بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴- اینچئون ؛اعتراض عمان به ممنوعیت حجاب در بازی‌های آسیایی

بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴- اینچئون ؛اعتراض عمان به ممنوعیت حجاب در بازی‌های آسیایی
مقامات ورزش عمان از کشورهای اسلامی خواستند تا در کنار هم نسبت به ممنوعیت حجاب در بازی‌های آسیایی اعتراض کنند.

به گزارش کمیته ملی المپیک و به نقل از «تایمز آو عمان»، عمان از تمام کشورهای اسلامی خواست تا برای درخواست تجدیدنظر درخصوص قانون منع حجاب بازیکنان در رقابت‌های جهانی از مقامات بین‌المللی دست در دست یکدیگر نهند.

بازی‌های آسیایی اینچئون 2014 با شعار «تنوع در اینجا می‌درخشد» در حال برگزاری است اما تیم بسکتبال بانوان قطر مجبور شد به دلیل قانون بین‌المللی منع حجاب از شرکت در این مسابقات انصراف دهد.

سعدا سلیم الاسماعیلی، رئیس ورزش زنان وزارت ورزش عمان از این تصمیم تیم قطر تمجید کرد و اعلام کرد که عمان از تصمیم آنها حمایت خواهد کرد. وی در این باره اظهار داشت: این واکنش خوبی از سوی قطری‌ها بود.

وی که در حال حاضر علاوه بر ریاست ورزش زنان در وزارت ورزش عمان، عضو هیئت رئیسه کمیته ملی المپیک عمان، نایب رئیس کمیته زنان عمان، رئیس کمیته بسکتبال زنان عمان و عضو کمیته فوتبال زنان عمان است، معتقد است که حجاب هرگز محدودیتی برای بانوان ایجاد نمی‌کند و افزود: معتقدم که حجاب ما را محدود نمی‌کند. می‌توانیم هرکاری که می‌خواهیم انجام دهیم. حجاب مانع از شرکت زنان در ورزش نمی‌شود.

الاسماعیلی اعلام کرد که تمام کشورهای مسلمان باید پیام خود را به مقامات جهانی برسانند و ادامه داد: حجاب بازیکنان قطر به صورتی بود که به هیچ یک از آنها آسیبی نمی‌رساند. اکنون می‌توان مدل‌های لباس بازیکنان را به صورتی طراحی کرد که مناسب این مسابقات باشد.

پس از اینکه تیم ملی بسکتبال زنان قطر بازی‌های آسیایی را ترک کرد، مقامات جهانی بسکتبال تأکید کردند که این ممنوعیت ارتباطی با مسائل مذهبی ندارد و فقط به خاطر مسائل ورزشی اعمال شده است.

بر اساس گزارش رویترز مسابقات بازی‌های آسیایی زیر نظر قوانین جهانی برگزار می‌شود و این به معنای آن است که بازیکنان در رقابت‌های دیگر می‌توانند از حجاب استفاده کنند.

الاسماعیلی اعلام کرد که برای حذف نگرانی‌ها در خصوص سلامت بازیکنان مقامات بین‌المللی باید قوانین و مقررات جدیدی را در خصوص لباس بازیکنان مسلمان وضع کنند تا هر تیم شرکت کننده در مسابقات بتواند بر اساس معیارهای اسلامی خودش، لباس خاص خود را طراحی کند.

وی با بیان اینکه تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورهای مسلمان باید از این تصمیم قطر پیروی کنند، خاطرنشان کرد: این دعوت می‌توانند تفاوتی را ایجاد کند؛ همان طور که دیدیم فیفا رسما پوشش سر به دلایل مذهبی را برای مسابقات فوتبال پس از درخواست‌های مکرر کشورهای مسلمان تأیید کرد. مقامات جهانی می‌گویند که هر کشوری باید ورزش زنان را توسعه دهد و در عین حال چنین قوانینی را وضع می‌کنند. اگر شما به ما اجازه بازی با حجاب را بدهید، ما آماده هستیم و اگر به ما اجازه ندهید، واکنش ما مانند تیم قطر خواهد بود.

الاسماعیلی معتقد است که مقامات ملی هر کشور باید در این باره ابتکار عمل به خرج دهند و با مقامات جهانی مذاکره کنند. وی گفت: پیام من به مقامات این است که شما قوانینی دارید و ما هم قوانین خودمان را داریم اما قوانین ما قدرتمندتر هستند زیرا اسلامی هستند.

۹ مهر ۱۳۹۳ ۱۱:۰۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.