هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون؛صعود بسکتبال ایران به نیمه نهایی/ چین هم حریف ایران نشد

هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون؛صعود بسکتبال ایران به نیمه نهایی/ چین هم حریف ایران نشد
تیم ملی بسکتبال ایران توانست تیم چین را نیز در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون به زانو در آورد و راهی نیمه نهایی شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی به بازیهای آسیایی اینچئون،  تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی 2014 با نتیجه 88 بر 66 چین را شکست داد تا با قدرت راهی نیمه نهایی شود.

تیم ملی بسکتبال کشورمان در ادامه رقابت های آسیایی اینچئون برابر چین به میدان رفت چینی که زمانی برای ما تهدید بود اما امروز این ما هستیم که برای آنها تهدید به حساب می آئیم. تیم ملی بسکتبال کشورمان از همان ابتدای کوارتر نخست توانست از چینی ها پیشی بگیرد. ایران کوارتر نخست را با نتیجه 22 بر 13 به نفع خود به پایان برد.

در کوارتر دوم هم جوانان کشورمان عملکرد قابل قبولی داشتند به خصوص آرمان زنگنه که با 2 سه امتیازی زیبا همه را به وجد آورد. ایران نیمه نخست را هم با نتیجه 35- 26 به نفع خود بهپایان برد. درنیمه نخست اوشین ساهاکیان با 11 امتیاز و 7 ریباند عملکرد خوبی داشت و جالب آنجا بود که حدادی در یک نیمه هیچ امتیازی بدست نیاورد و تنها 7 ریباند داشت. اما در کوارتر سوم چینی ها تلاش بسیاری کردند تا به ایران برسند که باز هم موفق نبودند.

در کوارتر سوم ایران در دفاع بسیار خوب ظاهر شد به طوریکه سه بار پشت سر هم حمله چینی ها را مختل کرد تا آنها دقایقی به امتیاز نرسند. پاس زیبای حامد حدادی به اوشین هم دیدنی بود. کوارتر سوم با نتیجه 56 بر 44 به اتمام رسید و در کوارتر پایانی که چینی های داخل سالن یکصدا تیم خود را تشویق می کردند باز هم نتوانستند کاری از پیش ببرند. چین تیم جوانی داشت تیمی که میانگین سنی آنها 21 سال است و مشخص است ککه در آینده حریفی به مراتب سخت تر از امروز خواهد شد. ایران در پایان 75 بر 67 پیرووز این دیدار شد و به نیمه نهایی صعود کرد آنهم به عنوان صدرنشین گروه خود. 

۶ مهر ۱۳۹۳ ۱۲:۰۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.