هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون؛آخرین تمرین تیم ملی کاراته بانوان پیش از اعزام به اینچئون

هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون؛آخرین تمرین تیم ملی کاراته بانوان پیش از اعزام به اینچئون
نائب رئیس بانوان فدراسیون کاراته با اشاره به این نکته که از کاروان اعزامی ایران کمتر از 60 ورزشکار زن به هفدهمین دوره المپیک آسیایی اعزام شده اند، گفت: «در این دوره کیفیت حضور زنان بیشتر مد نظر قرار گرفته است.»
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛عشرت شاه محمدی درآخرین تمرینات تیم ملی کاراته بانوان پیش از اعزام به کره جنوبی گفت: « نسرین دوستی در وزن منهای 50 کیلوگرم، فاطمه چالاکی منهای 61 کیلوگرم، پگاه زنگنه در وزن منهای 68 و حمیده عباسعلی در +68 چهار نماینده ما در اینچئون هستند که از حالا مدال های خوشرنگ را بر گردنشان می بینم.»

وی با اشاره به این نکته که دومین حضور تیم ملی کاراته بانوان در مسابقات آسیایی است، افزود: در دوره پیش توانستیم دو مدال برنز کسب کنیم اما امید دارم بچه ها که قرار است از دهم تا دوازدهم مهرماه روی تاتامی بروند خوشرنگ ترین مدال ها را درو کنند و به عنوان نماینده زنان کشور سربلند باز گردند.

شاه محمدی در ادامه از حریفان ایران به عنوان ستاره داران آسیا یاد کرد و گفت: ژاپن، قزاقستان، چین و اردن مهم ترین رقیبان ما در این دوره هستند اما قدرت دختران ایران در کاراته انکار ناپذیر است و ما حریف سرختی برای آنان خواهیم بود.

اودرباره اردوهای مستمر 6 ماه گذشته که در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، اذعان داشت: علاوه بر این اردو ها دیدار های تدارکاتی خوبی داشتیم و 3 لیگ جهانی را پشت سر گذاشتیم ؛ می توان گفت تیم در اوج آمادگی به سر می برد.
نائب رئیس بانوان فدراسیون کاراته با ابراز خوشحالی از کسب نخستین مدال طلای کاروان ایران توسط نجمه خدمتی، اظهار داشت: از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدم و این پیروزی را به جامعه ورزش کشور تبریک می گویم و امیدوارم تیم کاراته بانوان نیز با اقتدار شایستگی هایی که در شان ورزش زنان کشور است را به نمایش بگذارد.

وی مجوز گرفتن پوشش زنان بسکتبالیست ایرانی برای حضور در مسابقات بین المللی را توفیقی ارزشمند در راستای رسیدن به اهداف بزرگ ورزش این حوزه عنوان و خاطرنشان کرد: این موضوع جای بسی خوشحالی دارد چراکه یک رشته دیگر از ورزش زنان کشور می تواند در میادین قدرتمند آسیایی و جهانی شایستگی هایش را به نمایش بگذارد. بحث پوشش بانوان کاراته نیز در بازی های آسیایی نوجوانان که رئیس فدراسیون جهانی هم حضور داشت کاملاً حل شد و مشکلی با حجاب مصوب ایران در مسابقات پیش رو وجود ندارد.

شاه محمدی در ادامه این گفت و گو با اشاره به این نکته که از کاروان اعزامی ایران کمتر از 60 ورزشکار زن به هفدهمین دوره المپیک آسیایی اعزام شده اند، گفت: «در این دوره کیفیت حضور زنان بیشتر مد نظر قرار گرفته است.»

وی ضمن قدردانی از حضور معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در جمع زنان حاضر در مسابقات کره جنوبی، اذعان داشت: باید از کمک و همراهی وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون کاراته قدردانی کنم چرا که با دلگرمی آنان ورزشکاران انگیزه ای مضاعف می گیرند.

نائب رئیس بانوان فدراسیون کاراته در پایان از مردم کشور خواست تا با دعای خیر خود تیم کاراته زنان را بدرقه تا آنان نیز با به اهتزار درآوردن پرچم 3 رنگ جمهوری اسلامی ایران دل ملت را شاد کنند.
 
۲ مهر ۱۳۹۳ ۰۵:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.