نصرالله سجادی:برای سه فدراسیون شنا ، دوومیدانی و ژیمناستیک اعتبارات ویژه در نظر گرفته ایم/مدال آوری پرتعداد را از رشته های پایه آغاز می کنیم

نصرالله سجادی:برای سه فدراسیون شنا ، دوومیدانی و ژیمناستیک اعتبارات ویژه در نظر گرفته ایم/مدال آوری پرتعداد را از رشته های پایه آغاز می کنیم
معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از برنامه ریزی این وزارتخانه و کمیته ملی المپیک برای توسعه ورزش های پایه از بعد قهرمانی خبر داد.

نصرالله سجادی ، معاون وزیر ورزش و جوانان امروز در حاشیه مسابقات ژیمناستیک بازیهای آسیایی اینچئون در گفت و گو با خبرنگار  اعزامی به بازیهای آسیایی با اشاره به لزوم برنامه ریزی مدون توسط همه نهادهای ذیربط در جهت ارتقای سطح مدال آوری کاروان های ورزشی ایران اعزامی به رقابت های آسیایی و المپیک ، خاطرنشان کرد : سه رشته شنا ، ژیمناستیک و دوومیدانی رشته های پایه ای هستند که اتفاقا هر سه آن ها در رویدادهای آسیایی و المپیکی مدال های زیادی را در اختیار دارند. وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی بایستی برنامه ریزی مدونی را انجام دهد تا این سه رشته بار اصلی کمیت مدال ها را در رویدادهایی نظیر همین بازیهای آسیایی و المپیک بر دوش بگیرند.

وی افزود : در همین زمینه نشست های متعددی انجام شده و خود من هم طرحی را آماده کرده ام تا انشالله در سال آینده با اجرای آن ، بتوانیم قسمت اعظمی از حساسیت های مدالی را برای کشورمان برطرف کنیم. در همین زمینه لازم به توضیح است که اعتبارات ویژه ای را در مرحله اول برای سه فدراسیون در نظر می گیریم تا آغازی باشد برای برنامه های بعدی که مدنظر است.

سجادی با اشاره به حضور کارشناسان تخصصی این سه رشته در نشست های مرتبط با راه های مدال آوری رشته های پایه ، گفت : حتما همینطور بوده و تاکنون هم موارد متعدد و مهمی را جمع بندی کرده ایم که به زودی جزییات آن اعلام خواهد شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان کشورمان همچنین در خصوص بازدید خود از رقابت های ژیمناستیک اینچئون گفت : از عملکرد ژیمناست های ایرانی راضی هستیم. به هر حال هم امکانات ما تا امروز بیش از این نبوده و هم توان ورزشکاران ما با توجه به سطح اهمیت دادن به فدراسیون ژیمناستیک در طول سال های گذشته رشد ویژه ای نداشته است. با این پیش فرض ها ، خوشحالم که ورزشکاران مان همه تلاش شان را انجام داده اند تا بهترین امتیازها را کسب کنند. در این شرایط انتظاری هم برای کسب مدال از این تیم وجود ندارد چرا که بهترین های جهان ژیمناستیک هم در همین مسابقات برای کسب مدال در حال رقابت با یکدیگر هستند.

سجادی ، با اشاره به اظهارات امروز رییس شورای المپیک آسیا در خصوص تمایل این شورا به کسب میزبانی توسط همه اعضا در رویدادهای مختلف ، گفت : شورای المپیک آسیا تحت هیچ شرایطی نه امروز و نه سالهای دیگر امتیاز میزبانی رقابتهای آسیایی را به کشورمان نمی دهد چرا که با تفکیک مسابقات بانوان و آقایان مشکل دارند و نه ما و نه آنها حاضر به عقب نشینی از مواضع مان نخواهیم بود.

۳۰ شهریور ۱۳۹۳ ۱۵:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.