رییس فدراسیون ووشو ترکیه : ایران یکی از قدرتهای ووشو جهان است

رییس فدراسیون ووشو ترکیه پیش از ترک تهران گفت : تیم ملی ووشوی ایران از قدرت بسیار بالایی برخوردار است و مسلما در رقابتهای جهانی کانادا بهترین نتیجه را ممکن را کسب خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک، بکیر هوکا اوغلو که در جریان برگزاری اردوی تدارکاتی تیم ملی ووشوی ترکیه به تهران سفر کرده بود با بیان این مطلب افزود: ما با مطالعه ،ایران را به عنوان حریف تدارکاتی انتخاب کردیم چرا که می دانستیم ایران در ووشو امکانات خوبی دارد و از جایگاه مناسبی در آسیا و جهان برخوردار است و این اردوی مشترک قبل از رقابتهای جهانی کانادا به سطح آماده سازی تیم ما کمک شایانی کرد.
وی اظهار داشت: البته ما قبل از سفر به تهران در اتریش، لهستان، نروژ و یونان هم اردوی تدارکاتی داشتیم ولی بی شک در مصاف با ایران آموخته های زیادی کسب نمودیم و قطعا باز هم در آینده از دانش فنی ووشوی ایران استفاده خواهیم کرد.
هوکا اوغلو در خصوص قدمت ووشو در ترکیه گفت: ووشو در ترکیه قدمت چندانی ندارد، ما از سال 2006 به عضویت فدراسیون جهانی درآمدیم و با طرح ریزی برنامه های میان مدت پنج ساله و بلند مدت ده ساله در حال سرمایه گذاری و تقویت زیرساختها هستیم تا به جایگاه های بین المللی برسیم .
 وی تصریح کرد:سطح ووشوی اروپا با آسیا اصلا قابل مقایسه نیست و ووشو در آسیا به مراتب جلوتر است و ما سعی می کنیم که خود را به سطح ووشوی آسیا برسانیم ، در این راه با جذب مربیان چینی در صددیم که که به لحاظ فنی پیشرفت کنیم و در بعد بین المللی هم در تلاشیم تا میزبانی رقابتهای جهانی آینده را به دست آوریم .
 او اضافه کرد: در رقابتهای جهانی سال 2007 چین توسط حسین دوندر سانشوکار خود موفق به کسب یک مدال طلای جهانی شدیم ولی در کانادا چند ووشوکار خوب داریم که امیدوار هستیم با آنها به موفقیت برسیم.

 

۱۱ مهر ۱۳۸۸ ۱۱:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.