نشست خبری فدراسیون کاراته در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد؛سمندر:هرکاری که می توانستیم انجام دادیم/آشوری: 2 تا 3 طلا می گیریم

نشست خبری فدراسیون کاراته در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد؛سمندر:هرکاری که می توانستیم انجام دادیم/آشوری: 2 تا 3 طلا می گیریم
به دنبال نشست های خبری فدراسیون های اعزامی به بازیهای آسیایی ، نشست خبری فدراسیون کاراته ظهر امروز با حضور علیرضا سمندررئیس فدراسیون ،محسن آشوری دبیر و شهرام هروی مربی تیم ملی در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد .

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ابتدای این نشست علیرضا سمندر با اشاره به اینکه با تلاش های مسوولان کمیته ملی المپیک، تیم های اعزامی به اینچئون نظم بسیار خوبی دارند، عنوان کرد: بیش از این دو مرتبه در بازیهای آسیایی حضور داشته ام که هیچکدام نظم فعلی را نداشت.

وی افزود: نصراله سجادی نیز از سوی وزارت ورزش و جوانان مرتب در اردوها حضور داشته است و عملکرد فدراسیون ها را رصد می کند و معتقدم که شناخت کاملی از شرایط تیم های ملی رشته های مختلف دارد.

سمندر با اشاره با اینکه کاراته ایران فراز و نشیب ها را پشت سرگذاشته است، اظهار کرد: نیاز به حمایت رسانه ها داریم تا کاراته کاها با دلگرمی راهی این رویداد بزرگ شوند چراکه کادر فنی تیم ملی زحمات زیادی متحمل شده و نفرات را به اوج آمادگی رسانده است.

رییس فدراسیون کاراته ادامه داد: همه می دانند بازیهای آسیایی از قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا نیز دشوارتر است و حریفان به خوبی از شرایط ورزشکاران ایران مطلع هستند.

وی با تمجید از عملکرد محسن آشوری به عنوان مدیرتیم های ملی گفت: وی نه تنها دبیر فدراسیون، بلکه مدیرتیم های ملی است و با توجه به تجربه و توانی که دارد تمام زندگی خود را برای موفقیت این رشته گذاشته است.

رییس فدراسیون کاراته ادامه داد: هرکاری که می توانستیم انجام دادیم و تیم رابه مسابقات متعددی اعزام کردیم تا بهترین ها را انتخاب کنیم و معتقدم تیم ایران می تواند نتایج خوبی کسب کند.

سمندر در پایان با اشاره به پنجاهمین سالگرد ورود کاراته به ایران گفت: سال 1343 کاراته از سوی استاد وارسته وارد ایران شد و پس از جهانی آلمان جشن پنجاه سالگی وورد این رشته به ایران را با حضور مسوولان جهانی و آسیایی برگزار می کنیم تا رایزنی های لازم را با آنان داشته باشیم.

 در ادامه محسن آشوری دبیر فدراسیون و مدیرفنی تیم های ملی کاراته اظهار داشت که مدال های بازی های آسیایی در رشته کاراته همواره تقسیم می شود و اجازه نمی دهند که کاراته ایران در اینچئون بیش از 2 تا 3 مدال طلا کسب کند.

وی ضمن  قدردانی از حمایتهای وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک افزود : این دو نهاد در ماه های اخیر از فدراسیون کاراته حمایت های لازم را داشته اند و یکی از عواملی که موجب شد هم اکنون تیم منسجمی داشته باشیم،همین حمایتهاست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد این که چرا 100 نفر به لیگ جهانی ترکیه اعزام شده اند ،خاطرنشان کرد: تیم ایران 100 نفر نبود بلکه این تیم شامل 56 نفر بود و در میان آنها 5 مربی در بخش کومیته مردان و زنان ، 2 مربی کاتا و 17 کاتارو حضور داشتند که آنها راهی این مسابقات شدند.

آشوری در مورد در نظر نگرفتن تعداد اتاق کافی برای کاراته کا در ترکیه اظهار کرد: هتل را از قبل رزرو کرده بودیم اما یک روز زودتر به ترکیه رفتیم که متاسفانه هتل تعداد اتاق کافی را در روز نخست در اختیار ما نگذاشت و پس از برطرف شدن مشکلات، همه در اتاق های خود مستقر شدند.

 

وی همچنین در مورد تغییر در ترکیب تیم اعزامی به اینچئون گفت: من، مسوولان فدراسیون و کادر فنی هیچ گاه صحبت از تغییرات نکرده ایم و تنها در تیم بانوان در یک وزن تردید داشتیم که پس از مسابقات ژاپن نفر اصلی را مشخص کردیم.

وی در مورد عملکرد تیم ملی کاراته در اینچئون گفت: تیم پیش از اعزام به اینچئون روند خوبی را طی کرده است . وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت های لازم را از تیم ملی و فدراسیون داشته اند و کادر فنی نیز در 6ماه اخیر همواره در کنار تیم بوده و اطلاعات و تجربیات خود را به نفرات انتقال داده است.

دبیر فدراسیون کاراته یادآور شد که بازیکنان نیز زحمات زیادی کشیده اند و دیگر باید منتظر روز مسابقه باشیم که معتقدم در آن 80 درصد بازیکن و 20 درصد نیز کادر فنی نقش دارند.

به گفته وی توان کاراته ایران بسیار بالا است اما اگر بخواهیم با واقعیت روبرو شویم باید بگویم که داوری ها نقش تعیین کننده ای در کسب مدال در اینچئون دارد.

 همچنین شهرام هروی مربی تیم ملی افزود: تیم ملی کاراته ایران تاکنون در 3 کاراته وان (لیگ جهانی) حضور داشته است که در اندونزی با اقتدار به قهرمانی رسیدیم و در ژاپن که مهد این ورزش هستیم ، نیز دوم شدیم. در لیگ جهانی استانبول نیز تنها تیمی بود که دو مدال را از آن خود کرد.

به گفته هروی، بهترین کاراته کاهای جهان در لیگ جهانی ترکیه حضور داشتند و مبارزه با آنان به سود ملی پوشان ایران بود، ضمن این که قهرمانان جهان ار برزیل، ایتالیا و مصر در مراحل ابتدایی این رقابت حذف شدند.

مربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که چرا امیر مهدی زاده و حسین سمندر در ترکیه به میدان نرفتند، گفت: این دو کاراته کا آسیب دیدگی جزئی داشتند که برای جلوگیری از تشدید آن ، به این نتیجه رسیدیم که این دو نفر مبارزه نکنند. سمندر و مهدی زاده در مسابقات گذشته توان خود را به خوبی نشان دادند و دیگر نیاز به بررسی شرایط آنان نیست .

وی گفت: تیم ایران تاکنون در پنج دوره بازی های آسیایی شرکت کرده است و از 30 فرصت موجود به 22 مدال رسیده است .

مربی تیم ملی کاراته ایران گفت که امیدوارم تیم در این دوره از بازی های آسیایی نیز مدال های خوبی کسب کند هرچند می دانم که داوری ها و نفوذها اجازه نمی دهد به حق واقعی خودمان برسیم.

۱۹ شهریور ۱۳۹۳ ۱۸:۰۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.