محمد بنا: بهتر از سوریان پیدا کنم، دوبنده‌ی تیم ملی را به او می‌دهم

محمد بنا: بهتر از سوریان پیدا کنم، دوبنده‌ی تیم ملی را به او می‌دهم
محمد بنا گفت: اگر کسی را بهتر از حمید سوریان پیدا کنم مطمئن باشید که دوبنده‌ی تیم ملی کشتی فرنگی در وزن 55 کیلوگرم را به او خواهم داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان با تأکید مطلب فوق در این رابطه اظهار کرد: مسابقات جهانی دانمارک با تمام لحظات تلخ و شیرین به اتمام رسید و از این پس باید به فکر مسابقات بعدی باشیم. ما از این لحظه به بعد در هیچ وزنی ملی‌پوش ثابت نداریم و هرکس می‌تواند برای رسیدن به تیم ملی تلاش کند. حمید سوریان هرچند برای چهارمین بار متوالی قهرمان جهان شد ولی شما مطمئن باشید که در 55 کیلوگرم اگر کشتی‌گیر شایسته‌‌تری پیدا شود، مطمئنا دوبنده‌ی تیم ملی را به او خواهیم داد. شاید در وزن 84 کیلوگرم کسی فکر نمی‌کرد که حبیب‌اله اخلاقی بتواند جای خالی سامان طهماسبی را پر کند ولی در این مسابقات دیدیم که شد. درهای تیم ملی کشتی فرنگی به روی همه باز است و خود من هیچ وقت به دنبال این نبوده و نخواهم بود که در تیم ملی امثال سوریان همیشه باید حضور داشته باشند.
وی افزود: بیابانگرد و نوروزی در اوزان 66 و 60 کیلوگرم هرچند به مدال نرسیدند ولی باز هم به آن‌ها امید دارم که در آینده بتوانند از این تجربیاتی که در دانمارک کسب کردند پلی برای رسیدن به موفقیت بسازند.
محمد بنا با بیان اینکه برخی حتی پس از قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در آسیا و نایب قهرمانی جوانان در جهان، هنوز قدرت جدید کشتی فرنگی ایران را باور نمی‌کردند تصریح کرد: خوب می‌دانستم که ما باید در رده‌ی بزرگسالان به روی سکو برویم تا همه باور کنند که کشتی فرنگی چه پتانسیل و نیروی می‌تواند داشته باشد. من از همان زمانی که اردوها را شروع کردیم با دیدن استعدادهای جدید مطمئن بودم که در جهانی دانمارک می‌توانیم یکی از 3 تیم برتر باشیم ولی از یک ماه قبل به این نتیجه رسیدم که می‌توانیم حتی به قهرمانی جهان هم دست پیدا کنیم.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان در ادامه خاطرنشان کرد: از مسعود هاشم‌زاده بیشتر از این‌ها انتظار داشتیم او اگر در حد و اندازه‌های واقعی خود کشتی می‌گرفت ما می‌توانستیم قهرمانی را از ترکیه بگیریم. به اعتقاد من هاشم‌زاده دیگر نمی‌تواند در تیم ملی جای داشته باشد، چون او فرصت لازم را در اختیار داشت ولی استفاده نکرد. از این پس برای وزن 120 کیلوگرم نیز به جوانان بیشتری فرصت خواهیم داد تا شانس خود را برای کسب دوبنده‌ی تیم ملی امتحان کنند.
البته در مورد هاشم‌زاده و باخت او در جهانی دانمارک من او را مقصر نمی‌دانم چراکه فکر می‌کنم مقصر اصلی خود من هستم که در جریان تمرینات، فشار بیشتری بر روی او نیاوردم.
وی افزود: جا دارد از زحمات فدراسیون کشتی طی این 10 ماه گذشته کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم. یزدانی خرم رئیس فدراسیون کشتی واقعا برای کشتی فرنگی و تیم ملی زحمت کشید و با حمایت‌های خود شرایطی را فراهم آورد تا ملی‌پوشان بدون دغدغه فقط به فکر تمرینات خود باشند.

 

۱۱ مهر ۱۳۸۸ ۱۰:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.