طی می کند و جوانان ما ، الگوهای ورزشی ماندگار ورزش قاره کهن لقب بگیرند.
و در پایان به اطلاع می رسانم که پایان رقابت های اینچئون ، برای خادمان شما در کمیته ملی المپیک ، پایان راه نیست و به واقع امروز ، آغاز حرکت به سمت کسب موفقیت در جاکارتای 2018 است. ورزشکاران ، مربیان مدیران و مسئولان ورزش ، با شما عهدی دوباره می بندند تا از امروز برنامه ریزی برای کسب موفقیت های بیش از این را در بازیهای آسیایی اندونزی آغاز کرده و در این راه از هیج تلاشی فروگذار نباشند. و البته امید به دعای خیرتان که اگر نباشد ، هیچ تلاشی ثمره ای جز شکست نخواهد داشت.
همچنین جا دارد از تمامی همکاران خود در کمیته ملی المپیک که در این مدت بطور شبانه روزی در خدمت کاروان ورزشی بوده اند تقدیر و تشکر نمایم و برای این عزیزان در تمامی مراحل زندگیشان آرزوی موفقیت نمایم.

کیومرث هاشمی
رئیس کمیته ملی المپیک

۱۲ مهر ۱۳۹۳ ۰۸:۰۱

نظر مخاطبان

نعمت اله عظیمی
۱۳۹۳/۰۷/۱۲
0
0
0

با عرض سلام و خسته نباشید در پاراگراف ماقبل آخر جمله "هیچ تلاشی ثمره ای جز شکست نخواهد داشت" به نظر اشتباه می رسد تصحیح بفرمایید باتشکر


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.