کاراته ،بیس بال،سافت بال،اسکواش،راگبی،اسکیت یا اسکواش؛در نشست کپنهاگ تکلیف شهر میزبان و دو رشته المپیکی مشخص می شود

میزبان المپیک 2016 و همچنین دو رشته ای که به این دوره از مسابقات اضافه می شوند روز جمعه در هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک انتخاب می شوند.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، با توجه اینکه شانس ورود رشته جدید به المپیک تنها هر چهار سال یکبار ایجاد می شود، هفت رشته ورزشی(کاراته،بیس بال،گلف،اسکواش،راگبی،اسکیت و سافت بال) امیدوارند بتوانند در بازیهای المپیک 2016 شرکت کنند. کمیته بین المللی المپیک در نظر دارد به منظور جذب تماشاگران نوجوان دو رشته ورزشی به المپیک 2016 اضافه نماید که این دو رشته روز جمعه در نشست هیات اجرایی انتخاب و اعلام خواهد شد.
بر اساس این گزارش، کمیته بین المللی المپیک برای انتخاب رشته های مورد نظر وسعت و دسترسی جهانی رشته ورزشی، جاذبه خبری، امکانات و فرصتهای پشتیبانی و مکانهای ورزشی مورد نیاز را بررسی و ارزیابی می کند.
گفتنی است، پس از چوگان که در سال 1936 از المپیک حذف شد در سال 2005 نیز بیسبال و سافتبال از حضور در این مسابقات حذف شدند .
شایان ذکر است میزبان بازیهای المپیک 2016 نیز در همین نشست از میان چهار شهر مادرید، شیکاگو، ریو دو ژانیرو و توکیو انتخاب خواهد شد.


۸ مهر ۱۳۸۸ ۱۳:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.