گزارش کامل دیدار بسکتبال ایران و هند / استارت بسکتبال با 35 امتیاز اختلاف

تیم ملی بسکتبال کشورمان در مرحله دوم رقابت های آسیایی اینچئون دو رحیف پیش رو داشت یکی هند و دیگری فیلیپین که برای قهرمانی در اسیا با هند استارت زد هندی که به نظر می رسید چندان حریف سختی برای ایران نباشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی کمیته ملی المپیک ؛ تیم ملی بسکتبال کشورمان در مرحله دوم رقابت های آسیایی اینچئون دو رحیف پیش رو داشت یکی هند و دیگری فیلیپین که برای قهرمانی در اسیا با هند استارت زد هندی که به نظر می رسید چندان حریف سختی برای ایران نباشد.

کوارتر اول 20-16 ایران
مهدی کامرانی، بهنام یخچالی، صمد نیکخواه بهرامی ، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی برای ایران وارد زمین شدند. اولین گل بازی را اوشین ساهاکیان زد آنهم با یک سه امتیازی زیبا از همان ابتدای بازی ایران گوی و میدان را بدست گرفت  با اینکه هندی ها تلاش بسیاری کردند اما نتوانستند ایران را بگیرند و در تمام دقایق این تیم ملی ما بود که از هندی ها پیش تازی کرد. برش زیبای مهدی کامرانی و پس از آن سه امتیازی دیدنی صمد نیکخواه بهرامی باعث برتری ایران شد وپس از آن مهمد بچیروویچ تصمیم به تعویض بازیکنان گرفت و اصغر کاردوست و سجاد مشایخی را جایگزین حامد حدادی و مهدی کامرانی کرد.   نیمه اول تقریبا پایاپای بود و برای همین ایران تنها با 4 اختلاف امتیاز 20- 16 توانست از سد هندی ها بگذرد.

کوارتر دوم 16-12 ایران
اما در ابتدای کوارتر دوم بازهم بچیروویچ دست به تغییر ترکیب زد و این بار سجاد مشایخی، ارمان زنگنه و حامد آفاق را راهی میدان کرد تا صمد نیکخواه بهرامی و اوشین ساهاکیان استراحت کنند. ضد حمله دیدنی مهدی کامرانی ایران را 37 بر 23 پیش انداخت . این طور که به نظر می رسید بچه های ایران زیاد به خود فشار نیاوردند و بیشتر بازی را کنترل کردند چراکه فردا در دیداری حساس باید به نبرد فیلیپینی ها بروند. خلاصه آنکه کوارتر دوم هم با درخشش حامد و صمد 16 بر 12 به نفع ایران شد تا تیم ملی کشورمان 28- 38 برنده نیمه اول لقب بگیرد.

کوارتر سوم 20 بر 10
کوارتر سوم اما بچه ها کمی سروحال تر به میدان رفتند و توانستند اختلاف امتیاز را هم بیشتر کنند.نکته ای که جالب بود عملکرد خوب هندی ها در دفاع و ریباند زیر حلقه بود که توانستند  از سرعت ایران بکاهند اما با همه ابنها بازکنان تیم ملی در کوارتر سوم توانستند اختلاف امتیاز را به 18 امتیاز برسانند و 20 بر 10 این کوارتر را و در کل 58 بر 36 از سذ کره ای ها بگذرند.

کوارتر چهارم
اما در کوارتر پایانی سرمربی تیم ملی ایران تصمیم گرفت که به باتجربه ها استراحت دهد و برای همین هم صمد، حامد حدادی، مهدی کامرانی و اوشین ساهاکیان نیمکت نشین شدند و به جای آنها روزبه ارغوان، آرمان زنگنه، فرید اصلانی ، بهنام یخچالی و محمد جمشیدی به میدان رفتند و توانستند که اختلاف امتیاز را هم نگه دارند. عملکرد جوانان در این کوارتر خوب بود و شوت های محمد جمشیدی کمک کرد تا اختلاف به 30 امتیاز هم برسد . توپ درذی بهنام و دانک آرمان زنگنه هم تماشاچیان را به وجد آورد و در پایان ایران توانست 41 بر 67 پیروز شود.

۲ مهر ۱۳۹۳ ۱۱:۲۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.