امضاءژاک روگ بر روی توپ دست ساز کودکان فقیر نشین نایروبی؛بان کی مون:این توپ قدرت ورزش را نشان می دهد

امضاءژاک روگ بر روی توپ دست ساز کودکان فقیر نشین نایروبی؛بان کی مون:این توپ قدرت ورزش را نشان می دهد
نمایندگان در نشست افتتاحیه سیزدهمین کنگره المپیک امروز شاهد قدرت ورزش به شکل توپ فوتبال ساخته شده از کیسه های پلاستیک و نخ بودند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ در جریان مراسم افتتاحیه سیزدهمین کنگره المپیک کپنهاگ دانمارک بان کی-مون دبیر کل سازمان ملل متحد توپ فوتبال دست سازی را که توسط کودکان فقیر نشین نایروبی استفاده می شد را در جریان سخنرانی مهم خویش به 1200 نماینده در کنگره المپیک  نشان داد. صاحبان اصلی توپ ، کودکانی در محله های فقیرنشین نایروبی کنیا ، آن را به خاطر کیفیت توپ ها و سایر وسایل ورزشی که سازمان ملل متحد تهیه کرد مبادله کرده بودند.
ژاک روگ ریاست کمیته بین المللی المپیک توپ جایگزین را بمنظور پشتیبانی از بودجه جدید برای کمک رسانی به کارگران بومی ملل متحد که در عملیات  بشر دوستانه کشته شده یا آسیب دیده اند  امضاء کرد تا در آینده ای نزدیک به حراج گذاشته شود. سازمان ملل متحد و کمیته بین المللی المپیک غالبا در طرح های مربوط به ورزش همکاری می نمایند.
 آقای روگ در کنگره گفت :
ما بعنوان سازمانی مبتنی بر اصول ارزش های ورزشی نمی توانیم دنیای مربوط به خود را تغییر دهیم. اما می توانیم کمک کنیم تا از آن مکانی برتر ساخته و این کار را هم انجام میدهیم .

۱۲ مهر ۱۳۸۸ ۱۳:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.