احتمال کناره گیری تیم ملی بسکتبال فیلیپین از بازی های آسیایی

احتمال کناره گیری تیم ملی بسکتبال فیلیپین از بازی های آسیایی
مسئولان ورزشی فیلیپین احتمال کناره گیری از بازی های آسیایی را به خاطر صادر نشدن اجازه بازی "آندری بلچ" بازیکن تبعه این کشور مطرح کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛  شورای المپیک آسیا روز دوشنبه 17 شهریور به مسئولان ورزشی فیلیپین خبر داد که در بازی های آسیایی حق استفاده از آندری بلچ بازیکن خارجی خود را به خاطر قوانین آسیایی در بازی های اینچئون ندارند.
طبق قوانین آسیا ورزشکار تبعه خارجی باید سابقه 3 سال سکونت پیاپی در یک کشور را داشته باشد تا تبعه آن کشور محسوب شود. این قانون با قوانین تابعیت فدراسیون جهانی بسکتبال تفاوت دارد و به همین دلیل بلچ در بازی های جام جهانی با پیراهن فیلیپین بازی کرد اما حق شرکت در بازی های آسیایی را ندارد.
قوانین فدراسیون جهانی بسکتبال و حتی المپیک داشتن پاسپورت یک کشور و نداشتن سابقه بازی با پیراهن یک کشور دیگر را برای بازیکنان خارجی کافی می دانند.
مسئولان ورزشی فیلیپین هم با این شرایط گزینه تحریم بازی های آسیایی را در نظر گرفتند.
فیلیپینی ها در مجموع 3 راه را در واکنش به منع بازی بلچ مطرح کردند: ابتدا بازی با "مارکوس دوتیت" بازیکن تبعه قدیمی این کشور که با توجه به ثبت نشدن نام وی در اسامی اولیه ارسالی به شورای المپیک آسیا مشکلات خود را دارد. دوم کنار کشیدن تیم ملی بسکتبال مردان از بازی های آسیایی و در نهایت درخواست تجدید نظر از دادگاه های عالی ورزشی
تصمیم نهایی در این مورد در پایان هفته جاری گرفته می شود.
فدراسیون جهانی بسکتبال هم در نامه ای به شورای المپیک آسیا قانونی بودن حضور بلچ را یادآور شد اما قوانین شورای المپیک آسیا در مورد بازیکنان تبعه از مدت ها قبل اعلام شده بود و "کوینسی دیویس" بازیکن خارجی چین تایپه هم به همین دلیل امکان حضور در بازی های اینچئون را ندارد. مسئولان بسکتبال چین تایپه هم با پذیرفتن این شرایط "چو پو-چن" را به ترکیب تیم اضافه کرده اند و در عین حال درخواست تجدید نظر خود را هم به شورای آسیا ارائه کردند.
گفتنی است تیم ملی فیلیپین در مرحله مقدماتی بازی های آسیایی اینچئون با تیم ملی بسکتبال ایران هم گروه است.

۱۹ شهریور ۱۳۹۳ ۱۸:۰۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.