کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد؛سرنوشت 5 ورزشکار دوپینگی بازی های پکن، ماه دسامبر تعیین خواهد شد

کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد؛سرنوشت 5 ورزشکار دوپینگی بازی های پکن، ماه دسامبر تعیین خواهد شد
سرنوشت 5 ورزشکار دوپینگی بازی های المپیک 2008 پکن در ماه دسامبر تعیین خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ کمیته بین المللی المپیک روز گذشته اعلام کرد: سرنوشت 5 ورزشکار از جمله رشید رمزی دارنده مدال طلای دوی 1500 متر، که آزمایشات دوپینگ آنها در بازی های المپیک 2008 پکن  مثبت بوده، ماه دسامبر تعیین خواهد شد.
بر اساس این گزارش؛ برای آنهایی که برای نخستین بار قوانین دوپینگ را زیر پا گذاشتند،احتمال 2 سال ممنوعیت و برای مجرمان سابقه دار، مانند استفان شوماخر دوچرخه سوار آلمانی ممنوعیت مادام العمر
وجود دارد. 
مهم ترین ورزشکار اعلام شده از سوی IOC، "رشید رمزی" قهرمان مراکشی الاصل کشور بحرین است که در دوی 1500 متر بازی های المپیک پکن، نخستین مدال طلای تاریخ این کشور کوچک جنوب خلیج فارس را کسب کرده بود. دومین چهره مهم در میان 6 دوپینگی اعلام شده از سوی IOC، "دیوید ربلین" از فرانسه است که توانست در بازی های المپیک پکن و در ماده دوچرخه سواری جاده به مدال نقره دست یابد. دیگر ورزشکاران این لیست، "آساناسیا سوملکا" از یونان قهرمان 20 کیلومتر پیاده روی زنان در بازی های المپیک آتن و نفر نهم المپیک پکن است. "یودلکیوس کونترراس" وزنه بردار زن از کشور دومینیکن، "وانجا پریسیچ" دونده زن 800 متر کرواسی و "استفان شوماخر" دوچرخه سوار آلمانی نیز از جمله دیگر دوپینگی های معرفی شده از سوی IOC هستند که همگی از ماده سرا استفاده کرده اند.

۱۴ مهر ۱۳۸۸ ۱۰:۱۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.